PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za stary do pracy?

  • 11. Data: 2011-10-31 17:04:32
    Temat: Re: Za stary do pracy?
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    > A tak ogólnie to piszę to dlatego, że mnie szlag trafia. Ta firma gardzi
    > ludzmi którzy urodzili sie powyżej tego rocznika który oni uważają za
    > godny.Nie wiem jeszcze jak im udowodnię błąd...myśle na razie nad tym...
    >
    > Skorek

    Jak naglasniasz to milo by bylo wiedzieć o jaką firmę chodzi. Jezeli tam
    traktuje sie tak kandydatow do pracy na "produkcji" to przypuszczam, że
    podobnie i innych. Pewnie patologii bedzie więcej - z platnościami
    wlącznie... A to jest sygnal zeby ich omijać szerokim lukiem w kazdej
    dziedzinie.
    Ja kilkakrotnie ostatnio trafilem na wysokokwalifikowane stanowisko w
    fajnych firmach. Po bliższym przyjrzeniu okazywalo sie że pod blichtrem
    niewiadomo jakiego prestiżu, wymagań, pozycji na rynku, znajomości językow i
    innych fanaberii okazywalo sie smierdzące gowno z szefem prostakiem,
    bekajacym po jedzeniu i slomą wypadajacą z butow. Wielkie korporacje i firmy
    z zapleczem magazynowym 8 (osiem) metrow kwadratowych...

    hk

  • 12. Data: 2011-11-01 07:08:36
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Moim zdaniem trzeba trafić na odpowiednią osobę w odpowiednim miejscu i
    czasie. Trzeba składać CV, w odpowiedniej formie (moim zdaniem warto
    zapłacić za profesjonalne CV) i nie poddawać się.

  • 13. Data: 2011-11-01 07:31:40
    Od: "Skorek" <s...@T...pl>

    Użytkownik "Heinzkalter" <v...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > bekajacym po jedzeniu i slomą wypadajacą z butow. Wielkie korporacje i
    > firmy z zapleczem magazynowym 8 (osiem) metrow kwadratowych...

