PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic, zeby bylo lepiej?

  • 151. Data: 2004-11-16 00:01:53
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kreglicki" <p...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:cnb969$s3l$1@inews.gazeta.pl...

    > To według ciebie prawie wszyscy Polacy są zatrudnieni w supermarketach?
    > Normalnych firm nie ma?
    > Skoro przyjęcie do pracy nowego będzie go kosztować 2-3 razy tyle to ja
    > sie nie dziwie, że pracodawcy nie mają ochoty zatrudniać. W przypadku
    > małych firm to może często oznaczać być albo nie być.
    > To, że rynek pracy w Polsce wygląda tak jak wygląda jest "zasługą"
    > zarówno pracowników jak i pracodawców.

    Moja córka właśnie zrobiła magistra i pracuje za 400 - 500 zł w zakładzie
    pracy anie supermarkecie.
    Zakład zatrudnia ponad 200 studentów na umowę zlecenie nie płacąc
    ubezpieczenia ani ZUS.
    I to misię najbardziej podoba:
    "To, że rynek pracy w Polsce wygląda tak jak wygląda jest "zasługą"
    zarówno pracowników jak i pracodawców."
    I wcale nie jesteś pierwszy, już pewna pani profesor, poseł zresztą,
    stwierdziła że "wine za bezrobocie ponoszą bezrobotni" wymieniając kilka
    przywar.

    > Prezydent zgodnie z konstytucja zarządza wybory na 90 dni przed upływem
    > kadencji paralamentu a wybory muszą się odbyc w dniu przypadającym w
    > ciągu 3 dni przed upływem kadencji. Mało ci czasu? Chcesz sie życiorysów
    > na pamięc uczyć?
    > Ja nie wiem gdzie ty mieszkasz i kto z twojego okręgu wyborczego będzie
    > kandydować więc się mnie nie pytaj na kogo głosować. Ja nie mam ani
    > obowiązku ani ochoty mysleć za ciebie.
    >
    > P. Kręglicki

    A w jakim czasie zostają ogłoszeni kandydaci.
    Czy tak trudno wymienić partie i jakiegoś polityka, czy po prostu się
    wstydzisz bo może się jutro okazać że to złodziej.

    Józek

  • 152. Data: 2004-11-16 00:18:44
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Pięknego dnia Mon, 15 Nov 2004 23:47:29 +0100, "Jotte"
    > <t...@W...pl> zakodował:

    > Nie chcesz podać swoich ściśle tajnych źródeł? Czemu?
    > Ja podałem adres NBP gdzie możesz przeczytać oficjalne dane.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
    > GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded
    > If you cannot make sth good, make it looking good. - Bill Gates

    Zadłużenie Polski
    http://www.e-polityka.pl/article/82864_Gazeta_Prawna
    _-_Polski_dlug_za_granica.htm
    http://www.gazetaprawna.pl/?numer=1236

  • 153. Data: 2004-11-16 00:33:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:i2fip0le1eoaq2uul7bj6sh94fhkcv6o51@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Nie chcesz podać swoich ściśle tajnych źródeł? Czemu?
    Jakich tajnych? Weź pokombinuj googlem ze słowami np. dług zagraniczny
    polska klub paryski zadłużenie zagraniczne i tyle.

    > Ja podałem adres NBP gdzie możesz przeczytać oficjalne dane.
    Dane oficjalne, to dane, które bezwzględnie należy weryfikować.
    No to masz, jakżeś taki leniwy ;):
    http://www.stat.gov.pl/serwis/polska/2003/rocznik17/
    zazagr.htm
    http://www.e-polityka.pl/article/82864_Gazeta_Prawna
    _-_Polski_dlug_za_granica.htm
    http://www.exporter.pl/zarzadzanie/ue/1przed89.html
    ja też jestem leniwy i nie chce mi sie przekopywać całej historii.

    Jotte

  • 154. Data: 2004-11-16 09:58:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 16 Nov 2004 01:33:50 +0100, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

    >http://www.stat.gov.pl/serwis/polska/2003/rocznik17
    /zazagr.htm

    Przeczytałeś, co tam jest napisane? To nie jest zadłużenie Państwa
    Polskiego. Tu wliczone są też długi przedsiębiorstw oraz lokaty w
    polskich bankach. O ile za komuny to było w zasadzie to samo, o tyle
    teraz to zmartwienie przedsiębiorców. Zresztą ciekawe jak jest
    wliczany ten dług. Czy kredyty zagraniczne np. firmy P&G są tutaj
    wliczane? Czy tylko jej polskiego oddziału, czy całej korporacji? Czy
    długi firmy zarejestrowanej w Polsce, ale z 100% kapitałem
    zagranicznym też tu jest wliczona?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 155. Data: 2004-11-16 10:15:32
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <u...@4...com> Kaizen <x...@c...sz>
    writes:
    >From: Kaizen <x...@c...sz>
    >Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    >Date: Tue, 16 Nov 2004 00:30:37 +0100

    >Państwo też inwestuje - kupuje komputery, oprogramowanie itd. A
    >pieniądze z podatków wcześniej czy później trafiają do
    >przedsiębiorców.

