PracaGrupypl.praca.dyskusje › co sadzicie o pl.praca.oferowana ?

  • 1. Data: 2002-07-15 16:09:26
    Temat: Re: co sadzicie o pl.praca.oferowana ?
    Od: "Loodek" <l...@p...fm>

    Ja jakiś czas temu starałem się otworzyć własny biznes (będący konkurencją
    dla mojego pracodawcy) i szukełem kogos do pomocy. Nie podałem swojego
    maila, ani nazwiska, bo z pewnością szybko by się to w firmie rozniosło, a
    postanowiłem nie rezygnować z pracy dopóki interes się nie rozkręci.
    Parę osób napisało i raczej nie miało takich wątpliwości jak ty.

    Miałem dobre intencje i nie chciałem nikogo zrobić w konia (może z wyjątkiem
    mojego pracodawcy :))))

    Co prawda zanim coś się zaczęło dziać to się zakończyło z zupełnie innych
    powodów, ale zastanawiam się czasami co by się stało jakbym podał prawdziwe
    dane .............

  • 2. Data: 2002-07-16 09:39:43
    Temat: co sadzicie o pl.praca.oferowana ?
    Od: "Pawel P" <p...@p...onet.pl.NOSPAM>

    czesc
    tak sie zastanawiam ze taka grupa to moze byc zrodlo powaznych naduzyc.
    Np ktos napisze niby ogloszenie ze szuka np. administratora sieci i podaje
    adres powiedzmy n...@w...pl bez zadnej nazwy firmy.
    Potem dostaje dziesiatki CV od ludzi ktorzy podaja swoje dane osobowe,
    telefony, adresy mail, oczekiwania finansowe itd.
    A gosciu chcial sie tylko zorientowac na rynku...

    Odpowiadacie na te ogłoszenia ?
    Ktoś znalazł pracę ?

    pozdr
    Paweł

  • 3. Data: 2002-07-16 09:39:50
    Od: AdamSZ <s...@t...onet.pl>

    Pawel P napisał co następuje:

    > Np ktos napisze niby ogloszenie ze szuka np.
    > administratora sieci i podaje adres powiedzmy n...@w...pl

    Jeżeli ktoś wysyła CV na taki adres, to sam się prosi o kłopoty.

    > zadnej nazwy firmy. Potem dostaje dziesiatki CV od ludzi ktorzy
    > podaja swoje dane osobowe, telefony, adresy mail

    Od frajerów.

    > Odpowiadacie na te ogłoszenia ?

    Przeważnie odpowiada się tylko na poważne oferty....

    --
    ,~~~~. adam szlachta
    _)====( gg# 577534

  • 4. Data: 2002-07-16 09:53:48
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ah0pbh$913$1@news.onet.pl> Pawel P napisał(a):
> [...]
    > telefony, adresy mail, oczekiwania finansowe itd.
    > A gosciu chcial sie tylko zorientowac na rynku...

    Wiele firm chce pozostać anonimowych podczas szukania pracownika i mają swoje powody.

    Jeśli ktoś jest bardzo podejrzliwy, to niech nie wysyła, przy tym bezrobociu to nie
    taka wielka strata dla pracodawcy... Natomiast insynuacje o zbieraniu danych
    osobowych są rozbrajające. ;) Dane osobowe to nie CV 50 studentów, w takiej skali są
    one nieprzydatne. Jedyne, co można podejrzewać, to ew. sondowanie rynku przez
    pracowników, ale to tylko efekt tego, że w Polsce zarobki to temat tabu. W każdym
    razie gdybym szukał pracy, to bym jej szukał, a nie węszył wszędzie spisek KGB i CIA.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 5. Data: 2002-07-16 10:03:47
    Od: AdamSZ <s...@t...onet.pl>

    Samotnik napisał co następuje:

    > Wiele firm chce pozostać anonimowych podczas szukania pracownika i
    > mają swoje powody.

    No tak, ale niezdarnie sformułowane ogłoszenie z dziwnym adresem e-mail
    nie może wróżyć niczego dobrego. W najlepszym przypadku nieciekawą
    pracę, tj. akwizycję ;)

    > Jeśli ktoś jest bardzo podejrzliwy, to niech
    > nie wysyła, przy tym bezrobociu to nie taka wielka strata dla
    > pracodawcy...

    Czy ja wiem, w niektórych dziedzinach wciąż trudno znaleść dobrych
    fachowców, nawet przy takim bezrobociu. Ale ogólnie coś w tym jest.

    > Natomiast insynuacje o zbieraniu danych osobowych są rozbrajające. ;)

    Mnie wcale nie rozbroiły. Ale ja raz zostałem ofiarą i się
    przejechałem. Oczywiście nie w taki sposób.

    Z drugiej strony pl.praca.oferowana jest moderowana ;) i byle chłam tam
    pewnie trafić nie może, więc akurat moje poprzednie myśli dotyczyły
    raczej grup alt.*.ogloszenia

    --
    ,~~~~. adam szlachta
    _)====( gg# 577534

  • 6. Data: 2002-07-16 10:21:08
    Od: "Pawel P" <p...@p...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    > Wiele firm chce pozostać anonimowych podczas szukania pracownika i mają
    swoje powody.

    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić racjonalnych powodów. Rozumiem ze posrednicy
    nie podaja danych firm docelowych ale po co same zachowuja anonimowosc.