    Nie chcę na razie ujawniać firmy [nie wiem czy to wolno],czekam na ich
    odpowiedż [do jakiego wieku tolerują pracowników ;}..Ciekawi mnie co oni na
    to..Jeśli nie odpowiedzą to być może zadzwonię i spytam bezpośrednio.To może
    być nawet ciekawie i śmiesznie...
    A ciągnąc dalej temat pracodawców debili...Jest ich nadspodziewanie dużo.To
    jakby czasem ten łatwo zarobiony [przez pracowników] pieniądz pomieszał
    zmysły szefom. Obserwuję rynek, zawód i szkolnictwo w tym zakresie. I
    debilizmy szefów.Jak ocenicie zakład [Wrocław!]który przez 15 lat regularnie
    daje ogłoszenia w prasie, że szuka tokarza? To po pierwsze obciach dla
    tokarza który już pracuje i on nie będzie kochał tego zakładu, a wręcz
    będzie ich wrogiem, szkodnikiem. Po drugie, jeśli oni nie mogą 15 lat
    znaleśc tokarza to jasno z tego wynika, że albo nikt nie chce u nich
    pracować bo są idiotami, albo mają tak niską płacę w porównaniu do pracy, że
    żaden idiota się nie znajdzie do pracy za darmo...W każdym wypadku zapisać
    sobie ich do kajecika aby 150 lat omijać idiotów ..szerokim łukiem.. Inny
    mądry "inaczej"...Wrocław...W imieniny postawił mechanikom obróbki
    skrawaniem alkohol. Rano ściągnął do baraku który szumnie nazywa biurem i
    stwierdził, że zwalnia 3 z 8 i mają [!] losować zapałki.Wypadło na
    najlepszego pracownika.Zwolnił 3. Po jakimś czasie dał ogłoszenie do
    prasy.Szukał "całej nowej obsady" Bodaj chciał zwolnić pozostałych 5 i
    przyjąć całkiem nowych fachowców....Jeśli pytacie jak taki debil może
    zarabiać pieniądze jeśli nie ma mózgu? Kontakty z dużymi zakładami
    działającymi najprężniej za komuny [ i w tym okresie miał najwięcej
    zamówień], potem z rozpędu,,,i tam gdzie silne związki i duże zakłady...
    Inny zakład.Potrzebują pilnie tokarza.Dają ogłoszenie, że potrzebują [!?]
    mechanika. W domysle "obróbki skrawaniem"..ale to pomieszanie pojęć. Zgłasza
    się do nich kilku mechaników samochodowych i oni są na granicy padaczki.
    Dopiero moja uwaga ratuje ich przed tragedią . Szukają już tokarza, a nie
    mechanika.
    A gwoli wyjaśnienia...dla Was. Mechanik nie oznacza fachowca tylko i
    wyłącznie od samochodów. To oznacza mniej więcej jako "operator,
    obsługujący" I dotyczy to i samochodów i również obrabiarek skrawających.
    Czyli tokarz jest też mechanikiem obróbki skrawaniem. Ale ta nazwa zazwyczaj
    kojarzy się [i chyba tak powinna być używana ] jeśli skończył szkołę średnią
    w tym zawodzie.I raczej nie tylko do tokarza, ale dla tego co może
    obsługiwać wszystkie maszyny skrawające. Jeszcze uwaga dla dociekliwych. Ten
    co naprawia tokarki itd to też mechanik. Ale mechanik maszyn obróbki
    skrawaniem.Czyli "pierwszy to "mechanik obróbki" , drugi "mechanik
    maszyn"...
    Coś mnie zebrało na wychwalanie się [aby pokazać co stracili ci od "za dużo
    lat"...]
    15 lat nie byłem na zwolnieniu [lekarze są w szoku przy moich wynikach!
    ciśnienie 115,tętno 55],pracowałem w ostatnich latach nawet w dwóch
    zakładach równocześnie po 8 godzin i nie miałem klopotów
    zdrowotnych,kondycyjnych, Czterdzieści lat nie miałem spóżnienia,
    nieobecności nieuspawiedliwionej , ani kary. Za to wiele lat maksymalnie
    wysokie premie , jeden projekt wynalazcy, na frez z płytką spiekową.Ostania
    moja praca dodatkowa skutkowała tym, że po ukończeniu u nich okresu pracy i
    pożegnaniu się wręczono mi jeszcze gratis gotówkę więcej niż uzgodniony
    zarobek.To mało prawdopodobny precedens, ale byli zadowoleni z wkładu jaki
    włożyłem w rozwój zakładu.Potrafię obsługiwać bodaj wszystkie maszyny
    obróbki skawaniem i pokrewne. Tokarki,frezarki,szlifierki [w tym ciężkie do
    obsługi bezkłówki]drążarki,niedawno skończyłem na swój koszt kurs CNC,
    programisty i operatora,w urlop poznałem zasady AutoCada,potrafię kreślić i
    projektować,pracowałem jako tokarz,frezer, szlifierz,drążacz,
    itd...projektowałem urządzenia wysokich technologii,pracowałem w
    największych zakładach wrocławskich w narzędziowniach i kilkadziesiąt lat
    temu już miałem najwyższe grupy zaszeregowania,..mało zmieniam pracodawców i
    jestem "stały" w "uczuciach ;}...Jestem wyjątkowo mobilny, pełny wypas
    internetowy,kontakty z firmami od narzedzi, pełny wypas poprzez
    komunikatory, maile,strony,stworzyłem własną bazę informacji w necie o
    zawodzie [narzędzia,materiały,technologie]z szybką wyszukiwarką,pełna
    obsługa komórki i netu z komórki, pełna obsługa kart płatniczych,
    biletomatów,zakupów internetowych [ostatnio w 30 minut zakup w USA -włącznie
    z zapłatą -detalu do mojego aparatu fotograficznego]... Teraz [dziś]kupuję
    w Chinach GPS -oczywiście internetowo...
    Aktualnie jestem wysoko cenionym fachowcem , szefostwo daje mi pełnię
    swobody ufając w pozytywne nastawienie do pracy i firmy [zero kłopotów
    alkoholowych,porządkowych,dyscypliny]..Po prostu uznaję,że nie opłaca się
    oszukiwać pracodawcy...Im lepiej będzie miał szef, tym lepiej ja będę
    miał -takie jest przełożenie w firmie gdzie szefowie nie są wariatami... Mam
    niezłą pracę, ruchomy czas pracy,ulgi,szacunek,i szefostwo jak rodzinę. Są
    zbyt dobrzy, aby pracownik odczuł lekceważenie .W zakładach gdzie pracowałem
    propagowałem rozwój i zdrowie jako odskocznię od pracy. Szachy, literaturę,
    i szeroko pojęte dbanie o zdrowie. Profilaktyka zdrowotna, paramedycyna
    opierająca się na zdrowym trybie życia, odżywiania, ruchu,...
    Moim konikiem ostatnio jest szkolnictwo zawodowe. Śledzę od lat i udzielam
    się społecznie w kręgu osób zainteresowanych tematem.Fachowców już prawie
    nie ma,szkolnictwo wprowadza reformy,ale rozłożone na 7 lat .Dodatkowo to
    wydaje się, że fachowcy którzy opracowali zmiany w szkolnictwie nie będą
    "pilotować zmian", bo zastąpią ich inni...To skomplikuje reformy.Ale to
    długi temat...

    Ale mniejsza o tym...
    Ciągle mnie prześladuje ten fakt, kiedy d%^*&$%*telefonicznie stwierdził ,że
    jestem dla nich za stary aby pracować na tokarce. Nie mnie ublizył tylko
    całej rzeszy fachowców co w pocie czoła pracują na zarobek wariatów.

    Acha..mój ślinotok wypływa z faktu , że wypiłem drinka. Gorzka miętowa z
    sokiem z czarnej porzeczki-jakby ktoś chciał spróbować wynalazków

    Skorek

  • 14. Data: 2011-11-01 07:37:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-01, Skorek <s...@T...pl> wrote:

    [...]

    > A ciągnąc dalej temat pracodawców debili...Jest ich nadspodziewanie dużo.

