PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozliczanie delegacji zagranicznej - ryczalt na przejazdy

  • 1. Data: 2002-10-29 06:27:37
    Temat: Rozliczanie delegacji zagranicznej - ryczalt na przejazdy
    Od: "Czaszka" <s...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Czy ktos z Was orientuje sie jak wyglada sprawa rozliczania delegacji
    zagranicznych? Chodzi mi o taka sprawe - podobno (niestety jestem totalnie
    nie w temacie) pracownikowi przysluguje ryczalt na przejazdy w wysokosci 45
    USD na przejazd miedzy lotniskiem i hotelem oraz 4.5 USD dziennie na
    przejazdy inne. Rozumiem, ze jesli nie posiadam rachunku za taksowke to
    przysluguje mi ten ryczalt. Ale czy mozliwa jest sytuacja w ktorej pani
    rozliczajaca delegacje mowi np "Ja wiem ze pan byl wozony za darmo, wiec
    ryczalt panu nie przysluguje".
    Wiecie - 200 PLN na ulicy nie lezy, wiec jesli ktos moglby mi pomoc bylbym
    wdzieczny.

    Pozdrawiam
    Krzych

  • 2. Data: 2002-10-29 08:29:49
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Czaszka <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apl9pb$rod$...@n...onet.pl...
> [...]
    > ryczalt panu nie przysluguje".
    > Wiecie - 200 PLN na ulicy nie lezy, wiec jesli ktos moglby mi pomoc bylbym

    Ryczalt, to cos, co okresla minimum, czyli to jest to co minimalnie
    (w razie co) sie nalezy. Jesli masz zapewniony transport, to jest to
    znacznie
    powyzej minimum.
    MarcinP

  • 3. Data: 2002-10-29 09:26:45
    Od: w...@p...onet.pl

    > Ryczalt, to cos, co okresla minimum, czyli to jest to co minimalnie
    > (w razie co) sie nalezy. Jesli masz zapewniony transport, to jest to
> [...]
    witam,
    pierwsza z brzegu Encyklopedia (tu akurat onet.pl.wiem) - "Ryczałt, sposób
    płatności, w którym wnosi się zawsze taką samą opłatę, niezależnie od innych
    czynników." Wobec tego ryczałt to nie minimum ale po prostu określona (w tym
    przypadku) stawka, która sie należy i tyle.
    a co do meritum:
    Pracownikowi przysługuje ryczałt na pokrycie kosztów dojazdu z dworca i do
    dworca kolejowego, autobusowego, portu lotniczego lub morskiego w wysokości
    jednej diety w miejscowości docelowej za granicą oraz w każdej innej
    miejscowości, w której pracownik korzystał z noclegu.
    Na pokrycie kosztów dojazdów środkami komunikacji miejscowej pracownikowi
    przysługuje ryczałt w wysokości 10% diety za każdą rozpoczętą dobę pobytu w
    podróży służbowej. Ryczałty nie przysługują, jeżeli pracownik odbywa podróż
    pojazdem samochodowym (służbowym lub prywatnym) lub gdy strona zagraniczna
    zapewnia bezpłatne dojazdy, a także w razie gdy pracownik nie ponosi kosztów,
    na pokrycie których przeznaczone są wymienione ryczałty. (Rozporządzenie
    Ministra Pracy ...).
    Zatem Pani w księgowości może (musi) odmówić wypłaty jeżeli np. masz wspisane w
    delegacji że jechałeś samochodem słuzbowym.
    pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2002-10-29 09:42:48
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Czaszka" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > przysluguje mi ten ryczalt. Ale czy mozliwa jest sytuacja w ktorej pani
    > rozliczajaca delegacje mowi np "Ja wiem ze pan byl wozony za darmo, wiec

    W przypadku gdy pracodawca lub stona zagraniczna zapewnia i oplaca dojazd
    własnym lub wynajętym środkiwm transportu delegowanemu pracownikowi
    przysluguje wyłącznie ryczałt na usługi bagażowych w wysokości 1/3 diety.
    Pozatym popatrz w DZ.U nr 50, poz 525 z 2001 roku znajdziesz min na
    www.infor.pl lun www.abc.com.pl . W tym dzienniku jest dokładnie wyjasniony
    sposób rozliczania wszystkich delegacji.

    Aha stawki mogą byc nieaktualne ale sposób rozliczenia jest na pewno taki
    jak tam.
    Gosia

  • 5. Data: 2002-10-29 12:17:15
    Od: "Czaszka" <s...@p...onet.pl>