PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasłyszane z korytarza...

  • 11. Data: 2003-12-05 07:18:47
    Temat: Re: Zasłyszane z korytarza...
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    > Inna firma, przechodzę obok dwóch osób. Oddziały w całej Polsce, coś mówią
    > o ogłoszeniu. Jedna osoba mówi do drugiej, że przyszło xxx zgłoszeń
    > (liczba 3 cyfrowa)... I tekst:
    > "Ale wiesz, połowy nie ma co czytać..."

    To że przychodzi 3 cyfrowa liczba albo 4 czy 5-cio podań nie jest równoznaczne
    z tym, że 50% to podania zupełnie nietrafione.

    Pza tym typowa przywara Polaków - wystarczy, żeby było, jak tytuł
    mówi "zasłyszane z korytarza", aby stać się przyczyą wyciągania daleko idących
    wniosków.

  • 12. Data: 2003-12-05 07:33:37
    Od: "Schwester" <j...@w...cnhcement.com>

    > Inna firma, przechodzę obok dwóch osób. Oddziały w całej Polsce, coś mówią
    > o ogłoszeniu. Jedna osoba mówi do drugiej, że przyszło xxx zgłoszeń
    > (liczba 3 cyfrowa)... I tekst:
    > "Ale wiesz, połowy nie ma co czytać..."

    Ta dyskusja przypomniała mi dowcip:

    Asystentka przychodzi do prezesa z grubym plikiem podań o pracę. Prezes
    wziął je do ręki, zważył i wyrzucił połowę. Asystentka na to: "Ależ panie
    prezesie, wśród tych ludzi mogli być dobrzy fachowcy!". Na to prezes: "W
    naszej firmnie nie są potrzebni pechowcy". :)

    Schwester

  • 13. Data: 2003-12-05 07:43:48
    Od: "Sławek" <s...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031204145854.560df96c.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Thu, 4 Dec 2003 19:47:33 +0100
    "Sławek" <s...@w...gazeta.pl> wrote:

    > Ty nic nie rozumiesz, ale przyjdzie czas ze dorośniesz, zmężniejesz i
    > przestaniesz sie wszystkiemu dziwić, odechce ci sie zmieniać świat.

    i to ma byc argument na to, ze setki ludzi bezmyslnie wysylaja
    ogloszenia tam, gdzie nie maja odpowiednich kwalifikacji?

    to jest argument na to, ze czas przestac cwaniakować za biurkiem, rozejrzeć
    się dookoła i postarać sie zrozumieć desperację ludzi, a nie dziwić sie
    wszystkiemu jak dziecko. Zycie to nie fizyka kwantowa i ty powinnaś o tym
    wiedzieć. Ludzie mają nadzieje ( nieważne czyja to matka) i tylko oni mogą
    ja sobie odebrać zamieniając na sznur na szyi. Przez setki lat powstańcy
    walczyli o wolność kraju, choć nie mieli odpowiedniej broni, kwalifikacji.
    Czy Polska byłaby Polską , gdyby tak wszyscy czekali na swój dzien???

  • 14. Data: 2003-12-05 08:37:36
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Fri, 5 Dec 2003 08:43:48 +0100
    "Sławek" <s...@w...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > rozejrzeć się dookoła i postarać sie zrozumieć desperację ludzi, a nie
    > dziwić sie wszystkiemu jak dziecko. Zycie to nie fizyka kwantowa i ty

    ja sie nie dziwie.
    ino zauwazam, ze jak ktos robi glupie rzeczy, to nic na tym nie zyska, a
    tylko sie zniecheci.

> [...]
    > powstańcy walczyli o wolność kraju, choć nie mieli odpowiedniej broni,
    > kwalifikacji. Czy Polska byłaby Polską , gdyby tak wszyscy czekali na

    chlopie, ale o czym ty gadasz????
    tutaj chodzi o prace, nie?

    chyba kazdy z tych bezrobotnych chce byc zatrudnionym w koncu, prawda?
    to DLACZEGO ROBIA RZECZY KTORE ZMNIEJSZAJA PRAWDOPODOBIENSTWO TEGO
    ZATRUDNIENIA?????

    dlaczego, mimo tego, ze trabi sie o tym, ze to NIE JEST WLASCIWA
    DROGA????

    czy ci ludzie maja glowe w tylku ze tak powiem? ogluchli? a moze im sie
    mozg zlasowal????

