PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadczenia dla bezrobotnego...

  • 1. Data: 2003-03-24 07:58:05
    Temat: Swiadczenia dla bezrobotnego...
    Od: "Daniel B." <t...@w...pl>

    Witam
    Po jakim czasie pracy nabywam mozliwosc pobierania bezrobocia w razie utraty
    pracy. Jest jakis okres po ktorym otrzymuje takowa pomoc i jakie sa
    naliczenia ewentualnego zasilku?
    Moze infantylne pytanie, ale kiedys rozgorzala dyskusja na ten temat wsrod
    moich przyjaciol - okazalo sie, ze przy czasowych przestojach w zatrudnieniu
    nikt sie tym nie interesowal, a o ile wiem cos takiego w tym panstwie
    istnieje ;-P

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-24 08:45:36
    Temat: Odp: Swiadczenia dla bezrobotnego...
    Od: "tomek" <t...@w...pl>

    zeby otrzymac zasilek dla bezrobotnych nalezy przepracowac w ciagu 18
    miesiecy wstecz od daty rejestracji pelne 365 dni.
    wysokosc zasilku dla bezrobotnych zalezy od stazu pracy i wynosi
    do 5 lat 80%
    do 20 lat 100%
    powyzej 20 lat 120%.
    zasilek w tej chwili wynosi 498.20 brutto (100%)

    tomek

  • 3. Data: 2003-03-24 10:05:19
    Temat: Re: Swiadczenia dla bezrobotnego...
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > zeby otrzymac zasilek dla bezrobotnych nalezy przepracowac w ciagu 18
    > miesiecy wstecz od daty rejestracji pelne 365 dni.

    otrzymujac przynajmniej minimalne wynagrodzenie

    Jean

  • 4. Data: 2003-03-24 10:33:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 24 Mar 2003 08:58:05 +0100, "Daniel B."
    <t...@w...pl> zakodował:

    >Po jakim czasie pracy nabywam mozliwosc pobierania bezrobocia w razie utraty
    >pracy.

    Zależy od sposobu utraty.

    Jeżeli bezrobotny maczał w zaistniałej sytuacji palce (czyli umowa nie
    została wypowiedziana przez pracodawcę) to zasiłek przysługuje po 3
    miesiącach i na 3 miesiące.

    W innym przypadku prawie "od zaraz". Więcej w ustawie (to zasada, od
    której są wyjątki np. powyższy):
    Ustawa o zatrudnieniu i przeciwdzialaniu bezrobociu:
    Art. 23. 1. Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu za każdy dzień
    kalendarzowy po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się we wła?ciwym
    powiatowym urzędzie pracy...

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-03-24 10:41:56
    Od: "tomek" <t...@w...pl>

    > Zależy od sposobu utraty.
    >
    > Jeżeli bezrobotny maczał w zaistniałej sytuacji palce (czyli umowa nie
    > została wypowiedziana przez pracodawcę) to zasiłek przysługuje po 3
    > miesiącach i na 3 miesiące.

    to nie do konca jest tak!!!
    dlugosc okresu pobierania zasilku zalezy od stopy bezrobocia w danym
    powiecie i jezeli jest ono wysokie (informacjie mozna uzyskac we wlasciwym
    dla siebie urzedzie) to zasilek przysluguje przez 12 miesiecy i mimo tego ze
    masz okres karencji 3 miesiace (z racji powyzej przedstawionych) to zasilek
    przysluguje przez okres 9 miesiecy po karencji. wiec wynika z tego ze
    wszystko zalezy od miejsca zamieszkania. jest rowniez opcja 6 miesiecznej
    karenci w przypadku zwolnienia dyscyplinarnego.

    tomek