PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie / urlop

  • 1. Data: 2006-07-06 18:41:53
    Temat: Wypowiedzenie / urlop
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Mam pytanie

    Mam umowę o pracę z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia.
    Czy mogę iść na urlop na te dwa tygodnie - tzn. czy pracodawca może mnie
    zmusić do pracy w sytuacji gdy mam niewykorzystane dni urlopowe?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2006-07-06 20:01:13
    Temat: Re: Wypowiedzenie / urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 6 Jul 2006 20:41:53 +0200, "Tomek"
    <t...@p...onet.pl> zakodował:

    >tzn. czy pracodawca może mnie
    >zmusić do pracy w sytuacji gdy mam niewykorzystane dni urlopowe?

    Tak.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-07-06 20:41:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:20rqa2ltno8s7csgjktl168sdmtcohuaof@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Tak.
    Co Ty opowiadasz, po co człowiekowi mącisz?! Jak może go zmusić do pracy?
    Niewolnictwo mamy? Może mu najwyżej nie udzielić urlopu.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-07-06 21:01:38
    Od: Kerim <k...@x...vp.pl>

    Dnia 06-07-2006 o 20:41:53 Tomek <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Mam pytanie
    >
    > Mam umow? o prac? z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia.
    > Czy mog? i?ae na urlop na te dwa tygodnie - tzn. czy pracodawca mo?e mnie
    > zmusiae do pracy w sytuacji gdy mam niewykorzystane dni urlopowe?
    >
    > Pozdrawiam
    > Tomek

    Jeśli to urlop bieżący to oczywiście może ci go nie udzielić. Gdyby to był
    urlop zaległy to musiałby ci go dać.
    pozdr.
    MK

  • 5. Data: 2006-07-06 21:08:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 6 Jul 2006 22:41:30 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> zakodował:

    >Co Ty opowiadasz, po co człowiekowi mącisz?! Jak może go zmusić do pracy?
    >Niewolnictwo mamy? Może mu najwyżej nie udzielić urlopu.

    Nie niewolnictwo - tylko obowiązek do wywiązywania się z umowy.
    Oczywiście, że nie może Cię z łapanki wziąć na ulicy* i zagonić do
    pracy - ale ma narzędzia prawne, do wyegzekwowania obowiązku
    świadczenia pracy - a podpisując umowę o pracę właśnie do świadczenia
    pracy się zobowiązujesz.

    *nie dotyczy naszej kochanej armii ;)

  • 6. Data: 2006-07-06 21:19:40
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Jotte napisał(a):
    > Co Ty opowiadasz, po co człowiekowi mącisz?! Jak może go zmusić do
    > pracy? Niewolnictwo mamy? Może mu najwyżej nie udzielić urlopu.

    I zmienic przyczyne rozwiazania umowy (na "bez wypowiedzenia, z winy
    pracownika...") ;)
    Chyba ze ktos pragnie kombinowac ze zwolnieniem L4... :|

    Pozdrawiam...

  • 7. Data: 2006-07-06 21:35:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8juq5$h55$1@atlantis.news.tpi.pl Dariusz Tarczoń
    <t...@i...pl> pisze:

    > I zmienic przyczyne rozwiazania umowy (na "bez wypowiedzenia, z winy
    > pracownika...") ;)
    > Chyba ze ktos pragnie kombinowac ze zwolnieniem L4... :|
    L4 już od dawna nie istnieje - to po pierwsze.
    Po drugie - nie ma ludzi zdrowych, są tylko źle zdiagnozowani.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-07-06 21:36:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:oquqa2hu0b1j05p30ch10f37g51i9rte1u@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > ma narzędzia prawne, do wyegzekwowania obowiązku
    > świadczenia pracy
    Niby jakie?

    Jotte

  • 9. Data: 2006-07-07 08:45:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Mam umowę o pracę z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia.
    > Czy mogę iść na urlop na te dwa tygodnie - tzn. czy pracodawca może mnie
    > zmusić do pracy w sytuacji gdy mam niewykorzystane dni urlopowe?

    Pracodawca musi:
    - albo udzielić urlopu proporcjonalnie do przepracowanego okresu roku
    - albo wypłacić stosowny ekwiwalent finansowy
    Urlop musi byc wykorzystany proporcjonalnie do przepracowanego okresu w
    jeden z podanych wyżej sposobów. Urlop jako urlop zaległynie przenosi się do
    nowego pracodawcy.

  • 10. Data: 2006-07-07 18:50:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 6 Jul 2006 23:36:36 +0200, "Jotte"

    Art 108 - 122 KP