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 15. Data: 2003-12-05 09:03:59
    Od: "Sławek" <s...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031205003736.3ece1ca7.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Fri, 5 Dec 2003 08:43:48 +0100
    "Sławek" <s...@w...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > powinnaś o tym

    ja sie nie dziwie.
    ino zauwazam, ze jak ktos robi glupie rzeczy, to nic na tym nie zyska, a

    Nie ty sie dziwisz, tylko kolega ktorego bronisz...W dodatku nie znamy
    szczególow i nie wiemy czy ludzie wysylajac tam CV robią az takie głupie
    rzeczy (no chyba ze sprzataczka chce byc dyrektorem).

> [...]
    > powstańcy walczyli o wolność kraju, choć nie mieli odpowiedniej broni,
    > kwalifikacji. Czy Polska byłaby Polską , gdyby tak wszyscy czekali na

    chlopie, ale o czym ty gadasz????
    tutaj chodzi o prace, nie?

    To jest ANALOGIA, nadzieja jest wartościa bezwględną i dziala wszedzie tak
    samo. Fakty historyczne trudno obalić, łatwiej zrozumiec...to gadam.

    chyba kazdy z tych bezrobotnych chce byc zatrudnionym w koncu, prawda?

    prawda

    to DLACZEGO ROBIA RZECZY KTORE ZMNIEJSZAJA PRAWDOPODOBIENSTWO TEGO
    ZATRUDNIENIA?????

    sama piszesz, ze zmniejszaja prawdopodobienstwo, a nie odbieraja sobie
    definitywnie szansze. Sytuacja nie jest beznadziejna, wiec jest tu miejsce
    na nadzieję. Taka jest idea nadziei, ze liczy sie na cos co jest malo
    prawdopodobne ( jak gram w totka zawsze mam nadzieje, bo inaczej bym nie
    gral).

    czy ci ludzie maja glowe w tylku ze tak powiem? ogluchli? a moze im sie
    mozg zlasowal????

    moze z glodu zjadaja swoj mozg i nie jest to powod zeby sie z nich
    wysmiewac...
    Slawek

  • 16. Data: 2003-12-05 10:29:30
    Od: j...@o...pl

    Gdzie Wy się wpychacie na siłę? Na co liczycie? Że przy następnych
    > naborach do tej firmy wyjmą stare zgłoszenia i będą je
    > przeglądać????????????
    > GUZIK !!!!!

    Cóż, trudno. Proces rekrutacji w każdej firmie pochłania mniejsze, czy większe
    środki. Szukam pracy i wysyłam swoją aplikację, nawet wtedy, gdy NIE SPEŁNIAM
    WSZYSTKICH wymagań. Ale wysyłam tylko na te stanowiska, co do których MAM
    PEWNOŚĆ, że stanowisko CAŁKOWICIE odpowiada moim kwalifikacjom. Wiem, że część
    aplikacji jest z kosmosu &#61514; , ale cóż zrobić. Aplikujący ma nadzieję, że uda
    się
    przypadkiem przerwać marazm niepowodzeń. Czasami się udaje. Częściej nie.
    Najdroższa jest informacja. Są firmy, które nie wykorzystują posiadanej bazy
    danych? Przecież to czysta, dobrowolna strata pieniędzy i czasu. Czas to
    pieniądz, więc podwójna strata.

    Przez ponad pół roku, siedziałem obok 'śmietniska' biurowego, i
    > któregoś dnia spojrzałem pod nogi (dosłownie) i zobaczyłem pełne
    > pudło po ryzach papieru biurowego - wypełnione LM+CV potencjalnych
    > kandydatów do naszej firmy.

    Ustawa o ochronie danych osobowych nie obowiązuje w Twojej firmie? Kto jeszcze
    może spojrzeć pod nogi i zobaczyć pełne pudło cv? Sprzątaczka, hydraulik,
    ochrona, kto jeszcze?

    Na co liczą takie osoby co wysyłają swoje zgłoszenia do każdej firmy,
    > na każde stanowisko????????????

    Na troszkę szczęścia. Może wymagania dotyczące stanowiska są standardowe? Tj.
    dwa języki, studia wyższe, itd. Może liczą, że tak naprawdę rolę odgrywa
    doświadczenie. Chyba, z punktu widzenia pracodawcy, TANIEJ jest zatrudnić
    specjalistę, który jest skuteczny, ale bez języka, wysłać go na kurs &#8211; niech
    się nauczy w rok, niż zatrudnić lingwistę, którego skuteczności w działaniu
    trzeba uczyć kilka lat? Firmy jednak działają w myśl zasady: jeśli rekrutacja,
    to tylko wykształcenie wyższe. Bez względu na kompetencje. A później wychodzą
    takie kwiatki, jak z tym pudłem z cv.
    Pozdrawiam, poszukujący
    JacekG