> [...]
    takiej skali są
    > one nieprzydatne. Jedyne, co można podejrzewać, to ew. sondowanie rynku

    No, nie jestem pewien tej nieprzydatnosci. Wyobraz sobie ze wymyslasz
    ogloszenie na ktore sam bys odpowiedzial. Taki sondaz pozwala ci sie
    zorientowac w konkurencji z twego miasta i z innych. Juz wiesz co nalezy
    uwzglednic w cv zeby bylo wyrozniajace sie .

    >...W każdym
    > razie gdybym szukał pracy, to bym jej szukał, a nie węszył wszędzie spisek
    KGB i CIA.

    Bez przesady.

    pozdr
    Pawel

  • 7. Data: 2002-07-16 10:32:27
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ah0rp6$enm$1@news.onet.pl> Pawel P napisał(a):
    > swoje powody.
    >
    > Jakoś nie mogę sobie wyobrazić racjonalnych powodów. Rozumiem ze posrednicy
    > nie podaja danych firm docelowych ale po co same zachowuja anonimowosc.

    Nawet nie masz pojęcia, jakiego smrodu potrafi narobić zwalniany pracownik.

  • 8. Data: 2002-07-16 10:43:15
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

    > Nawet nie masz pojęcia, jakiego smrodu potrafi narobić zwalniany
    pracownik.

    Zwłasza wykorzystany. Jeżeli któś jest dobrze taktowany to na ogół rewanżuje
    się tym samym.
    Widziałam nieraz w jaki sposób pracodawca pozbywa się pracownika. Np.
    znajomy inżynier
    z uprawnieniami budowlanymi dostał wymówienie z pracy zaraz po zakończeniu
    prac na budowie.
    Nie był już potrzebny.
    Pracownik nie "robi smrodu" chyba tylko dlatego, że jest zwalniany....

    R.

  • 9. Data: 2002-07-16 11:28:01
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ah0tb9$bau$1@news2.tpi.pl> RZ napisał(a):
> [...]
    > znajomy inżynier
    > z uprawnieniami budowlanymi dostał wymówienie z pracy zaraz po zakończeniu

    Skoro nie był potrzebny, to trzeba było go zwolnić, nic tu dziwnego nie widzę. Na
    całym świecie tak jest. Firma to nie instytucja charytatywna, chyba to rozumiesz.
    Zajmuje się maksymalizacją zysku, czyli minimalizacją wydatków i zwiększaniem
    przychodu metodami i w granicach ustanowionych przez prawo. Jeżeli takie
    zwolnienie jest wykonane zgodnie z prawem i bez brzydkich zagrań ze strony
    pracodawcy, to jest jak najbardziej poprawne moralnie, prawnie i, last but not
    least, zdrowe dla gopodarki. Gwarancja dożywotniego zatrudnienia funkcjonowała
    jedynie w Japonii a i tak się nie sprawdziła, w cywilizowanym świecie panuje
    elastyczność, ograniczana jedynie przez socjalistyczne związki zawodowe
    rekrutujące się w większości z niższych warstw społecznych i słabo orientujące się
    w zasadach gospodarki rynkowej.

    > Pracownik nie "robi smrodu" chyba tylko dlatego, że jest zwalniany....

    Mylisz się. Pracownik na ogół nigdy nie przyjmuje do wiadomości, że źle pracuje i
    niemal zawsze zwolnienie go za złą jakość pracy jest przez niego interpretowane
    jako szykany. Proponuję założyć własną firmę lub pooglądać cudzą z perspektywy
    właściciela i dopiero wtedy się wypowiadać.

  • 10. Data: 2002-07-16 12:03:29
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

> [...]
    > elastyczność, ograniczana jedynie przez socjalistyczne związki zawodowe
    > rekrutujące się w większości z niższych warstw społecznych i słabo

    Owszem, ale jakieś granice istnieją.
    Jeżeli pracodawca mówi tak potencjalnemu pracownikowi:
    "Przyjmuję pana na okres trzech mies. potem musimy sie rozstać, bo nie
    będzie mi już pan potrzebny" to OK
    Ale prawie żaden pracodawca tak nie powie. Bedzie mamił człowieka
    świetlanymi wizjami,
    kazał tyrać po 12 godzin "dla dobra firmy", a potem znajdzie sobie
    następnego kandydata na
    3 miesiące. Tu nie chodzi o dozgonne zatrudnienie, ale o odrobinę
    przyzwoitości.
    Mamy prawie 20% bezrobocie i pracodawcy to wykorzystują jak mogą...
    Jeżeli świat jest taki okrutny, człowieka traktuje się jedynie w aspekcie
    "opłacalności",
    a maksymalizacja zysku jest jedynym wyznacznikiem to trudno oczekiwać od
    pracowników,
    że będą na rękach nosić takiego pracodawcę.

> [...]
    perspektywy
    > właściciela i dopiero wtedy się wypowiadać.

    Mam własną firmę i oglądam cudzą z bardzo bliskiej perspektywy.
    Również będąc pracownikiem obserwowałam jak pracodawcy traktują
    pracowników. Pracownik nie tylko z powodu złej pracy jest zwalniny (choć
    to spory procent), ale również z powodu najprzeróżniejszych układów
    i innych czynników. Myślę, że sam fakt zwolnienia u normalnego człowieka nie
    powoduje aż takiego natężenia agresji w stosunku do pracodawcy, żeby "miał
    robić sród".

    R.