PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zagranica - jak znaleźć i nie dać się oszukać?

  • 1. Data: 2006-03-21 11:20:09
    Temat: Zagranica - jak znaleźć i nie dać się oszukać?
    Od: "Jacent" <j...@w...interia.pl>

    Witam
    Pracuję w jednym zakładzie od dwunastu lat. Od parunastu miesięcy zbiera mi
    sie na wymioty na samą myśl o wyjściu do pracy. Mam kilku znajomych w
    Londynie, ale z tego co wiem Londyn jest dosyć kiepskim miastem "na dorobek"
    Wysokie koszty utrzymania, przy stosunkowo niskich zarobkach.
    Mnie bardziej posowałby jakis kraj skandynawski Norwegia, Szwecja... mogłaby
    być również Irlandia, Islandia. Jestem już tak zdesperowany, że szukam
    wszedzie nawet tutaj
    Co do moich kwalifikacji, to jestem typowym Polakiem, czyli złota rączka.
    Potrafię zrobić większość prac murarskich, hudraulikę, elektrykę...
    Jeśli ktoś przeczyta ten post, a jemu udało się wyrwać z tego polskiego
    piekiełka, może podpowie od czego zacząć. I w ogóle wszelkie wskazówki mile
    widziane

    --

    Pozdrawiam.
    Jacent

  • 2. Data: 2006-03-21 11:34:53
    Temat: Re: Zagranica - jak znaleźć i nie dać się oszukać?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > piekiełka, może podpowie od czego zacz?ć. I w ogóle wszelkie wskazówki mile

    English .... fluently !

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-03-21 12:13:39
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jacent <j...@w...interia.pl> wrote:

    > Co do moich kwalifikacji, to jestem typowym Polakiem, czyli złota rączka.

    Naogladales sie chyba za duzo jakichs akcji propagandowych w stylu
    'polski hydraulik podbije swiat'.
    I skad pomysl, ze typowy Polak, to jakas 'zlota raczka'?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2006-03-21 13:12:15
    Od: "Jacent" <j...@w...interia.pl>

    Pewnego pięknego dnia Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> pisze co następuje:
    > Naogladales sie chyba za duzo jakichs akcji propagandowych w stylu
    > 'polski hydraulik podbije swiat'.
    > I skad pomysl, ze typowy Polak, to jakas 'zlota raczka'?

    Nie wiem co masz na myśli pisząc, o akcjach propagandowych... Z tego co wiem
    oprócz opini pijaków i złodziei, którą notabene wyrobiliśmy sobie w
    Niemczech... w świecie jesteśmy doceniani za pracowitość i
    uniwersalność.Panuje powszechna opinia, że zamiast kilku fachowców lepiej
    zatrudnic jednego Polaka. I wiem o tym z przeróżnych źródeł. A tak na
    marginesie... po co się wysilałeś i odpisywałeś? Nie interesuje mnie Twoje
    zdanie ;/ To nie czat, a ja szukam konkretnych podpowiedzi.

    --

    Pozdrawiam.
    Jacent

    Jeśli nie cieszysz się życiem to się śmiercią ciesz.
    jacent<wytnij>@interia.pl

  • 5. Data: 2006-03-21 13:35:11
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "Jacent" <j...@w...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Panuje powszechna opinia, że zamiast kilku fachowców lepiej zatrudnic jednego
    Polaka.

    Jeżeli chodzi na przykład o wyremontowanie piwnicy przed kolejnym winobraniem to
    zgoda, ale na szczęście dla coraz mniejszej ilości Polaków jest to fucha marzeń.

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 6. Data: 2006-03-21 13:47:54
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jacent <j...@w...interia.pl> wrote:

    > Nie wiem co masz na myśli pisząc, o akcjach propagandowych... Z tego co wiem

    Przeciez wymienilem powyzej jedna z nich.

    > oprócz opini pijaków i złodziei, którą notabene wyrobiliśmy sobie w
    > Niemczech... w świecie jesteśmy doceniani za pracowitość i

    Wiesz. Bycie pracowitym i docenianym, nie ma na szczescie nic wspolnego z
    byciem 'zlota raczka'.

    > uniwersalność.Panuje powszechna opinia, że zamiast kilku fachowców lepiej
    > zatrudnic jednego Polaka. I wiem o tym z przeróżnych źródeł. A tak na

    Och. No dobrze - juz pomijajac to, ze pisales o typowym Polaku, a nie o
    typowym Polaku pracujacym zagranica, nadal jednak podtrzymuje swoje
    pytania - na jakiej podstawie uwazasz, ze typowy Polak to tzw. "zlota
    raczka"?

    > marginesie... po co się wysilałeś i odpisywałeś? Nie interesuje mnie Twoje
    > zdanie ;/ To nie czat, a ja szukam konkretnych podpowiedzi.

