PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic z takim pracodawca.. › Re: co zrobic z takim pracodawca..
    From: "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic z takim pracodawca..
    Date: Mon, 14 Mar 2005 15:40:27 GMT

    Uzytkownik "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> napisal w wiadomosci
    news:ldja31d4jngmkfg02ce6itcmomp121q81j@4ax.com...
    >a wiec tak..
    (...)
    > zastanawiam sie co robic.. bo juz mi troszke cierpliwosc siada ze o
    > rzeczy ktore maja obowiazek wystawic/wyplacic musze sie dopominac jak
    > jakis zebrak (prawie tak jestem traktowana..)

    Panstwowa Inspekcja Pracy. Proste. Pracodawca ma obowiazek dostarczyc
    swiadectwo pracy.

    Rozdzial I Obowiazki pracodawcy

    Art. 94.
    Pracodawca jest obowiazany w szczególnosci:
    5) terminowo i prawidlowo wyplacac wynagrodzenie,

    Art. 97.
    § 1. W zwiazku z rozwiazaniem lub wygasnieciem stosunku pracy pracodawca
    jest obowiazany niezwlocznie wydac pracownikowi swiadectwo pracy. Wydanie
    swiadectwa pracy nie moze byc uzaleznione od uprzedniego rozliczenia sie
    pracownika z pracodawca.

    Jesli chodzi o PIT-11, to:

    Do konca lutego 2005 roku kazdy pracodawca jest zobowiazany przekazac
    pracownikowi informacje o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek
    dochodowy, czyli PIT-11/8B.

    http://www.nbportal.pl/common/Wiadomosc.jsp?nid=1242
    3&ps=0

    Upomnij sie o swoj PIT na pismie, jesli przyjdzie w terminie pozniejszym,
    niz powinien, zachowaj go wraz z koperta, na ktorej bedziesz miala date
    nadania.