  • 17. Data: 2003-12-05 10:40:46
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    Pozwolę się wtrącić w pasjonującą dyskusję.
    Właściwie nie wiemy za wiele o opisywanej w teacie sytuacji. Stiwerdzenie, że
    połowa podań nadaje się do kosza jest bardzo względne. Owszem dla profesji
    wymagających konkretnych umiejętności np. inżynier chemik w specjalizacji
    produkcja polimerów, trudno, aby przyjęli kucharza i to rozumiem. Najczęściej
    jednak wymienia się wiele miękkich wymagań - typu ambicja i motywacja do pracy,
    umiejętność w pracy z ludźmi i dla ludzi, zdolności przywódcze itp. Czy ktoś,
    kto jest od roku bezrobotny i nie pracował nigdy w zachodniej korporacji i
    obecnie aplikuje na stanowisko menedżerskie jest w kategorii "do kosza"?
    Skąd ktoś z góry może wiedzieć, czy ten przykładowy bezrobotny nie ma lepszych
    cech osobowościowych niż ten domniemany z doświadczeniem? czy ten bez pracy nie
    ma większej motywacji, aby sprostać zadaniom, bo w końcu chce zarabiać?
    Nie ma co upraszczać i z góry skazywać kogoś na przegranej pozycji. Zdaję sobie
    jednak sprawę, że dzisiejsze czasy są takie, że ten co wybiera albo nie ma
    czasu albo nie chce nawet sprawdzić osób, które nie w 100% a tylko w 80%
    odpowiadają profilowi określonemu w ogłoszeniu. Czasem jednak osoba z tymi 80%
    może okazać się lepsza, ale tego nikt już nie sprawdzi, bo trzebaby było zrobic
    obiektywny test. Więc przyjmuje się tych, co spełniają w 100% warunki
    ogłoszenia, a potem obserwując wyniki tego delikwenta, gdy nie jest się z niego
    do końca zadowolonym myśli się: "no tak, a jakby dopiero tamci {80 procentowcy}
    pracowali" w domyśle czytaj [gorzej] a kto wie, może lepiej?
    Nie twierdzę przez to, że ci 100% są zawsze gorsi.
    Prawem tez pracodawcy jest określić wymagania na poziomie skończenia studiów w
    Stanach, doktoratu w Chinach i 2 letniego stażu w Australii i najgorsze jest
    to, że zawsze ktoś taki się znajdzie ;)

  • 18. Data: 2003-12-05 10:59:49
    Od: "Sławek" <s...@w...gazeta.pl>

> [...]
    procentowcy}
    > pracowali" w domyśle czytaj [gorzej] a kto wie, może lepiej?

    I te brakujace 20% jest wlasnie nadzieją...Czesto tez te 20% ktore decyduja
    o odrzuceniu kandydata na wstepie do"kosza" świadczy o prostactwie i
    nieznajomości tematu ludzi weryfikujacych to. W mojej brazny
    (elektroenergetyka) jeśli ktos daje ogloszenie ze szuka inzyniera przed 30 z
    uprawnieniami projektowo-budowlanymi, to od razu wiem ze albo nie wie o co
    chodzi , albo swiadomie szuka jelenia do podpisywania dokumentacji tanim
    kosztem.

  • 19. Data: 2003-12-05 12:14:34
    Od: Tomek <dtommy@wytnij_to_wp.pl>

    Użytkownik Mir napisał:
> [...]
    > Stanach, doktoratu w Chinach i 2 letniego stażu w Australii i najgorsze jest

    Święta prawda. Popieram.

    --
    :::.. --- Tomek ----- d...@w...pl ---------------..:::
    "Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom

  • 20. Data: 2003-12-06 12:27:30
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 05 gru 2003, "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>
    zapodal(a):

    > chyba kazdy z tych bezrobotnych chce byc zatrudnionym w koncu, prawda?
    > to DLACZEGO ROBIA RZECZY KTORE ZMNIEJSZAJA PRAWDOPODOBIENSTWO TEGO
    > ZATRUDNIENIA?????

    W jaki sposob wyslanie CV zmniejsza prawdopodobienstwo zatrudnienie?
    (oczywiscie wysylajacego)

    > dlaczego, mimo tego, ze trabi sie o tym, ze to NIE JEST WLASCIWA
    > DROGA????

    A jaka jest wlasciwa droga (w jaki sposob doszlas do tego, ze jest
    niewlasciwa w oparciu o dane dostarczone przez Rafala, czyli zadne?)

    > czy ci ludzie maja glowe w tylku ze tak powiem? ogluchli? a moze im sie
    > mozg zlasowal????

    A moze tobie?

    Mimo wszystko pozdrawiam, moze sie po prostu zagalopowalas?

    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.