PracaGrupypl.praca.dyskusjeco potem ???? › Re: co potem ????
    From: "Jarek \"Kadron\" Czyrko" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co potem ????
    Date: Wed, 29 Jan 2003 19:36:36 +0100

    > Co młodzież kończąca Gimnazjum ma ze sobą zrobic, jake kirunki opłaca sie
    > teraz kończyć, aby nie zostac na lodzie-bez pracy.
    > Obecnie kończe Gimnazjum, czeka mnie egzamin potem wybór szkoły. Jak
    słysze
    > codziennie o zwiekszającej sie liczbie bezrobotnych zaczynam sie bać co
    > bedzie za za te pare lat jak mnie bedzie czekało szukanie pracy????
    >
    > Czkam na Wasze odpowiedzi.

    Mysle że masz mimo wszystko kilka mozliwosci. Przede wszystkim wybierz
    kierunek ktory Cie pasjonuje. Jesli masz w jakiejs dziedzinie talent to
    znajdz go i rozwijaj. Mysle ze mimo wszystko caly czas potrzebnym zawodem
    bedzie informatyk ale specjalista: programista, administrator baz danych
    (Oracle, Informix), grafik komputerowy. Niemniej musisz pamiętac o jednym to
    zawod, w ktorym licza sie tylko najlepsi. Gdy Ty zasiadziesz do grania na
    kompie lub ogladania TV to licz sie z tym ze kilku (wiekszosc z pewnoscia
    nie) twoich rowiesnikow bedzie szalenczo sie uczylo swojego hobby czy
    talentu aby byc najlepszymi. Oni beda wiedziec ze turnieje TV czy gry
    komputerowe to papka komercyjna dla przecietnych. Jak chcesz byc kims to juz
    musisz sie starac. Wez pod uwage fakt ze np. koszykarze w NBA przewaznie
    swoja nauke gry w koszykowke zaczynali w wieku 5-6 lat podobnie jak
    wiekszosc sportowcow. Wiec zacznij swoja walke o zycie juz dzis. Nie czekaj,
    bo potem bedziesz na tym forum narzekal.

    Mam nadzieje ze troche Ci ta filozofia pomoglem (zrobisz i tak co bedziesz
    chcial)

    Pozdrawiam Jarek