PracaGrupypl.praca.dyskusjecv i list motywacyjny a e-mail › Re: cv i list motywacyjny a e-mail
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: cv i list motywacyjny a e-mail
    Date: 2 Oct 2002 16:19:20 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > chetnie podyskutuje, bo tak rzucic ,,sie kuna nie znasz'' to bardzo prosta
    > i sympatyczna rzecz...

    jak sadze czepiasz sie spacji a nie tabulacji ;-).

    wiec wyjasnie o co mi chodzi, dlaczego spacja jest lepsza ;-)

    plik.txt
    --------
    - nie ma w nim informacji o polozeniu tabulatorow,
    wiec dziala na ustawieniach domyslnych tego, czym sie go otworzy.
    czyli czasem do wielokrotnisci 8 znakow, casem 4, czasem 8 spacji.
    to nie jest sensowne formatowanie, bo
    Lalala<TAB>2
    A<TAB>2
    wyglada raz ladnie:
    Lalala 2
    A 2
    a raz brzydko:
    Lalala 2
    A 2
    a czasem jeszcze smieszniej.
    - niektore drukarki (znana mi to jakis Epson MX chyba) zamiast znakow
    o kodach <32 (TAB to 9) drukuje spacje lub '?'.
    reasumujac nie widze sensu formatowac TABem pliku txt
    z wylaczeniem programowania - kiedy to TAB (xN) jest wylacznie na poczatku
    linii.
    W sumie to nie takie wazne
    czy
    <TAB>
    <TAB>if (a)
    <TAB><TAB>return
    wyglada:
    if (a)
    return
    czy tez:
    if (a)
    return

    Word i inne tego typu badziewia.
    --------------------------------
    w pliku zapisuje sie _gdzie_ sa tabulatory (ma 3,5 i 12 cm)
    w pliku zpisuje sie tez jaki to font (nazwa)
    ale nie zapisuje sie sam font.
    wiec czasem zdarza sie, za napis, ktory na jednym komputerze
    miescil sie w tabulatorach, na innym sie nie zmiesci.
    przyklad: (>, < to tabulatory)

    Nazwisko: Kowlaski
    Imie: Jan
    pieknie!
    ale na innym komputerze literki moga byc ciutke wieksze, choc NIBY
    beda takie same (to nie konfablacja, to M$Word ;-))))
    czasem przyczyna roznic jest trywialna - na komputerze docelowym
    NIE MA fontu ktorego uzylismy i Word wzial sobie inny (np. szerszy).
    i okaze sie, ze napis ,,Nazwisko'' przekroczyl pierwsza tabulacje
    i Kowalski trafi na kolejny tabulator. KICHA!:
    (ponizej przesunalem tabulator co ma zasymulowac wieksza szerokosc fontu)

    Nazwisko: Kowalski
    Imie: Jan
    Ponadto niektorzy czytelnicy mojego piknego CV moga sobie zmienic font
    na swoj ulubiony albo chocby rozmiar calkiem swiadomie - bo np. maja oczy
    pozwalajace cztac 16ki - i co? i znowu kicha.
    dlatego w Wordzie (imho!!!) lepiej (niewiele lepiej) uzyc tabelki.

    a najlepiej jesli chodzi juz o formatowanie ladne przy foncie proporcjonalnym
    zastosowac jakis srednio zrozumialy dla HRow format typu pdf - zeby w pliku
    bylo wszystko :).

    Mysle, ze wyspowiadalem sie juz clakiem dokladnie z tego, dlaczego TXT
    i jakie TXT ;-))

    pozdrawiam

    romekk