PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana pracy i maly problem

  • 1. Data: 2006-07-07 06:42:58
    Temat: Zmiana pracy i maly problem
    Od: m...@g...com

    Czekam na wynik rozmowy kwalifikacyjnej a pewnej firrmie, nazwijmy ja
    B. Ciagle jeszcze pracuje w firmie A, gdzie nowa umowe podpisuje
    co miesiac. Jezeli firma B zechce mnie zatrudnic, to
    najprawdopodobniej "od zaraz", czyli pewnie od poniedzialku (bo dzis
    dowiem sie, czy mnie przyjmuja). I teraz tak - w obecnej pracy
    obowiazuje mnie 2 tygodniowy okres wypowiedzenia. Tym niemniej
    kierownicy sa na tyle w porzadku, ze nie powinno byc problemu z
    rezygnacja "od zaraz". Jednak w razie problemów, przezornie nie
    podpisalem jeszcze umowy na lipiec, czyli pracuje ten tydzien bez
    umowy:) I teraz, gdybym jej nie podpisal i poprostu nie przyszedl w
    poniedzialek do pracy, jak zostanie to potraktowane? Czy moga mi
    namieszac w papierach i uznac mój czyn jako porzucenie pracy, czy
    tez w zwiazku z tym, ze nie podpisalem umowy na biezacy miesiac,
    a zeszly grzecznie przepracowalem :))) musza mi wszystko ladnie
    podpisac (swiadectwo pracy) i koniec? Oczywiscie w przypadku
    niepodpisania umowy, kasa za ten tydzien pewnie mi przepadnie, no ale
    80% podwyzka w nowej robocie by mi zrekompensowala i jakos
    przebolalbym te strate:) No chyba, ze jest jakis sposób na
    otrzymanie tej kasy:)

  • 2. Data: 2006-07-07 07:33:22
    Temat: Re: Zmiana pracy i maly problem
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    Troche zagmatwane, bo zakladasz od razu szary scenariusz.
    Z mojego doswiadczenia - zawsze albo informowalem firme, ze moge rozpoczac
    prace w terminie "od...", albo z obecnym pracodawca siadalem na rozmowe i
    mowilem ze mam po prostu lepsza oferte. Nie sadze, aby ktos kogos na sile
    trzymal w pracy, tylko dlatego, ze taka jest umowa. Zazwyczaj tez jest to
    dobry moment do sprawdzenia, ile Twoja praca jest warta dla obecnego
    pracodawcy.
    Ale jesli pracodawca bedzie na tyle uparty (glupi), powiedz wprost, ze
    bedziesz zmuszony polozyc zwolnienie lekarskie, a jednak wolisz rozstac sie
    z nim na poziomie. Ten wariant zawsze skutkuje :) Pracodawca nie chce wyjsc
    na buraka, a i Ty pokazujesz, ze nie jestes jakims malolatem, ktoremu mozna
    w "kasze dmuchac" :)

  • 3. Data: 2006-07-07 08:00:50
    Od: m...@g...com

    Fakt, trochę zagmatwane, ale i sytuacja jest zagmatwana. Obecną
    pracę wykonuję w dużej firmie, ale przez pośrednictwo pracy (tzw
    praca tymczasowa) za małe pieniądze i nie moga mi nic zaproponowac
    żeby mnie zatrzymać, absolutnie nic, nie ma mowy o podwyżce. A
    gdybym powiedział, że aplikowałem do innej firmy, to prawdopodobnie
    moja cudowna firma nie dałaby mi umowy na bieżący miesiąc i w razie
    nieotrzymania nowej pracy, zostałbym na lodzie.

  • 4. Data: 2006-07-07 08:32:53
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Zapewniam Cie, ze firma B zaczeka 2 tygodnie a jezeli nie zechce to nie
    zawracaj sobie nia glowy.

  • 5. Data: 2006-07-07 08:33:39
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    m...@g...com wrote in
> [...]

    > B. Ciagle jeszcze pracuje w firmie A, gdzie nowa umowe podpisuje
    > co miesiac. Jezeli firma B zechce mnie zatrudnic, to
    [...]

    a jaka to jest umowa? moze na prace tymczasowa? bo jezeli jednak
    jest to zwykla umowa o prace, to trzecia umowa z rzedu jest umowa
    na czas nieokreslony niezaleznie od tego, co jest na niej napisane;

    poza tym to troche dziwne; umowa na miesiac i okres wypowiedzenia
    dwa tygodnie? kodeks zaklada AFAIR, ze w umowach na czas okreslony
    mozna w ogole nie przewidziec mozliwosci wypowiedzenia; a tutaj
    prosze;

    pzdrv;
    adas;

  • 6. Data: 2006-07-07 08:37:34
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 07-07-2006 o 10:00:50 <m...@g...com> napisał(a):

    > Fakt, trochę zagmatwane, ale i sytuacja jest zagmatwana. Obecną
    > pracę wykonuję w dużej firmie, ale przez pośrednictwo pracy (tzw
    > praca tymczasowa)

    o ile mi wiadomo, okres wypowiedzenia wynosi trzy dni przy umowach do 2
    tygodni i tydzień przy dłuższych.

