PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak najkorzystniej zatrudnić ?...

  • 1. Data: 2004-09-13 09:01:19
    Temat: Jak najkorzystniej zatrudnić ?...
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    witam.

    Chciałbym prosić o pomoc w sprawie zatrudnienia pracownika.
    Mam DG. Sklep z odzieżą
    Jak najkorzystniej (najmniej oddać Zusowi) zatrudnić bliską osobę
    która nie ma jeszcze 26 lat, uczy się w studium policealnym.
    Umowa o pracę, zlecenie, o dzieło??
    Na jaki etat?
    Chodzi o to by jak najmniej oddać "państwu"i było to ok wg prawa.
    Jaka jast min pensja jaką trzeba _wpisać_.

    Czy jest mozliwość nie płącenia Zusu w przypadku osby uczącej się?

    Bardzo proszę o pomoc.

    pozd
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-09-13 11:41:09
    Temat: Re: Jak najkorzystniej zatrudni&aelig; ?...
    Od: a...@p...fm (Nikara)

    p...@o...pl wrote:
    No to masz ciężki orzech do zgryzienia. Zatrudnić to ty możesz..ale czy ci
    wolno w taki sposób-to jest praoblem. Po pierwsze nie mozesz zatrudnić
    kogokolwiek (z kim masz wspólny adres-z kim prowadzisz współne
    gospodarstwo domowe ) na umowe o prace, ponieważ jest to osoba
    współpracująca -1-szy stopień pokrewieństwa i za nia opłacasz skłądki zus
    jak za siebie.
    Na dzieło nie możesz zartudnić, bo skoro świdczy prace dzień w dzień, a
    umowa o dzieło mówi nam,że zostało do wykonania konkretne dzieło i efekt
    musi byc widoczny i namacalny. Zreszta PIP kwestionuje zartudnianie
    sprzedawców nawet na umowy zlecenie-o dziełach nie wspomnę!
    Ja proponuję..albo zatrudnienie na zlecenie -wtedy tylko zdrowotna, bo nie
    ma 26 lat-choc ryzykowne-ale wymysl jakies inne stanowisko np: naklejanie
    cen na odzież,ścieranie kurzu itd , albo na 1/2 etatu to jakies groszowe
    Zus'owskie sprawy-ale spokój duszy masz:-)Pozdrawiam

    ---------
    Wyslano z serwisu http://www.kadrowe.pl

  • 3. Data: 2004-09-13 16:40:09
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 13 Sep 2004 11:41:09 GMT, a...@p...fm (Nikara) wrote:

    >Ja proponuję..albo zatrudnienie na zlecenie -wtedy tylko zdrowotna, bo nie
    >ma 26 lat
    Czy cos sie zmienilo? Bo przez lata bylo tak ze osoba uczaca sie, <26
    roku zycia, nie musiala placic rowniez skladki zdrowotnej. Np ode mnie
    nie placono takiej skladki przy um. zlecenia przez ladnych pare lat
    (az do wrzesnia 2003) :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 4. Data: 2004-09-14 07:13:33
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Nikara" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarstwo domowe ) na umowe o prace, ponieważ jest to osoba
    > współpracująca -1-szy stopień pokrewieństwa i za nia opłacasz skłądki zus

    jest to osoba bliska ;) ale nie w sensie mieszkani razem/wspólnego interesu
    czy
    też po przez pokrewieństwo.

    > Na dzieło nie możesz zartudnić,

    dziękuję za informację

> [...]
    > cen na odzież,ścieranie kurzu itd , albo na 1/2 etatu to jakies groszowe
    > Zus'owskie sprawy-ale spokój duszy masz:-)Pozdrawiam

    Chyba to drugie wyjście będzie najlepsze.

    Bardzo dziękuje
    Grzegorz