PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o pierwszy urlop

  • 1. Data: 2003-11-20 14:31:06
    Temat: pytanie o pierwszy urlop
    Od: Pawel J Maczewski <p...@o...pl>

    Mam takie pytanie...
    Od maja do sierpnia pracowalem, byla to moja pierwsza praca na um. o
    prace. Potem mialem przerwe. Teraz byc moze bede zatrudniony znowu. No i
    mam pytanie: po ilu miesiacach pracy bedzie mi sie nalezal pierwszy urlop?
    Ponoc jes po 6 (9 dni), ale jak ma sie do tego moja poprzednia praca (2,5
    misiaca) i pozniejsza przerwa... jak to sie liczy :)

    pozdr

    --
    Kender
    /* This post is licensed under the conditions of *

  • 2. Data: 2003-11-20 14:36:53
    Temat: Re: pytanie o pierwszy urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 20 Nov 2003 15:31:06 +0100, Pawel J Maczewski

    >misiaca) i pozniejsza przerwa... jak to sie liczy :)

    Okresy pracy sumuje się a przerwy nie mają znaczenia. Prawo do
    pierwszego urlopu (zaliczkowego) nabywasz w momencie ukończenia w
    sumie 6 miesięcy pracy i należy Ci się od pracodawcy u którego
    nabywasz to prawo (choćbyś pracował u niego tylko 1 dzień).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-11-20 15:16:54
    Od: Pawel J Maczewski <p...@o...pl>

    On Thu, 20 Nov 2003 15:36:53 +0100, Kaizen wrote:

> [...]
    > miesięcy pracy i należy Ci się od pracodawcy u którego nabywasz to
    > prawo (choćbyś pracował u niego tylko 1 dzień).

    A czy taki urlop, po 6 miesiacach, mam _obowiazek_ wykorzystac miedzy 6 a
    12 miesiacem? Czy tez moge poczekac az stuknie mi caly rok i dopiero wtedy
    wziac 18 dni?
    No i jeszcze jedno... powiedzmy ze 30. grudnia 2004 roku uplynie mi rok
    pracy... nabywam tym samym prawo do 18 dni urlopu, przy czym jest to urlop
    _do_konca_roku_ ? czy nastepny 18 dni dostaje juz z dniem 1. stycznia
    nastepnego roku? :)

    pzdr

  • 4. Data: 2003-11-20 15:21:40
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Pawel J Maczewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ponoc jes po 6 (9 dni), ale jak ma sie do tego moja poprzednia praca (2,5
    > misiaca) i pozniejsza przerwa... jak to sie liczy :)

    Ja troche offtopicznie, informacyjnie.
    Od maja 2003 do grudnia 2004 nallezy ci sie tylko jeden urlop w wysokosci 18
    dni. Zakładam ze bedziesz pracowal przynajmniej 12 miesiecy w tym okresie.

    m.