PracaGrupypl.praca.dyskusje › certyfikat komputerowy

  • 1. Data: 2003-11-20 16:53:41
    Temat: certyfikat komputerowy
    Od: "maciek" <m...@...pl>

    Witam!
    Chcialem sie dowiedziec czy w Polsce i na swiecie mozna zdawac certyfikaty
    potwierdzajace znajomosci obslugi/korzystania z komputerow?
    Maciek

  • 2. Data: 2003-11-20 16:57:59
    Temat: Re: certyfikat komputerowy
    Od: "Michał Papis" <m...@2...pl>

    Użytkownik "maciek" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Chcialem sie dowiedziec czy w Polsce i na swiecie mozna zdawac certyfikaty
    > potwierdzajace znajomosci obslugi/korzystania z komputerow?
    > Maciek

    Oczywiscie ze mozna w szczecinie np. zajmuje sie tym firma unizeto, poczytaj
    ogloszenia lokalne

  • 3. Data: 2003-11-20 17:06:09
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > Chcialem sie dowiedziec czy w Polsce i na swiecie mozna zdawac certyfikaty
    > potwierdzajace znajomosci obslugi/korzystania z komputerow?

    Jesli zalezy ci na dokumentach dla "nieinformatyka" a nie na konkretnych
    certyfikatach, poszukaj w wyszukiwarkach czegos takiego jak "komputerowe
    prawo jazdy", ktore to dokumentuje znajomosc najbardziej popularnych
    programow przez dosyc zaawansowanego uzytkownika.
    Nie wiem, jak jest taki dokument traktowany przez potencjalnego pracodawce,
    prawdopodobnie za granica moze miec wieksze znaczenie niz u nas (u nas jak
    potrzeba kogos kto ma umiec wyslac mala, zrobic tabelke w wordzie i umiec
    wykonac prezentacje, to pisze sie "informatyk z 5-o letnim stazem
    potrzebny")

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 4. Data: 2003-11-20 18:48:09
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

> [...]
    > potrzeba kogos kto ma umiec wyslac mala, zrobic tabelke w wordzie i umiec
    > wykonac prezentacje, to pisze sie "informatyk z 5-o letnim stazem

    Gdyby mi kandydat na pracownika chwalił się "komputerowym prawem jazdy" to
    spojrzałbym na niego tak
    samo jak ty popatrzałbyś na kogoś, kto chce robić za listonosza i chwali się
    skończonym kursem
    chodzenia.

    andrzej

  • 5. Data: 2003-11-20 20:34:01
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
> [...]
    spojrzałbym na niego tak
    > samo jak ty popatrzałbyś na kogoś, kto chce robić za listonosza i chwali

    Nie kazdy tak patrzy, nie nadarmo MS wprowadzil certyfikaty MOS - owszem
    informatyk ktory chwali sie posiadaniem takowego jest zabawny (nie dla tego,
    ze jest oczywistym ze posiada te wiedze - wrecz przeciwnie, no chyba, ze
    aplikuje na stanowisko typu operator help-desk), ale zwykla osoba, nie
    majaca aspiracji do bycia informatykiem, bedzie miec z takowego pozytek. My
    tu sobie korzystamy z usenetu itp, i wydaje sie wielu z nas, ze wszyscy
    posiadaja przynajmniej podobna do naszej wiedze - a ja ostatnio slyszalem
    rozmowe kilku mlodych ludzi (mysle ze studentow) nt. neostrady, i bzdury
    ktore opowiadali przechodzily ludzkie pojecie - np router byl uporczywie
    zastepowany reuterem :))) a wyjasnienie roznic miedzy hubem a owym
    'rojterem' zjezylo mi wlosy na glowie.
    Tak btw - polecam lekture zachodnich ogloszen dla, a jakze, informatykow -
    wymagania dot. znajomosci Outlooka pojawiaja sie tam nader czesto. Widac nie
    dla wszystkich pewne rzeczy sa oczywiste.:)
    pozdrawiam
    /p

  • 6. Data: 2003-11-20 21:12:38
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > chodzenia.

