PracaGrupypl.praca.dyskusjeco sadzicie o pl.praca.oferowana ? › Re: co sadzicie o pl.praca.oferowana ?
    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co sadzicie o pl.praca.oferowana ?
    Date: Tue, 16 Jul 2002 11:28:01 +0000 (UTC)

    W artykule <ah0tb9$bau$1@news2.tpi.pl> RZ napisał(a):
    > pracownik.
    >
    > Zwłasza wykorzystany. Jeżeli któś jest dobrze taktowany to na ogół rewanżuje
    > się tym samym.
    > Widziałam nieraz w jaki sposób pracodawca pozbywa się pracownika. Np.
    > znajomy inżynier
    > z uprawnieniami budowlanymi dostał wymówienie z pracy zaraz po zakończeniu
    > prac na budowie.
    > Nie był już potrzebny.

    Skoro nie był potrzebny, to trzeba było go zwolnić, nic tu dziwnego nie widzę. Na
    całym świecie tak jest. Firma to nie instytucja charytatywna, chyba to rozumiesz.
    Zajmuje się maksymalizacją zysku, czyli minimalizacją wydatków i zwiększaniem
    przychodu metodami i w granicach ustanowionych przez prawo. Jeżeli takie
    zwolnienie jest wykonane zgodnie z prawem i bez brzydkich zagrań ze strony
    pracodawcy, to jest jak najbardziej poprawne moralnie, prawnie i, last but not
    least, zdrowe dla gopodarki. Gwarancja dożywotniego zatrudnienia funkcjonowała
    jedynie w Japonii a i tak się nie sprawdziła, w cywilizowanym świecie panuje
    elastyczność, ograniczana jedynie przez socjalistyczne związki zawodowe
    rekrutujące się w większości z niższych warstw społecznych i słabo orientujące się
    w zasadach gospodarki rynkowej.

    > Pracownik nie "robi smrodu" chyba tylko dlatego, że jest zwalniany....

    Mylisz się. Pracownik na ogół nigdy nie przyjmuje do wiadomości, że źle pracuje i
    niemal zawsze zwolnienie go za złą jakość pracy jest przez niego interpretowane
    jako szykany. Proponuję założyć własną firmę lub pooglądać cudzą z perspektywy
    właściciela i dopiero wtedy się wypowiadać.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/