PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki w branży IT...trochę długie

  • 11. Data: 2004-07-14 11:06:46
    Temat: Re: Zarobki w branży IT...trochę długie
    Od: "boku" <b...@w...pl>

    nie chcialbym sie czepiac a tym bardziej dolowac kogos, nie jest to moja
    intencja, ale smiesza mnie
    posty wielu ludzi zalacych sie na swoje pensje i mowiacych o olbrzymich
    kwalifikacjach i doswiadczeniu, a mowa o help desku/administracji lan
    itp.sprawach. od dawna juz ten sektor jest najmniej platny w Polsce.
    najmniej tez trzeba umiec by to robic i najwiecej jest "adminow". w tej
    chwili juz graficy zarabiaja duzo wiecej. i to ma wg mnie jakis sens. tak
    czy owak wg mnie jest nienormalne, ze jakikolwiek "informatyk" zahacza o
    min. krajowe to inna bajka Polska to nadal syf, ale tak czy owak nie nalezy
    sie dziwic, ze jakis analityk czy szef zespolu programistow, ktory tworzy
    soft i zapewne programuje od dziecka, jego wiedzia jest budowana latami itd.
    itd. zarabia wiecej niz ktos kto dba zeby siec dzialala, czy serwer na
    linuksie co umie juz co trzeci nastolatek i co drugi student. de facto oni
    tez psuja rynek.

  • 12. Data: 2004-07-14 11:09:48
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > Nie jestem absolwentem, to miała byc umowa o prace na x% etatu za kwote

    Oczywiście praca na pełen etat.

  • 13. Data: 2004-07-14 11:23:00
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    boku <b...@w...pl> wrote:

    > czy owak wg mnie jest nienormalne, ze jakikolwiek "informatyk" zahacza o

    Chciałem tylko zauważyć, że większość ludzi będących
    programistami/administratorami/whatever ma bardzo niewiele wspólnego z tzw.
    informatykiem
    Niestety w naszym kraju się przyjęło, że jak ktoś pracuje przy komputerze,
    to od razu 'informatyk'...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 14. Data: 2004-07-14 11:26:05
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "boku" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > itd. zarabia wiecej niz ktos kto dba zeby siec dzialala, czy serwer na
    > linuksie co umie juz co trzeci nastolatek i co drugi student. de facto oni
    > tez psuja rynek.

    Psują też ogólną opinię o informatykach. Te milardy dolarów strat w wyniku
    działalności Sassera czy innego badziewia biorą się m.in. właśnie z faktu
    zatrudniania ludzi bez doświadczenia. Wcześniej czy później to co pracodawca
    zarobi na płacach straci na usuwaniu strat spowodowanych czy to wirusami czy też
    włamaniami do żle napisanych systemów.
    yamma

  • 15. Data: 2004-07-14 11:26:44
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Sam pracuję jako administrator sieci LAN/WAN (ogólnopolskiej) i za m? płacę
    [...]
    > aby było jeszcze ?mieszniej wdrożeniowcy z Wawy u siebie w prywatnej firmie
    > zarabiaj? w granicach 2200-2600 na rekę, zaznaczam że Wawa, bo na ?l?sku

    To teraz dowiesz sie czym sie rozni admin od wdrozeniowca .. ;-)

    Ano tym, ze admin jest stanowiskiem kosztowym, a
    programista/analistyk/wdrozeniowiec stanowiskiem produkcyjnym.

    Jeden jest kosztem, drugi zarabia na firme. Admin zarabia na firme
    jedynie u ISP.

    ;)

  • 16. Data: 2004-07-14 12:27:59
    Od: Przemysław Osmański <p...@g...pl>

    Odpowiem krotko...
    Z praca admina sieci to jest troche dziwnie. Jesli admin jest dobry to
    wszystko dziala. A jak dziala to admin jest niepotrzebny bo caly dzien sie
    obija zamiast pracowac. Natomiast jesli cos przestaje dzialac to wina
    admina bo jest kiepski a taki tez jest niepotrzebny. ;)
    Pierwsza prace ktora dostalem to byl wlasnie administrator sieci (serwery
    NetWare) za troche wiecej niz ty piszesz na miesiac (Dodatkowo na zadupiu
    daleko od wielkich miast). Dodatkowo na poczatku byl zatrudiony dochodzacy
    admin na umowe zlecenie (w ramach przyuczenia mnie) i dostawal 3 razy tyle
    co ja, a musial byc tylko do 2 godzin dziennie w pracy.I to jest wlasnie
    ta roznica. Po jakims czasie byl niepotrzebny a ja robiac typowy blad,
    czyli dobra konfiguracje serwera itp (jak wiadomo NetWare dobrze
    postawione nie sypie sie) po pewnym czasie moja praca stalo sie
    rozwiazywanie problemow uzytkownikow koncowek... Mialem duzo wolnego czasu
    i wtedy sie doksztalcalem (z programowania oraz grafiki). Po jakims czasie
    (i braku widokow na podwyzke) postanowilem wziasc sprawy we wlasne rece.
    I fakt - mozna zarabiac wiecej. Ale to jest ryzyko jak to z prowadzeniem
    wlasnej dzialalnosci. Moze byc miesiac w ktorym zarobi sie x-tysiecy, a
    moze byc taki w ktorym mozna lezec do gory brzuchem (albo popracowac w
    ogrodku ;))
    Obecnie najlepsze zlecenia to zlecenia dotyczace grafiki (projekty logo,
    stron internetowych (choc tutaj powoli cena spada) lub corporate ID),
    najmniej platna jest administracja sieciami (co innego projektowanie
    instalacja sieci).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---

  • 17. Data: 2004-07-14 16:01:31
    Od: "Martert" <m...@w...pl>

    Użytkownik "KasiaO" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > .
    >
    > Jakoś trudno mi w to uwierzyć, bo z tego co pamiętam, to minimum socjalne
    > (najniższa pensja) w tej chwili obowiązujące w Polsce, to 800 brutto,
    czyli
    > ok, 650 netto
    > ale może się mylę...
    > Pozdrawiam
    > Kasia

    Chyba sie mylisz. Jest to mozliwe. Prywaciarze przeciez to na ogol sknery.

    pozdr.

  • 18. Data: 2004-07-14 16:04:47
    Od: "Martert" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > informatykiem
    > Niestety w naszym kraju się przyjęło, że jak ktoś pracuje przy komputerze,

    No tak. Wiec niedlugo wszyscy co pracuja beda informatykami.
    heheh

  • 19. Data: 2004-07-14 16:29:52
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj Martert,

    W Twoim liście datowanym 14 lipca 2004 (18:01:31) można przeczytać:

    > Chyba sie mylisz. Jest to mozliwe. Prywaciarze przeciez to na ogol sknery.

    Masz rację, z publikowanych regularnie przez GUS danych wynika
    niezbicie że prawdziwe kokosy zarabia się w budżetówce :)

    pzdr
    konlin

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "Mother should I trust the goverment?"

  • 20. Data: 2004-07-14 16:43:11
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Anakin <a...@i...pl> napisał(a):

    Przecież tym rządzi rynek. Jeśli uważasz, że jesteś wart więcej to idź do
    szefa po podwyżke - ale musisz uzasadnić, dlaczego powinieneś więcej
    zarabiać - albo znajdź pracę lepiej płatną. Jeśli jesteś taki świetny, to
    przecież znajdziesz.