    Gwoli scislosci nalezalo dodac _niektorych_ przedsiebiorcow.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 156. Data: 2004-11-16 10:50:52
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

> [...]
    > I wcale nie jesteś pierwszy, już pewna pani profesor, poseł zresztą,
    > stwierdziła że "wine za bezrobocie ponoszą bezrobotni" wymieniając kilka

    A nie jest tak? Czy mamy tylko i wyłącznie znakomitych pracowników,
    niepijących, nie kradnących, znakomitych fachowców w swoich dziedzinach,
    pracowitych aż do przesady, którzy są wykorzystywani przez pracodawców,
    będących bez wyjątku szujami i oszustami?

    > A w jakim czasie zostają ogłoszeni kandydaci.

    Przecież partiom zależy na jak najszybszym opracowaniu list, ze by móc
    zacząc kampanię wyborcza.

    > Czy tak trudno wymienić partie i jakiegoś polityka, czy po prostu się
    > wstydzisz bo może się jutro okazać że to złodziej.

    Ależ prosze cię bardzo, głosowałem na Zyte Gilowską z PO. Nadal nie wiem
    po co ci ta informacja.

    P. Kręglicki

  • 157. Data: 2004-11-16 10:51:28
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Jesteś w bardzo dużym błędzie.

    Mianowicie...?

    P. Kręglicki

  • 158. Data: 2004-11-16 10:56:26
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Czarujesz sam siebie, jednego nie stać na opłaty ZUS, a ten bogaty ma tyle
    > długu że chociażby przez rok nie płacił podatku to i tak zabraknie a
    > trzeci, zna przyjemniejsze zajęcie niż inwestowanie w Polsce.
    > Ale również dla zabezpieczenia wylatują poza granice.(pieniądze)

    Ale o co chodzi? Jaki bogaty ma tyle długu, że coś tam zabraknie?
    To, że ktoś zna przyjemniejsze zajęcia niż inwestowanie w Polsce powinno
    dac komuś do myślenia. Co zrobić żeby zmienił zdanie. Jakoś inne kraje w
    naszym regionie są w stanie przyciągac inwestycje zagraniczne dużo
    lepiej niż Polska.
    Ja się wcale nie dziwie, że ktoś w ramach prawa stara się płacić jak
    najmniejsze podatki, biorąc pod uwage to co robią z tymi pieniędzmi nasi
    włodarze.

    P. Kręglicki

  • 159. Data: 2004-11-16 11:04:41
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Kaizen napisał(a):

    > Co znaczy "utonie"? Trafi do niszczarki? Nie. Za te wszystkie
    > pieniądze zostanie coś kupione/zostaną komuś wypłacone.
    > Od innego mieszania wcale herbata nie będzie słodsza. Trzeba czegoś
    > więcej - czyli wzrostu gospodarczego.

    A wzrost gospodarczy kreują urzędnicy? Czy przedsiębiorcy?

    > Państwo też inwestuje - kupuje komputery, oprogramowanie itd. A
    > pieniądze z podatków wcześniej czy później trafiają do
    > przedsiębiorców.

    A jaki jest sens tworzenia dodatkowego obiegu tych pieniędzy? Nie
    lepiej, żeby przedsiębiorca sam zdecydował o tym na co przeznaczy te
    pieniądze? Obsługa aparatu urzedniczo-skarbowego to są koszty, które
    wzrostu gospodarczego raczej nie generują.

    P. Kręglicki

  • 160. Data: 2004-11-16 12:29:02
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wliczane? Czy tylko jej polskiego oddziału, czy całej korporacji? Czy
    > długi firmy zarejestrowanej w Polsce, ale z 100% kapitałem

    Ja mam pytanie. Jaka jest różnica dla zwykłego obywatela między długiem
    publicznym a długiem zagranicznym, czy to nie jest tak że i jeden i drugi
    musi spłacić ten że obywatel??

    Józek