PracaGrupypl.praca.dyskusje › gorąco proszę o odpowiedź na pytanie ile przysługuje mi dni urlopu wypoczynkowego

  • 1. Data: 2003-12-04 11:12:41
    Temat: gorąco proszę o odpowiedź na pytanie ile przysługuje mi dni urlopu wypoczynkowego
    Od: "jarek" <k...@o...pl>

    Ukończyłam 4 letnie liceum ekonomiczne, obecnie studiuję na AE w Katowicach
    (zaocznie-III rok). Od czerwca do sierpnia 2002 roku odbyłam staż w
    prywatnej firmie, za który otrzymywałam stypendium z Urzędu Pracy, następnie
    w tym samym zakładzie pracy pracowałam na umowę zlecenie od września 2002 do
    marca 2003. Następną pracę podjełam w kwietniu 2003, dokładnie od 27
    kwietnia 2003 i pracuję tam nadal. W miesiącu sierpniu 2003 roku udzielono
    mi 5 dni urlopu wypoczynkowego. Ile dni urlopu wypoczynkowego pozostaje mi
    do wykorzystania w 2003 roku, a ile przysługuje mi w 2004 roku?

  • 2. Data: 2003-12-07 10:48:08
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > mi 5 dni urlopu wypoczynkowego. Ile dni urlopu wypoczynkowego pozostaje mi
    > do wykorzystania w 2003 roku, a ile przysługuje mi w 2004 roku?

    Do stażu pracy liczy Ci się praca na stażu ale nie liczy Ci się praca na umowę
    zlecenie. Obydwie umowy o ile za umowe zlecenie była odprowadzana składka do
    ZUS liczą Ci się do przyszłej emerytury. Żadna z w/w umów nie ma wpływu na
    nabycie prawa do urlopu. Aby takie uzyskać usisz przepracować na umowę o pracę
    6 miesięcy ( dostajesz połowe wymiaru - 9 dni a pozostałe 9 dni lub 18 dni po
    roku pracy ). Dlaczego otrzymałeś urlop w sierpniu nie wiem , może pracodawca
    poszedł Ci na rękę. Twój wymiar urlopu 18 dni obowiązuje Cię od września br do
    31.12. 2004 r bo to jest Twoja pierwsza praca na umowę. Ukończenie studiów ma
    wpłw na wymiar urlopu a nie sama nauka na nich. Następny urlop w pełnym
    wymiarz należy Ci się od 01.01.2005 r. Pozdrawiam.