PracaGrupypl.praca.dyskusje › pensja brutto vs netto

  • 1. Data: 2006-03-21 09:14:14
    Temat: pensja brutto vs netto
    Od: "doremon" <1...@1...pl>

    Witam,

    1. Czy jeżeli podam na rozmowie kwotę netto na umowę o pracę, to czy będzie
    to kwota, którą będę dostawał do ręki ponieważ podałem kwotę netto,
    pracodawca przeliczył to na brutto ale okazuje się, że z kwoty brutto
    pracodawca odlicza podatek, składki zus itp. i zostaje mniej niż kwota
    netto, którą podałem na rozmowie ??

    2. Czy z kwoty brutto pracodawca odlicza podatek, składki zus itp. i to co
    zostanie, dostaję na rękę czy też składki zus są opłacane przez pracodawcę
    nie z pensji pracownika ??

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-03-21 09:19:24
    Temat: Re: pensja brutto vs netto
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > pracodawca przeliczył to na brutto ale okazuje się, że z kwoty brutto
    > pracodawca odlicza podatek, składki zus itp. i zostaje mniej niż kwota
    Tzn. rekruter "się przeliczył" ?
    Spójrz na to w ten sposób - osoba przeprowadzająca rekrutację może nie znać
    się dokładnie na sprawach podatkowych. A w formularzu który wypełnia, musi
    wpisać kwotę brutto - ty podałeś swoją propozycję netto, on policzył plus
    30% i wyszło "mniej-więcej". A teraz się okazuje ze zmiast 1000 zł "na
    rękę" masz 996 ? trzeba było samemu przeliczyć ile to jest żeby mieć
    okrągłą sumę :)

    > 2. Czy z kwoty brutto pracodawca odlicza podatek, składki zus itp. i to co
    > zostanie, dostaję na rękę czy też składki zus są opłacane przez pracodawcę
    > nie z pensji pracownika ??
    to najlepiej sobie sprawdzisz w kalkulatorach płacowych, a te znajdziesz na
    praktycznie każdym portalu HR-owym. Wtedy dokładnie zrozumiesz co to jest
    kwestia brutto/netto pracownika i pracodawcy

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-03-22 08:32:08
    Od: ".:Tomek:." <t...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praktycznie każdym portalu HR-owym. Wtedy dokładnie zrozumiesz co to jest
    > kwestia brutto/netto pracownika i pracodawcy

    zeby bylo wygodniej ;-)
    http://www.gazetaprawna.pl/kalkulatory/index.html?id
    =5

    pzdr