PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciaza, umowa na czas okreslony, urlop macierzynski

  • 1. Data: 2003-12-04 12:13:42
    Temat: ciaza, umowa na czas okreslony, urlop macierzynski
    Od: "Nuori76" <n...@w...pl>

    Proste pytanie:

    Kobieta zachodzi w ciaze np. w marcu 2004 roku, jest zatrudniona na
    podstawie umowy o prace która konczy sie 30 czerwca 2004 roku. Czy
    pracodawca ma obowiazek przedluzyc te umowe i na jak dlugo ?? czy zminia cos
    w takiej sytuacji przebywanie w czasie ciazy na zwolnieniu lekarskim ?? Jak
    wyglada w takiej sytuacji sprawa urlopu macierzynskiego ??

    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
    -pp

  • 2. Data: 2003-12-04 12:55:56
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Nuori76" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jak
    > wyglada w takiej sytuacji sprawa urlopu macierzynskiego ??

    Taka umowa zostaje autoamtycznie przedluzona do dnia porodu.
    Zasilek macierzynski placi ZUS.

    m.

  • 3. Data: 2003-12-04 13:22:31
    Od: "Nuori76" <n...@w...pl>

    "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> wrote in message

    [...]
    > Taka umowa zostaje autoamtycznie przedluzona do dnia porodu.
    > Zasilek macierzynski placi ZUS.
    >

    > m.

    dziękuje za info
    tylko jeszcze pytanie, moze ktoś wie - jaka jest wysokość tego zasiłku
    macierzyńskiego wypłacanego przez ZUS

    pzdr
    -pp

  • 4. Data: 2003-12-04 13:23:42
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    > tylko jeszcze pytanie, moze ktoś wie - jaka jest wysokość tego zasiłku
    > macierzyńskiego wypłacanego przez ZUS

    srednia zarobkow z ostatnich 6 miesiecy pracy.

    m.

  • 5. Data: 2003-12-06 17:00:59
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

> [...]
    Jak
    > wyglada w takiej sytuacji sprawa urlopu macierzynskiego ??

    I jak tu przyjąć młodą dziewczynę do pracy?
    Przecież jak ja czytam coś takiego to od razu chce mi się kończyć
    natychmiast rozmowy ze wszystkimi panienkami, które nie mają dwójki dzieci!!

    Pzdr
    Brodek

  • 6. Data: 2003-12-06 17:10:08
    Od: o...@p...onet.pl

    A ja mam nadzieję ze nigdy na takiego dupka pracodawcę jak Ty nie trafię

  • 7. Data: 2003-12-06 17:25:48
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A ja mam nadzieję ze nigdy na takiego dupka pracodawcę jak Ty nie trafię

    A czemu dupka?
    Dlatego, że nie podoba mi się płacenie panience, która rozpoczyna pracę od
    razu z myślą o tym, że po paru miesiącach wyparuje a ja będę musiał jej
    płacić i / lub szukać nowego pracownika?..

    Pzdr
    Brodek

  • 8. Data: 2003-12-06 17:57:40
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    > razu z myślą o tym, że po paru miesiącach wyparuje a ja będę musiał jej
    > płacić i / lub szukać nowego pracownika?..

    Nie Ty jej będziesz płacił tylko ZUS a jak się dogadasz to dziewczyna w domu
    zrobi Ci cała pracę ja mam taki właśnie układ i wszscy są zadowoleni. A powiedz
    kiedy dziewczyna ma myslec o dziecku. karierowicz z ciebie i tyle dleko swoim
    mysleniem nie zajdziesz. A na pracownice z 2 dzieci też uważaj bo dzieci
    chorują :-)

  • 9. Data: 2003-12-06 18:40:57
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    > Nie Ty jej będziesz płacił tylko ZUS a jak się dogadasz to dziewczyna w
    domu
    > zrobi Ci cała pracę ja mam taki właśnie układ i wszscy są zadowoleni. A
    powiedz

    Nie każdą pracę da się zrobić w domu.
    U mnie rzecz wygląda następująco:
    Zespół trzy osoby. Potrzebna czwarta, bo się nie wyrabiają. Przyjmuję młodą
    dziewczynę. By rzeczywiście była rozsądnym pracownikiem, który może
    samodzielnie coś zrobić, bez bezpośredniego nadzoru kogoś z pozostałej
    trójki, potrzeba średnio przynajmniej pół roku. Przez ten czas dostają mniej
    kasy, bo szkolą tę panienkę. I kiedy sytuacja powoli się normuje to panienka
    oświadcza, że jest w ciąży, nie może pracować przy komputerze itp.
    Tracę ja, ale przede wszystkim traci ta trójka, bo mają kolejne pół roku z
    głowy.
    Zawsze oni dokonują ostatecznej akceptacji osoby, którą biorą do zespołu.
    Raz zdarzył się taki przypadek jak opisuję powyżej. Jak myślisz: czy jeśli
    jakikolwiek zespół (jak najbardziej mieszany a nie bynajmniej czysto męski)
    ma wybór między chłopakiem a dziewczyną o mniej więcej podobnych
    umiejętnościach i predyspozycjach to wybiera obecnie dziewczynę?..

    > kiedy dziewczyna ma myslec o dziecku. karierowicz z ciebie i tyle dleko
    swoim

    Nie widzę powodu, bym to ja miał troszczyć się o to, kiedy ona ma mieć
    dziecko. Troszczę się o interes własny i o interes moich obecnych
    pracowników. Dokąd nie jest członkiem zespołu to oni i ich rodziny (ich
    dzieci, małżonkowie na bezrobociu, starsi rodzice, którym potrzebna jest
    opieka) są dla mnie ważniejsze.

    > mysleniem nie zajdziesz. A na pracownice z 2 dzieci też uważaj bo dzieci
    > chorują :-)

    W moim przypadku tygodniowe nieobecności nie są z reguły strasznym
    problemem. Jeśli się zdarzają zbyt często zespół sam, wewnętrznie to
    odpowiednio reguluje.

    Pzdr
    Brodek