PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwiększenie obowiązków za tę samą pensję

  • 1. Data: 2002-10-29 09:01:10
    Temat: Zwiększenie obowiązków za tę samą pensję
    Od: b...@p...onet.pl

    Witam wszystkich,

    czy jest to zgodne z prawem (nie pytam się o moralny wymiar problemu), aby
    pracodawca dokładał obowiązki bez zmiany warunków płacy ?
    Taka zmiana obowiązku to w moim przypadku konieczność dyżurowania pod telefonem
    w godzianach 22:00 do 6:00 rano włącznie z sobotami i niedzielami.

    Bankroot

  • 2. Data: 2002-10-29 10:08:11
    Temat: Re: Zwiększenie obowiązków za tę samą pensję
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    b...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > Taka zmiana obowiązku to w moim przypadku konieczność dyżurowania pod
    > telefonem w godzianach 22:00 do 6:00 rano włącznie z sobotami i

    Za cholerę nie - wymaga pisemnej zgody (tzn. zmiany umowy o pracę). Inna
    sprawa, że takie praktyki stają się węcz nagminne :-(

    Pozdrawiam, nie daj się wycisnąć - ale z głową, z głową!

  • 3. Data: 2002-10-29 11:25:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 29 Oct 2002 11:08:11 +0100, Bozo <b...@b...pl>
    zakodował:

    >Za cholerę nie - wymaga pisemnej zgody (tzn. zmiany umowy o pracę). Inna
    >sprawa, że takie praktyki stają się węcz nagminne :-(

    Jak masz w umowie zakres obowiązków, to ich zmiana wymaga aneksu, albo
    wypowiedzenia warunków. Jak nie masz, to pracodawca w zasadzie może
    robić co chce w ramach prac które pasują do stanowiska - wiadomo, że
    polecenie konserwatorce powierzchni poziomych napisania programu jest
    przegięciem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-10-29 18:00:12
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    b...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    telefonem

    > w godzianach 22:00 do 6:00 rano włącznie z sobotami i niedzielami.

    Jeśli w umowie o pracę masz wpisane godziny pracy (na przykład 8-16), to bez
    zmiany tej umowy nie można ci kazać pracować w innych godzinach. Chyba, że są
    to nadgodziny - ale musza być płacone lub do odebrania w innym czasie. Kodeks
    pracy określa poza tym, ile może być takich nadgodzin w miesiącu. Poza tym
    pamiętaj, że w Kodeksie Pracy masz zagwarantowany 8-godzinny dzień pracy.

    Natamiast jeśli dodatkowy zakres obowiązków nie wykracza poza umowę o pracę i
    jest zgodny z prawem, to nic nie możesz zrobić. Musisz robić, co ci każą. W
    tym zakresie firma dysponuje twoją osobą.

  • 5. Data: 2002-10-29 18:54:20
    Od: j...@p...onet.pl

    > Za cholerę nie - wymaga pisemnej zgody (tzn. zmiany umowy o pracę). Inna
    > sprawa, że takie praktyki stają się węcz nagminne :-(
    >
    > Pozdrawiam, nie daj się wycisnąć - ale z głową, z głową!

    Oczywiście. Nawet w umowie powinnienneś mieć napisane "Jakakolwiek zmiana/aneks
    do umowy musi mieć formę pisemną pod rygorem nieważności"

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 6. Data: 2002-10-30 08:51:52
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > jest zgodny z prawem, to nic nie możesz zrobić. Musisz robić, co ci każą. W
    > tym zakresie firma dysponuje twoją osobą.

    dzięki za odpowiedzi.

    wszystko OK, tylko zwróćcie uwagę, że dyżury domowe pod telefonem nie są płatne
    zgodnie z kodeksem ! (dopiero licznik bije, jak ktoś do Ciebie zadzwoni i
    wykonasz jakąś pracę). Śpisz jak zając czekając na pieprzony telefon.
    W ten sposób w zasadzie pracodawca może Ciebie zmusić do ciągłego bycia pod
    telefonem! Paranoja

    bankroot

  • 7. Data: 2002-10-31 06:41:09
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    b...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > wykonasz jakąś pracę). Śpisz jak zając czekając na pieprzony telefon.
    > W ten sposób w zasadzie pracodawca może Ciebie zmusić do ciągłego bycia pod

    a funduje chociaz w tym celu sluzbowa komorke?

    bo przeciez telefon stacjonarny nie kazdy ma w polsce, jak rowniez
    ciezko ludzi zmusic do tego, zeby siedzieli przy takim telefonie i nie
    wyszli do sklepu po zakupy albo po gazete czy z psem.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2002-10-31 06:57:15
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    telefonem
    > w godzianach 22:00 do 6:00 rano włącznie z sobotami i niedzielami.

    Zobacz sobie ten watek

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?
    t=watek&group=pl.praca.dyskusje&tid=4516992&aid=1864
    7082

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2002-10-31 07:36:07
    Od: "Waligora" <w...@o...pl>

    A masz w imowie o prace napisane, ze posiadanie telefonu domowego jest twoim
    obowiazkiem?

    Zmien numer i powiedz, ze zabrali ci numer za nieplacenie rachunkow, nowy
    numer zastzrez. WEtedy dyzur bedzie MUSIAL odbywac w siedzibie firmy. A to
    oznacza nadgodziny. :)

    Albo zwolnienie z pracy.. :)

    Waligora

  • 10. Data: 2002-10-31 08:17:17
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > >

    > Zobacz sobie ten watek
    >
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?
    > t=watek&group=pl.praca.dyskusje&tid=4516992&aid=1864

    zobaczyłem i wszystko jasne !!
    przyznam się szczerze, że jestem załamany.
    Jedyne wyjście to zmiana pracy.
    Dzięki wszystkim za pomoc

    bankroot