PracaGrupypl.praca.dyskusje › co potem ????

  • 1. Data: 2003-01-29 17:12:10
    Temat: co potem ????
    Od: "Darek Czekała" <m...@a...waw.pl>

    Co młodzież kończąca Gimnazjum ma ze sobą zrobic, jake kirunki opłaca sie
    teraz kończyć, aby nie zostac na lodzie-bez pracy.
    Obecnie kończe Gimnazjum, czeka mnie egzamin potem wybór szkoły. Jak słysze
    codziennie o zwiekszającej sie liczbie bezrobotnych zaczynam sie bać co
    bedzie za za te pare lat jak mnie bedzie czekało szukanie pracy????

    Czkam na Wasze odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-01-29 18:36:36
    Temat: Re: co potem ????
    Od: "Jarek \"Kadron\" Czyrko" <k...@w...pl>

> [...]
    > codziennie o zwiekszającej sie liczbie bezrobotnych zaczynam sie bać co
    > bedzie za za te pare lat jak mnie bedzie czekało szukanie pracy????

    Mysle że masz mimo wszystko kilka mozliwosci. Przede wszystkim wybierz
    kierunek ktory Cie pasjonuje. Jesli masz w jakiejs dziedzinie talent to
    znajdz go i rozwijaj. Mysle ze mimo wszystko caly czas potrzebnym zawodem
    bedzie informatyk ale specjalista: programista, administrator baz danych
    (Oracle, Informix), grafik komputerowy. Niemniej musisz pamiętac o jednym to
    zawod, w ktorym licza sie tylko najlepsi. Gdy Ty zasiadziesz do grania na
    kompie lub ogladania TV to licz sie z tym ze kilku (wiekszosc z pewnoscia
    nie) twoich rowiesnikow bedzie szalenczo sie uczylo swojego hobby czy
    talentu aby byc najlepszymi. Oni beda wiedziec ze turnieje TV czy gry
    komputerowe to papka komercyjna dla przecietnych. Jak chcesz byc kims to juz
    musisz sie starac. Wez pod uwage fakt ze np. koszykarze w NBA przewaznie
    swoja nauke gry w koszykowke zaczynali w wieku 5-6 lat podobnie jak
    wiekszosc sportowcow. Wiec zacznij swoja walke o zycie juz dzis. Nie czekaj,
    bo potem bedziesz na tym forum narzekal.

    Mam nadzieje ze troche Ci ta filozofia pomoglem (zrobisz i tak co bedziesz
    chcial)

    Pozdrawiam Jarek

  • 3. Data: 2003-01-29 20:36:20
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Jarek "Kadron" Czyrko" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mysle że masz mimo wszystko kilka mozliwosci. Przede wszystkim wybierz
    > kierunek ktory Cie pasjonuje. Jesli masz w jakiejs dziedzinie talent to
    > znajdz go i rozwijaj. Mysle ze mimo wszystko caly czas potrzebnym zawodem

    dokladnie. Ucz sie tego co lubisz i w czym jestes dobry. Pewna sugestia
    nmoze byc test zamieszczony na stronie Gaz. Wybiorczej
    (www.gazeta.pl/praca)- tam chodzi co prawda o inteligencje emocjonalne,
    wizualne i czort wie jakie jeszcze ;)) ale moze Ci to w czyms pomoze.
    I jeszcze jedno- jest szansa ze za kilka lat bedzie lepiej, czego wszystkim
    nam zycze ;))

    Asiek

  • 4. Data: 2003-01-29 21:34:00
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Darek Czekała wrote:

> [...]
    > codziennie o zwiekszającej sie liczbie bezrobotnych zaczynam sie bać co
    > bedzie za za te pare lat jak mnie bedzie czekało szukanie pracy????

    Niektorzy prorokuja, ze teraz w trakcie kariery zawodowej pracownik
    bedzie musial kilkakrotnie zmieniac zawod, wiec jeszcze nic straconego.

    Z zyciowych (tylko czy ja moge dawac porady zyciowe ;) ) proponuje
    rozwazyc zawody, na ktore zawsze bedzie popyt (a podaz bardzo nie
    wzrosnie bo sa to zawody o nie najwyzszych notowaniach spolecznych i
    wymagajace wysilku fizycznego) , czyli drobne uslugi (hydraulik,
    technik), szycie, techniki spozywcze (przetworstwo, kucharstwo itd).

    Flyer

  • 5. Data: 2003-01-30 07:56:31
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    > (Oracle, Informix), grafik komputerowy. Niemniej musisz pamiętac o jednym
    > zawod, w ktorym licza sie tylko najlepsi.

    Nie wiem czy z tą informatyką nie jest tak tak jak z "Marketing i
    Zarządzanie" kilka lat temu co spowodowało armię bezrobotnych w tej
    specjalizacji. Chciałbym się mylić, ale mam wrażenie, że teraz co druga
    osoba robi informatykę. Może psychologia, ludzi z problemami przybywa i
    będzie przybywać.

