PracaGrupypl.praca.dyskusje › certyfikaty it - rhct...

  • 11. Data: 2004-09-14 06:11:21
    Temat: Re: certyfikaty it - rhct...
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    noname wrote:

    > hmm ja to patrze jeszcze w ten sposob - weszlismy do uni moze wiecej
    > firm zachodnich bedzie tutaj otwierac biura/filie etc i moze wtedy
    > zaczna sie liczyc certyfikaty

    Podejrzewam, ze zawsze bedzie tak samo; dla pracodawcy licza sie
    umiejetnosci praktyczne.
    Ukonczone projekty i doswiadczenie zawodowe w bezposredni sposob
    dokumentuja do czego jestes zdolny. Ale tez doswiadczenie zawodowe jest
    od certyfikatow mniej "konkretne" - pracodawca nie jest pewien czy
    zrobiles dane wdrozenie w firmie X dobrze czy byle jak.
    Certyfikaty natomiast w mniejszym stopniu odpowiadaja potrzebom
    pracodawcy (ktory potrzebuje czlowieka od prawdziwych wdrozen) ale z
    drugiej strony sa stuprocentowym dowodem posiadania jakichs
    kwalifikacji. Aczkolwiek pracownik umiejacy cos zrobic na egzaminie nie
    gwarantuje, ze bedzie to robil dobrze w firmie (moze naprzyklad byc
    rozkojarzony i miec tendencje do obijania sie 7 godzin z 8 dziennie).
    Efektywnie, zawsze i dla wszystkich (no, prawie) certyfikaty sa
    dodatkowym atutem a pracownicy sa na podstawie doswiadczenia.
    Kiedy doswiadczenia nie ma, certyfikaty jednak pomoga zaczac je zdobywac :)

    > w polsce to jest normalne w ostatnim czasie jak ktos by zarabial milion
    > zlotych miesiecznie to ci powie ze ciezko itp itd

    Wydaje mi sie, ze tak naprawde sytuacja na rynku pracy programisty jest
    troche lepsza.

    Albi