    "znajomosc najbardziej popularnych
    programow przez dosyc zaawansowanego uzytkownika."

    Dlatego pisalem, ze raczej na zachodzie moze to byc popularne, bo u nas ten
    dokument nie ma zadnej rangi.

    Chociaz, biorac pod uwage, ze u nas kazda osoba przyjmowana do biura zna
    oczywiscie Excela i Worda, a potem nie ma kto zalozyc arkusza z adresami do
    prostej powtarzalnej wysylki seryjnej, taki dokumencik jednoznacznie okresla
    poziom umiejetnosci kadydata na pracownika.
    Przy okazji. Czy znasz szczegolowo znajomosc czego i na jakim poziomie
    dokumentuje ten papierek?
    http://www.ecdl.com.pl/
    Jak juz wspomnialem, jest to potwierdzenie tego, ze pracownik faktycznie
    umie sie poslugiwac danymi narzedziami, oceniana wedlug ujednoliconych
    kryteriow.

    Nie wiem czy pamietasz, ale kilka lat temu byl wysyp ludzi po "kursach
    komputerowych", ktorzy jak okazywalo sie, byli szkoleni jedynie w bieglym
    poslugiwaniu sie NC , jednoczesnie nie majac pojecia co to sa naprawde te
    pliki i katalogi (nie wspominajac o edytorach i arkuszach, nieobecnych na
    tych kursach, bo ZDZ-y nie mialy do nich instruktorow)

    Szczerze mowiac, uwazam, ze taki kurs "prawa jazdy" przydalby sie wielu
    pracownikom starej daty, naprawde dobrym w tym co robia, a z komputera
    korzystajacym jedynie w zakresie do jakiego ich zmuszono.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > andrzej

    ---

  • 7. Data: 2003-11-21 08:13:42
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    clockworkoi wrote:
> [...]
    > ze jest oczywistym ze posiada te wiedze - wrecz przeciwnie, no chyba, ze
    > aplikuje na stanowisko typu operator help-desk),

    na to czasem trzeba miec MCSE :)

  • 8. Data: 2003-11-21 09:41:30
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "clockworkoi" w wiadomości news:bpj8g1$5qt$1@news.onet.pl napisal(a):

    > informatyk ktory chwali sie posiadaniem takowego jest
    > zabawny

    Kiedys zastanawialem sie nad tym ECDL. Pozniej jednak poszedlem do
    policealki na kierunek informatyka i zrezygnowalem z tego. Czesc mojej
    grupy byla jednak zainteresowana. Odradzalem im bo to wlasciwie takie maslo
    maslne z tego wychodzi - technik informatyk chwalacy sie dodatkowym
    papierkiem potwierdzajacym podstawowa wiedze z danego zakresu. Widac jednak
    za duzo kasy mieli i wyrobili sobie to komputerowe prawo jazdy. W sumie nie
    sa calkowicie stratni, bo watpie aby na zachodzie uwzgledniali swiadectwo
    ukonczenia szkoly policealnej (a moze?) - maja wiec ECDL.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 9. Data: 2003-11-21 17:01:42
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Strzyzewski" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
    > na to czasem trzeba miec MCSE :)

    Co nie? :)
    I znac mainframe'y ;)
    /p

  • 10. Data: 2003-11-21 17:05:03
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sa calkowicie stratni, bo watpie aby na zachodzie uwzgledniali swiadectwo
    > ukonczenia szkoly policealnej (a moze?) - maja wiec ECDL.

    Wiesz, moze i tak, ale taki papier ma tez swoje zle strony - majac taki
    badziew (lub kiszke w postaci CompTIA), bedziesz IMHO od razu szeregowany
    jako help-desk itp. Jesli to akurat cie kreci, to nie ma sprawy, ale jesli
    aplikujesz wyzej, warto zrobic papier ktory realnie cos poswiadczy (czytaj:
    taki na ktorego dumpsy sa trudno dostepne;)))) )
    pozdr
    /p