PracaGrupypl.praca.dyskusje › NIP i umowa

  • 1. Data: 2004-07-13 20:49:20
    Temat: NIP i umowa
    Od: avinis <n...@m...pl>

    Witam.

    Mam propozycję pracy (umowa zlecenie lub o dzieło).
    Nigdy wcześniej nie pracowałem jeszcze, więc nie mam NIPu. Jestem
    pełnoletni. Jak wygląda sprawa z NIPem. Czy jest on niezbędny, a jeśli tak
    to kto i co musi zrobic? I co się bardziej mi opłaca - umowa o dzieło czy
    zlecenie??

    Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-07-13 20:58:11
    Temat: Re: NIP i umowa
    Od: "ArturS." <a...@a...pl>

> [...]
    > to kto i co musi zrobic? I co się bardziej mi opłaca - umowa o dzieło czy

    Po NIP musisz udać się do swojego Urzędu Skarbowego, teraz czy później
    będzie Ci niezbędny, więc radzę Ci załatw to jak najszybciej tym bardziej że
    kiedyś czekało się na NIP około 2 tygodni, nie wiem jak teraz.

    Jeśli chodzi o formę umowy wg. mnie najkorzystniejsza jest umowa zlecenie,
    pieniążki dostajesz jak każdy inny pracownik nawet ten na etacie (chyba że
    jest w umowie inaczej napisane), jeśli chodzi o umowę o dzieło pieniążki
    dostajesz po wykonaniu pracy w całości niezależnie czy jest to miesiąc czy
    więcej czyli po terminie w którym umowa ma się skończyć.

    pzdr,
    Artur

  • 3. Data: 2004-07-13 21:09:43
    Od: "ArturS." <a...@a...pl>

    P.S
    Jeśli chodzi o Twój Urząd Skarbowy, możesz zadzwonic do najbliższego
    (dowolnego w mieście) i zapytać, powiedzą Ci gdzie masz pójść i jakie
    ewentualnie dokumenty masz przedstawić.

  • 4. Data: 2004-07-14 05:53:19
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    że
    > kiedyś czekało się na NIP około 2 tygodni, nie wiem jak teraz.

    O NIP składa wniosek pracodawca w imieniu swojego pracownika, który go nie
    posiada, definiując siebie jako płatnika jego składek podatkowych. Bez
    stempla pracodawcy US nie przyjmie Ci takiego wniosku (sprawdzone niedawno
    na krakowskim US)

    Wojtek

  • 5. Data: 2004-07-14 06:09:44
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "fotech" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiada, definiując siebie jako płatnika jego składek podatkowych. Bez
    > stempla pracodawcy US nie przyjmie Ci takiego wniosku (sprawdzone niedawno

    Co?????
    A jak wynajmuję komuś mieszkanie i nie pracowałem w życiu nigdy i chcę się z
    tego rozliczyć?

    Aby mieć nadany NIP składa się NIP-3 najpóźniej wraz z pierwszym PITem. I
    nie pracodawca, tylko sam podatnik...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2004-07-14 15:34:31
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Waldemar Bulkowski w news:cd2io0$c1h$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > A jak wynajmuję komuś mieszkanie i nie pracowałem w życiu
    > nigdy i chcę się z tego rozliczyć?

    Ze mna bylo tak (juz spory kawalek czasu temu), ze chodzilem do ZUS'u, ale
    NIP'u dac nie chcieli mowiac, ze powinien o niego wystapic pracodawca.
    Wtedy chodzilo wlasnie o umowe zlecenie. Sprawa zakonczyla sie tak, ze do
    rozliczenia dodalem wypelniony odpowiedni formularz i juz problemow nikt
    nie stwarzal, tylko otrzymalem NIP.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 7. Data: 2004-07-15 19:18:39
    Od: "John" <j...@s...com>

    > Co?????

    to jest chore ale niestety niektore urzedy w polsce (ave w pomorskim)
    sobie tak ubzduraly. (a wiem ze w niektorych mozna) w tej sytuacji pozostaje
    - zameldowac sie w przyjazniejszym wojewodzwie (IMO za dozo zachodu)
    - zmusic pracodawce (tez pewnie ciezka sprawa)
    - zlozyc wniosek z podaniem rocznym (chyba najlepsze wyjscie) sam tak
    zrobilem.

    Zasadnioczo to ja kompletnie nie rozumiem po co wogole jest taki numer jak
    NIP,
    jeśli pesel jest unikalny to chyba powinien wystarczyc, ALE nie - w Polasce
    wszystko trzeba
    utrudnic, a potem sie dziwia czemu ludzie pracuja na czarno. (Do tego czesto
    ludzie wychodza
    niedoinformowani albo zle poinformowani z US, ze jedeny sposob zlozania
    wniosku to z
    pieczecia pracodawcy)

    pozdrawiam