PracaGrupypl.praca.dyskusje › co myslec o takiej formie rekrutacji ?

  • 1. Data: 2003-02-07 10:31:22
    Temat: co myslec o takiej formie rekrutacji ?
    Od: "chlodny_" <c...@o...pl>

    witam,

    bylem na rozmowie w firmie Teleadreson, stanowisko przedstawiciel handlowy

    rozmowa bardzo krotka 5 - 7 min (pare pytan, zadnych deklaracji poza
    standardowymi - umowa po 3mc okresie probnym, wynagrodzenie - podstawa +
    premia ale w sumie ogolniki) jesli wynik bedzie pozytywny to w nastepnej
    kolejnosci bedzie 2 tyg. szkolenie - pare dni teori a potem praca w
    terenie....... i tak sie zastanawiam - niby wszystko ok, chca wybrac
    najlepsza osobe i oszczedzic sobie dlugotrwalego procesu rekrutacji ale z
    drugiej strony jesli przyjma na szkolenie np. 15 - 20 osob (co jest mozliwe)
    to nie beda musieli nikogo zatrudniac bo "praktykanci" odwala cala robote a
    za pol roku zorganizuje sie kolejna pseudo rekrutacje....

    wiec co myslec o tej firmie i jej ofercie pracy, moze ktos sie zetkna i moze
    podzielic sie spostrzezeniami

    pozdr,
    chlodny_

  • 2. Data: 2003-02-07 11:29:06
    Temat: Re: co myslec o takiej formie rekrutacji ?
    Od: p...@t...pl

    np. 15 - 20 osob (co jest mozliwe)
    > to nie beda musieli nikogo zatrudniac bo "praktykanci" odwala cala robote a
    > za pol roku zorganizuje sie kolejna pseudo rekrutacje....

    to normalne w firmach tego typu, nie są ważne kwalifikacje tylko predyspozycje,
    potrzeba elokwencji, błyskotliwości, przebojowości i skuteczności agenta
    ubezpieczeniowego, płaca to zwykle sama prowizja.
    jak się skończy szkolenie zostanie kilka "najodpowiedniejszych" osób, po to
    jest organizowane żeby wyłuskać najlepszych, a że przy okazji przeorają
    potężną bazę danych (zresztą pewnie po raz n-ty)

    nara
    Paweł

  • 3. Data: 2003-02-07 11:30:30
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > za pol roku zorganizuje sie kolejna pseudo rekrutacje....
    >
    > wiec co myslec o tej firmie i jej ofercie pracy, moze ktos sie zetkna i

    "Pracowałem" tam 2 tygodnie. Umowa była sformułowana w ten sposób, że nawet
    jeżeli zdobędziesz zlecenia
    to mogą ci podziękować i nic nie zapłacić. Szkolenie trwało tydzień,
    zrobione profesjonalnie. To było 3 lata temu, z tego co wiem nie mogą
    znaleść nikogo na stałe bo każy odchodzi po krótkim czasie. Kuszą wysokimi
    zarobkami, ale w tej branży jest trudno znaleść klienta. Mi przez tydzień
    nie udało się i sam zrezygnowałem.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-02-07 22:06:33
    Od: flyer <f...@g...pl>

    chlodny_ napisał:

> [...]
    >
    > wiec co myslec o tej firmie i jej ofercie pracy, moze ktos sie zetkna i moze

    Z firma sie nie spotkalem, ale sadzac z nazwy, jest to kolejna firma,
    ktora bedzie oferowac klientom reklamy w ksiazce telefonicznej, czyli
    chamska akwizycja, na zapchanym jak kibel cementem, rynku. Dodatkowo,
    ciekawym aspektem takich firm, jest to, ze bardziej im zalezy na
    reklamach niz dostepie do samego efektu ich pracy na rynku klienckim - w
    zeszlym roku TP SA oglaszalo, ze mozna dostac ich ksiazke telefoniczna,
    ale trzeba zadzwonic, zaplacic i ma sie okreslony, juz dawno
    przebrzmialy termin (dodatkow ogloszenie bylo jednym z wielu
    "sredniakow", skrzetnie ukrytym na n-tej stronie GW z ogloszeniami).

    Flyer

  • 5. Data: 2003-02-08 09:23:03
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > przebrzmialy termin (dodatkow ogloszenie bylo jednym z wielu
    > "sredniakow", skrzetnie ukrytym na n-tej stronie GW z ogloszeniami).