  • 6. Data: 2003-01-30 09:45:43
    Od: "Vetch" <p...@w...pl>

    Hej !

    Użytkownik "Jarek "Kadron" Czyrko" <k...@w...pl> napisał
    > [...]
    > Mysle ze mimo wszystko caly czas potrzebnym zawodem
    > bedzie informatyk ale specjalista:
    > [...]

    Bzdura. Jeśli nic się w tym kraju nie zmieni po wejściu do
    Unii, to ZAPOMNIJ.

    Ilu może być informatyków w np. urzędzie gminy ?
    Jeden ? Dwóch ? A programistów ?
    Człowieku, w tym kraju po prostu NIE MA tylu miejsc
    pracy, żeby starczyło dla wszystkich "fachowców" !

    Zobacz też na oferty pracy - 80% ofert to zlecenia chałupnicze,
    albo inne dorywcze. Poważne oferty pracy dla specjalistów,
    przy umowie na czas nieokreślony, to zaledwie 1-2 oferty na miesiąc.
    Normalnej pracy nie ma i dopóki nie zmieni się ten chory kraj,
    to dalej tej pracy NIE BĘDZIE.

    Poratować nas może jedynie zachodni kapitał i konkurencja ze
    strony zachodnich pracodawców, którzy być może zmiotą
    z powierzchni Polski wszystkie złodziejskie firmy krwiopijców
    i wyzyskiwaczy, którzy stawiają zawsze na zysk, zamiast na
    jakość produktów (np. Prokom).

    A jeśli chodzi o zarobki - to przed buzkowatymi "reformami"
    było względnie, teraz natomiast specjaliści (programiści, graficy, etc...)
    zarabiają PONIŻEJ średniej krajowej, a zapierniczają 2 razy więcej.
    I nie ma tu większego znaczenia region.

    Wysokie zarobki informatyka i dostępność pracy, to na dzień
    dzisiejszy po prostu stereotypowy MIT, który uchował się z
    czasów dobrej koniunktury.

    --
    Pozdrówka
    Vetch

  • 7. Data: 2003-01-30 10:33:39
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Vetch" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poratować nas może jedynie zachodni kapitał i konkurencja ze
    > strony zachodnich pracodawców, którzy być może zmiotą
    > z powierzchni Polski wszystkie złodziejskie firmy krwiopijców

    zachodni kapital zrobi dobrze przede wszystkim sobie. Pracownikom z Polski
    moze, ale nie koniecznie (jaki beda mieli w tym interes? ;))

> [...]
    > było względnie, teraz natomiast specjaliści (programiści, graficy, etc...)
    > zarabiają PONIŻEJ średniej krajowej, a zapierniczają 2 razy więcej.

    wydaje mi sie ze mimo wszystko ma. Przykladowo, na Dolnym Slasku (Wroclaw
    konkretniej) informatykow jest full, rynek nasycony i ludzie faktycznie
    pracuja za psie pieniadze. Ale mam kolege w Rzeszowie- zarabia dwa razy
    wiecej niz we Wrocku.

    Asiek

  • 8. Data: 2003-01-30 11:11:31
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > konkretniej) informatykow jest full, rynek nasycony i
    > ludzie faktycznie
    > pracuja za psie pieniadze. Ale mam kolege w Rzeszowie-

    Hmm ja mam zupelnie odmienne doswiadczenia:) wlasnie w
    podkarpackim (dawne rzeszowskie) pracy dla informatyka nie
    mozna znalezc, a we wroclawiu maz znalazl. Wiec to chyba
    zalezy jak kto szuka:)

  • 9. Data: 2003-01-30 11:25:18
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    > konkretniej) informatykow jest full, rynek nasycony i ludzie faktycznie
    > pracuja za psie pieniadze. Ale mam kolege w Rzeszowie- zarabia dwa razy

    Nie można uogólniać na podst. jednego przykładu.

  • 10. Data: 2003-01-30 11:39:45
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    Użytkownik "winetu" <P...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie można uogólniać na podst. jednego przykładu.

    alez to nie jest na podstawie jednego przykladu ;)) Mam znajmych w Polsce
    poludniowo-wschodniej, sa informatykami, fakt ze sa bardzo dobrzy w tym co
    robia i na brak zlecen nie narzekaja. Za zrobienie strony kasuja 2- 4 tys
    zl. A mieszkam od jakiegos czasu we Wroclawiu, obracam sie glownie w
    srodowisku informatykow i zaczyna sie tu zle dziac- tzn. sa problemy by
    znalezc prace po szkole (tzn studiach), ale bez praktyki, no i sa tu ludzie
    ktorzy deklaruja zrobienie prostego sklepu internetowego za 600 zl, a to juz
    ewidentne psucie rynku :))

    Asiek