    --
    TLP

  • 7. Data: 2006-07-07 08:40:18
    Od: m...@g...com

    Firma jest warta zawracania sobie głowy:) A z tym czekaniem an mnie
    jest własnie taka akcja, że wszedłbym na stanowisko awansującego
    kolesia, który za 2 tygodnie idzie na urlop i musi mnie wyszkolić.
    więc jest jak jest.

  • 8. Data: 2006-07-07 08:48:44
    Od: m...@g...com

    Hmmm, czyli może wprowadzono mnie w błąd. więc może ktoś mi
    wyjaśni jak to jest. Co miesiąc podpisuję umowę o pracę
    tymczasową, na czas okreslony, cytuję "okres wykonywania pracy na
    rzecz Pracodawcy Uzytkownika obejmuje: od 01.06.2006 do 30.06.2006".
    Taką umowę miałem w czerwcu, taką też miałbym w lipcu, jeżeli
    bym ją podpisał. Wg. mnie 9ale zaznaczam, KP nie znam:p ) mógłbym
    teraz nie podpisac umowy na lipiec i poprostu odejść, z tym, że
    straciłbym kasę za ten tydzień. Wolałbym ją jednak dostać i
    rozstać się z pracodawcą w dobrych warunkach, bo w razie jakiegos
    niewypału w nowej pracy (odpukać) może bym tu wrócił:) Wiec jak to
    jest z tą umową - mogę ja podpisać na lipiec (zeby dostać kasę za
    przepracowane 5 dni) i po 2 godzinach ja wypowiedzieć? Czy własnie
    wtedy moga mi napisać np. "porzucenie pracy". Wiem, że trochę to
    zamotane, ale może ktoś miał podobną sytuacje i wie jak to wygląda
    w praktyce.

  • 9. Data: 2006-07-07 10:31:10
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > rzecz Pracodawcy Uzytkownika obejmuje: od 01.06.2006 do 30.06.2006".
    > Taką umowę miałem w czerwcu, taką też miałbym w lipcu, jeżeli
    na umowie o prace tymczasowa jest okres wypowiedzenia jednotygodniowy
    (przy umowie dluzszej od 14 dni...)

    Wg. mnie 9ale zaznaczam, KP nie znam:p ) mógłbym
    > teraz nie podpisac umowy na lipiec i poprostu odejść, z tym, że
    > straciłbym kasę za ten tydzień.
    Jezeli maja juz umowe, a Ty do tej pory jej nie podpisales, to ciesz
    sie, ze jeszcze dopuszczaja Cie do pracy.. :P

> [...]
    > jest z tą umową - mogę ja podpisać na lipiec (zeby dostać kasę za
    > przepracowane 5 dni) i po 2 godzinach ja wypowiedzieć?
    Nikt Ci tego nie zabrania, ale przy rozwiazaniu UoP z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia, jednakze musisz to zrobic dzisiaj, by moc pracowac tylko
    do przyszlej soboty.
    Jezeli pojdziesz na zwolnienie chorobowe, to nic Ci nie da (nie mozesz w
    tym czasie pracowac/szkolic sie u nowego pracodawcy)
    A na rozwiazanie umowy za porozumieniem stron, ta druga strona tez musi
    sie zgodzic...
    Czy własnie
    > wtedy moga mi napisać np. "porzucenie pracy". Wiem, że trochę to
    > zamotane, ale może ktoś miał podobną sytuacje i wie jak to wygląda
    > w praktyce.

    Nie moga Ci nic takiego wpisac, tylko jezeli nie masz podpisanej umowy.
    Jezeli sobie darujesz w ten sposob prace, to w tym momencie palisz za
    soba mosty.

    Pozdrawiam...

  • 10. Data: 2006-07-07 17:49:30
    Od: Mo <l...@o...pl>

    Ktoś (m...@g...com, a któżby! ;-) ) wyklepał:
> [...]
    > wtedy moga mi napisać np. "porzucenie pracy". Wiem, że trochę to
    > zamotane, ale może ktoś miał podobną sytuacje i wie jak to wygląda

    Kombinujesz jak koń pod górę. Dlaczego koniecznie chcesz tę prace
    porzucić, a nie możesz jej, jak cywilizowany człowiek wymienić na
    lepszą? Nie możesz zwyczajnie iść do szefa i powiedzieć jak jest? I
    zamiast na m-c, pisać umowę na 2 tyg.?

    Pozdrawiam
    M., kiedy ludzie znormalnieją??
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)