    Teleadreson jest firmą posiadającą bazę danych firm tylko i wyłącznie w
    internecie. Wpis do takiej bazy jest bezpłatny. Praca polega na znalezieniu
    klienta, który chciałby stworzyć stronę internetową lub kupić moduł
    reklamowy, na tamte czasy pojedyńczy moduł kosztował 1440 netto.
    Zaletą jest to, że umowę z raz pozyskanym klientem przedłużasz co rok, wadą
    tak jak piszesz - zapchany rynek

    Tomek

  • 6. Data: 2003-02-09 20:33:42
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > jesli chcesz wiedziec wiecej wal na priva - jedno Ci powiem - jesli Ci sie
    uda
    > przejsc przez rekrutacje i szkolenia to finansowo bedziesz baaaardzo
    zadowolony.
    > Firma jest jak najbardziej fair

    Pracujesz tam ?

    Tomek

  • 7. Data: 2003-02-09 20:39:03
    Od: Tomek Gołacki <t...@c...retsat1.com.pl>

    chlodny_ wrote:

    > witam,

    Czesc,
    Troche o tej firmie wiem wiec moge Ci odpowiedziec na kilka pytan :)

> [...]
    > kolejnosci bedzie 2 tyg. szkolenie - pare dni teori a potem praca w
    > terenie....... i tak sie zastanawiam - niby wszystko ok,

    Tak masz racje wszystko ok ...

    > chca wybrac
    > najlepsza osobe i oszczedzic sobie dlugotrwalego procesu rekrutacji ale z
    > drugiej strony jesli przyjma na szkolenie np. 15 - 20 osob (co jest mozliwe)

    15-20 osob ta firma nie przyjmuje na szkolenie ( na pewno nie z 1 miasta)

    > to nie beda musieli nikogo zatrudniac bo "praktykanci" odwala cala robote a
    > za pol roku zorganizuje sie kolejna pseudo rekrutacje....

    hmmm wszyscy handlowcy do tej pory pracuja powyzej 3 lat, "praktykant" nie ma
    szans odwalic chocby kawalka roboty, o to sie nie musisz obawiac, ta firma tak
    nie dziala :)

  • 8. Data: 2003-02-10 11:08:28
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    flyer f...@g...pl napisał :

> [...]
    > dawno przebrzmialy termin (dodatkow ogloszenie bylo jednym z wielu
    > "sredniakow", skrzetnie ukrytym na n-tej stronie GW z ogloszeniami).

    jest jedną ze starszych operujących w tej branzy , choć wcale nie
    oznacza to iż jest dobra. Mają swoją bazę m.in na wp.

    W kwestii dotępu do efektu ich pracy - dystrybucja skupia się w 80 %
    na klientach ( jeśli chodzi o ksiązki adresowe) ponieważ zadowolony
    klient to taki , ktory zobaczy swoją ramkę , a nie odczuje wymierny
    efekt.

    Oczywiście książka telekompromitacji , to zupełnie inna bajka.
    pierwszą edycję robił Unifilm . Wyszła z tego fenomenalna kiszka,
    ponieważ połączono w niej 2 bazy danych . Jedna tepsiarska -
    wszystkich abonentów i druga unifilmowa - tylko te firmy ktore
    wykupiły reklamy. Efekt był taki ze w I szej edycji książki tel były
    branże nazywające się np sprzedaż detaliczna artykułow innych i druga
    branża - artykuły (np) przemysłowe - detal. Żeby było smieszniej (
    pracowałem kilka miesięcy nad nową edycją tego dziełka dla warszawy )
    99% klientów nie zwracała uwagi na tego typu kfiatki....

    aha - nie zgodzę się że rynek jest zapchany jak kibel cementem. mozna
    jeszcze nieżle zaszaleć , ale letko nie jest .

  • 9. Data: 2003-02-10 11:11:06
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    chlodny_ c...@o...pl napisał :

> [...]
    > zatrudniac bo "praktykanci" odwala cala robote a za pol roku
    > zorganizuje sie kolejna pseudo rekrutacje....

    w 1998 r rekrutacja do Panoramy Firm wyglądała bardzo podobnie.
    Zawsze liczyli się z tym że z 20 przyjętych osób zostanie ok 5 - 6 ,
    co nie przeszkadzało im zatrudniać ludzi już przed szkoleniem. TP
    Ditel w chwili obecnej oferuje 2 tygodniowe szkolenie za które nie
    płaci ...

  • 10. Data: 2003-02-10 13:55:05
    Temat: re :odp
    Od: "mag11" <j...@w...pl>