PracaGrupypl.praca.dyskusje › Załączanie listu motywacyjnego

  • 1. Data: 2003-03-23 21:39:28
    Temat: Załączanie listu motywacyjnego
    Od: "MJ" <m...@w...pl>

    Witam!

    Powiedzcie mi jak to jest?

    Firmy zajmujące się rekrutacją mają swoje bazy, do których można
    dołączyć swoje CV (by e-mail) i wszystko byloby OK gdyby nie fakt, że
    pojawiają się tam także prośby o list motywacyjny...

    List motywacyjny - w moim mniemaniu jest zapisem mojej woli zdobycia
    stanowiska w konkretnej firmie na konkretnym stanowisku i w skrócie ma
    powiedzieć:

    - dlaczego wlasnie ja
    - jak idealnie pasuję do danego stołka :)
    - jak zdobyte dotąd doświadczenie mnie do niego predysponuje.
    - itd...

    Jak więc u licha mam napisać list dla firmy zajmującej sie rekrutacja?
    Skoro nie wiem gdzie on bedzie wykorzystany ? Przeciez to jest CHORE !! Czy
    to nie jest brak profesjonalizmu ze strony tych firm jeśli proszą o coś
    takiego? Przecież nie napiszę jakiegoś bleblania że bardzo chcę pracować, że
    żadna praca nie hańbi - bo ktoś przy tym zaśnie !!

    Wkurzony
    MJ

    P.S. A poza tym juz dwukrotnie próbuję wysłać do jednej z takich firm swoje
    CV i ich serwer pocztowy odbija twierdząc że nie ma tych adresów na które
    wysyłam - a pobralem je ze strony www tej firmy :(( cóż jutro musi być
    lepiej....

  • 2. Data: 2003-03-24 07:54:35
    Temat: Odp: Załączanie listu motywacyjnego
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik MJ <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5l9jk$jiq$...@a...news.tpi.pl...

    > Jak więc u licha mam napisać list dla firmy zajmującej sie rekrutacja?
    > Skoro nie wiem gdzie on bedzie wykorzystany ?

    Przecież firma zajmująca się rekrutacją tak samo jak zwykły pracodawca musi
    wiedzieć, co chcesz w życiu robić, jaka praca Ciebie najbardziej pasjonuje i
    jaką droge kariery wybrałeś (tego w życiorysie nie ma - tam są tylko suche
    fakty).
    Przecież nie będziesz tego wsyztskiego opowiadał firmie przez telefon. "no
    wie Pani, ja to bym chciał być prezesem w dużej firmie - najchętniej w
    spółce węglowej".
    Na takie rzeczy masz miejsce właśnie w liście motywacyjnym.
    W tym wypadku adresatem listu nie będzie przyszły pracodawca (bo oczywiście
    nie wiesz kto nim będzie), ale firma rekrutacyjna, która będzie Ciebie
    wybierać jako kandydata dla innych firm. Skąd oni mają wiedzieć, czy np.
    chciałbyś być przedstawicielem handlowym? Takie rzeczy nie zawsze wynikają z
    życiorysu.

    Rafał

  • 3. Data: 2003-03-24 09:03:17
    Temat: Re: Załączanie listu motywacyjnego
    Od: "MJ" <a...@w...pl>

    > wybierać jako kandydata dla innych firm. Skąd oni mają wiedzieć, czy np.
    > chciałbyś być przedstawicielem handlowym? Takie rzeczy nie zawsze wynikają
    > życiorysu.

    Wiesz czasami potrzeba kogoś kto pomoże spojrzeć na daną sprawę zupełnie
    inaczej... W tej gonitwie za pracą zapomniałęm o zdrowym rozsądku.
    Dziękuję, bardzo mi pomogłeś - już napisałem LM i zaraz rozsyłam...

    Pozdrawiam
    MJ

  • 4. Data: 2003-03-24 14:36:10
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik MJ <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5mhgl$17a$...@a...news.tpi.pl...

    > Dziękuję, bardzo mi pomogłeś - już napisałem LM i zaraz rozsyłam...

    Do usług. Powodzenia.

    Rafał