    Bo mam do tego prawo.
    Do wysilku mi daleko, natomiast widze takowy z Twojej strony :-)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2006-03-21 14:42:15
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli ktoś przeczyta ten post, a jemu udało się wyrwać z tego polskiego
    > piekiełka, może podpowie od czego zacząć. I w ogóle wszelkie wskazówki

    No to podstawowa wskazowka - smigaj na grupy alt.pl.emigracja lub
    alt.pl.emigracja.londyn jesli jednak na niego sie zdecydujesz i tam zadaj
    konkretne pytania ludziom, ktorzy juz przez caly proces przeszli, mysle ze
    wiecej ich tam znajdziesz niz tu.
    pozdr
    /p

  • 8. Data: 2006-03-21 16:28:43
    Od: "Jacent" <j...@w...interia.pl>

    Pewnego pięknego dnia clockworkoi <c...@p...onet.pl> pisze co
    następuje:
> [...]
    > alt.pl.emigracja.londyn jesli jednak na niego sie zdecydujesz i tam zadaj
    > konkretne pytania ludziom, ktorzy juz przez caly proces przeszli, mysle

    I o to mniej więcej mi chodziło ;) Thx

    --

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2006-03-21 16:39:12
    Od: "Jacent" <j...@w...interia.pl>

> [...]
    > raczka"?
    > Bo mam do tego prawo.
    > Do wysilku mi daleko, natomiast widze takowy z Twojej strony :-)

    Ale po co zgrywasz inteligencika?? Ja takiego nie udaję, jestem - jaki
    jestem, może mało wykształcony, ale niegłupi.
    Napisałem jakiej pracy szukam. Ty na pewno jesteś jednym z tych co 24h na
    dobę siedzą przed komputerem z uszami wystającymi za barki i okularkami na
    nosku. Oczywiście poprawiaj sobie samopoczucie, kup sobie jeszcze dobermana,
    żeby Cię pilnował na ulicy. A jak będziesz robił remont domu to zatrudnij
    swoich kolegów informatyków. Bo z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że dla
    robotników nie ma miejsca na tym świecie. Sic!
    Dokąd zmierza ten świat? Za dwa wieki nie będzie komu pracować ;/
    Przepraszam! Pracą będzie siedzenie przed komputerem(zresztą w niewielkim
    promilu juz jest) inne zawody będą wirtualne. W takim razie najedz się
    chlebkiem, który narysujesz sobie na monitorze, albo skompilujesc w c++

    Nie pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-03-22 00:14:40
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Jacent napisal:

> [...]
    >piekiełka, może podpowie od czego zacząć. I w ogóle wszelkie wskazówki mile

    Rada nr 1: w panstwach zachodnich panuje kult specjalizacji. Handyman (zlota
    raczka) to raczej pomocnik do wszystkiego, ale w prostych sprawach - nizsze
    stanowisko niz stolarz, murarz, malarz itp. Zachodniacy nie umieja sobie
    wyobrazic, ze ktos moglby dobrze opanowac wszystko naraz, bo nie sa tacy
    zdolni jak my :). Znam przypadek, gdy firma wyslala do prac stolarskich w
    Niemczech dwie osoby, ktore tamtejszy klient bardzo pochwalil, ze dobrze
    robia. Przedstawicielka firmy powiedziala nieszczesliwie, ze nie sa stolarzami
    (chciala podkreslic ich talent). Klient sie oburzyl i ich zwolnil za to, ze
    nie sa stolarzami.
    Tak wiec nie podkreslaj bycia "zlota raczka", tylko zaleznie od oferty lub
    tego, co robisz najlepiej, przedstawiaj sie jako murarz, hydraulik itp.

    Rada nr 2: Naucz sie podstaw angielskiego. W UK czesto zdarza sie tak, ze
    budowlancy polscy pracuja w zespolach i dwoch czy trzech nie znajacych
    angielskiego fachowcow zarabia mniej niz mlody pomocnik, ktory nie ma ich
    kwalifikacji, ale robi za tlumacza - bo bez niego calosc by nie funkcjonowala.
    Natomiast firmy polskie w UK maja zla opinie za wykorzystywanie rodakow. Bez
    jezyka bedziesz dosc bezradny i podatny na wykorzystywanie Cie i roznorakie
    oszustwa.

    Rada nr 3: Jak juz ktos powiedzial, poczytaj forum na londynek.net (tam siedza
    przedstawiciele bardziej fizycznych zawodow niz na alt.pl.emigracja.londyn,
    choc na te grupe tez warto zajrzec) i zobacz, jakie ludzie maja problemy i
    wyciagnij wnioski.

    I.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl