PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stawki za tlumaczenia techniczne

  • 1. Data: 2002-10-28 22:26:20
    Temat: Stawki za tlumaczenia techniczne
    Od: "Krzysztof W." <w...@N...gazeta.pl>

    Czesc wszystkim,

    Czy mozecie mi pomoc okreslic jakie sa realne stawki za tlumaczenia
    techniczne. Chce zlozyc CV i musze podac moje oczekiwania, a nigdy nie
    zajmowalem sie tym zawodowo - tylko na umowe-zlecenie i to we wlasnej firmie.
    Tam stawka byla jawnie okreslona i nie podlegala dyskusji, a i firma nie jest
    reprezentatywna.

    Tak wiec chodzi o tlumaczenia oprogramowania (tzw. lokalizacja) znanych
    firm (np. Corel, Lotus, itp.) - zrodla, interfejsy, itp., a takze tekstow
    technicznych.Firma, do ktorej sie wybieram znajduje sie we Wroclawiu - aby
    byc dokladnym.

    Jaka moze byc realistyczna stawka na ETACIE, a jaka przy pracy dorywczej
    - a w tym drugim przypadku jak sie to liczy - za strone, liczbe slow ?
    Aby nie za malo i nie za duzo, by nie odstraszyc pracodawcy.

    Dzieki za kazda odpowiedz.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-10-28 22:42:34
    Temat: Re: Stawki za tlumaczenia techniczne
    Od: "Coinneach Odhar" <N...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof W." <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jak sie to liczy - za strone, liczbe slow ?

    Za stronę przeliczeniową - 1800 znaków. A ile weźmiesz? Standardowo ok. 27
    zł + VAT (stawka zależy od opinii, doświadczenia, czasem od tłumaczenia
    próbnego) i w którą stronę tłumaczysz.
    Pozdro
    Coinneach

  • 3. Data: 2002-10-29 15:42:47
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    > Jaka moze byc realistyczna stawka na ETACIE, a jaka przy pracy dorywczej
    > - a w tym drugim przypadku jak sie to liczy - za strone, liczbe slow ?

    Magit? :)) Nie mam pojecia ile placa, ale za lokalizacje, wg informacji w
    moim posiadaniu, firmy tego typu placa od 9 do 15 gr za wyraz.

    O pensjach nie mam pojecia.
    Nie lokalizuje sie na strony (to uwaga do innej odpowiedzi), a strona nie
    zawsze ma 1800 znakow :))
    MM

  • 4. Data: 2002-10-30 00:23:31
    Od: "Krzysztof Wesołowski" <w...@N...gazeta.pl>

    Maciek Marchewczyk <m...@w...pl> napisał:

    > Magit? :)) Nie mam pojecia ile placa, ale za lokalizacje, wg informacji w
    > moim posiadaniu, firmy tego typu placa od 9 do 15 gr za wyraz.

    Czyzbys cos wiedzial o tej firmie ? Jesli tak, to prosze podziel sie
    informacjami. Pewnie domysliles sie, bo dali ogloszenie na praca.oferowana ?
    A moze telepatia :-)

    > O pensjach nie mam pojecia.
    > Nie lokalizuje sie na strony (to uwaga do innej odpowiedzi), a strona nie
    > zawsze ma 1800 znakow :))
    > MM

    Kazdy ma troche racji. W moim liscie pytalem o lokalizacje (tu oczywiscie
    trudno mowic o stronach, moze o "ekranach" ??), ale i o tlumaczenia tekstow.

    Nie spotkalem sie ze stawka za slowa, ale pewnie malo wiem. Oczywiscie przy
    stawce za strony kwestia moze byc umowna, albo wlasnie za znaki - Word latwo
    je zlicza.
    Ja w swojej firmie (umowa zlecenia)dostawalem ok. 20-25 zl/str A4. Niezaleznie
    jaka strona. Czasami bylo lekko - obrazek i kilkanascie zdan, ale czesto
    strony mialy chyba ze 3-5 tys. znakow (nie liczylem) - dwie kolumny, czcionka
    chyba 9, moze 10 pkt, ew. jakis maly rysunek. Odechciewalo sie takiego
    tlumaczenia...

    Dzieki za odpowiedzi,

    Pozdrowionka,

    Krzysiek