    Jest ich mniej więcej tyle samo, ile pracowników debili.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2011-11-01 08:26:19
    Od: "Skorek" <s...@T...pl>

    Użytkownik "dorato" <b...@k...com> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem trzeba trafić na odpowiednią osobę w odpowiednim miejscu i
    > czasie. Trzeba składać CV, w odpowiedniej formie (moim zdaniem warto
    > zapłacić za profesjonalne CV) i nie poddawać się.

    Nie podzielam Twojego zdania.
    Przez 40 lat nie wygłupiałem się aby pisać [a potrafię ] jakieś nastawione
    na pracodwcę opisy .Głównie nastawione na to, żeby często jakiś wariat [jak
    z mojego wątku] poczuł się dowartościowany...[?]
    W kilku przypadkach kiedy zwalniałem się u jednego pracodawcy już wcześniej
    od miesięcy pracowałem u innego.
    Często pracowałem na dwa etaty równolegle. Kilka lat przymierzałem się aby
    na jednym etacie pracować fizycznie na drugim pełnym uczyć zawodu.

    Uważam zwyczaj LM i CV jako nieporozumienie dla dobrego fachowca. On nie
    musi błagać o pracę !
    A jeśli nie jest dobrym fachowcem to ..
    Wiele lat temu w kilku wielkich zakładach produkcyjnych wrocławskich szukano
    fachowców. Wcześniej [ w tym który obserwowałem] związki zgodziły się
    pisemnie na zwolnienie 1200 osób pod warunkiem, że imienie będą weryfikować
    listy zwolnień. Zwalniano ile wlezie, ale też i przyjmowano. Zwalniano
    wózkarza z 15 -letnim stażem i umową "stała" i w jego miesce przyjmowano
    poprzez pośrednika na okres miesiąca i płacą kilkaset złotych. Wiele
    wypadków było w zakładzie bo nowi narwiści byli , ale to nie ważne..I
    przyjmowano w tym czasie LM i CV. Nie wpuszczano
    chętnych" do kadr tylko wartownik "kazał" składać dokumenty do pudełka na
    stoliku przy wejściu do zakładu. To było pudełko po chipsach. Nikt tego nie
    przeglądał [z kadr]długi czas, a każdy kto przysiadł przy tym stoliku
    czekając na przykład na wejście do zakładu jako gość, to miał do dyspozycji
    te dokumenty. Śmiano się w całym Wrocławiu jakie to pierdoły wypisują ludzie
    i podawano dokładne dane personalne tych ludzi...Jaja jak berety..
    Ten opisany zakład jest na mojej czarnej liście. Mam taką listę dla
    znajomych.Pomagam wielu w szukaniu poracy. Przynajmniej połowa z tych
    zakładów to dziady których nie polecam. Niech dają ogłoszenia w prasie, że
    potrzebują tokarza z miłą aparycją ,wieloletnim doświadczeniem, praktyką w
    wykonywaniu form i wykrojników, pracą na kilku maszynach, CNC i
    mobilność,czas pracy zmienny,ustawiony do kaprysów szefa,.....młodego, na
    umowę zlecenie na miesiąc i płacą 700 zł na rękę,bez umowy na razie, ale
    umowa "będzie"...I obowiązkowo dopowiedzenie..te warunki to "czasowo" bo jak
    pracownik pokaże , że potrafi pracować to ho-ho. Samochód dostanie,
    stanowisko dyrektorskie i masa pieniędzy i zostanie nawt współwłaścicielem
    firmy [takie jaja też spotkałem!]...I nabierają się kolejni na takie gadki
    i miesiąc cięzkiej pracy !

    Skorek

  • 16. Data: 2011-11-01 09:51:43
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Skorek" >
    Nie podzielam Twojego zdania.
    > Przez 40 lat nie wygłupiałem się aby pisać [a potrafię ] jakieś nastawione
    > na pracodwcę opisy .

    Rozumiem ze jestes rozgoryczony. Ja jestem znacznie młodszy od Ciebie ale
    tez miałem trudnosci jak szukałem nowej pracy. Moim zdaniem znalezienie
    nowej pracy to w dużej czesci kwestia przypadku. Im więcej złożonych
    papierów tym większa szansa sukcesu i tyle.

  • 17. Data: 2011-11-01 16:27:09
    Od: "Skorek" <s...@T...pl>

> [...]
    > nowej pracy to w dużej czesci kwestia przypadku. Im więcej złożonych
    > papierów tym większa szansa sukcesu i tyle.
    Nie jestem rozgoryczony tylko szlag mnie trafia.Ci którzy mnie znają wiedzą,
    że jedyne co mnie jest w stanie wkE#$%ić do białości to debilizm,brak
    logiki, idiotyzm, blond rozumowanie... Te gnypki nie są w stanie zaoferować
    mi warunków kóre by mnie zainteresowały to raz...Ale kiedy usłyszałem, że
    jestem za stary do pracy to mnie zeżliło...
    Piszesz,że im więcej papierów to lepiej [dla mnie?]...Ja tego nie potrzebuję
    . 40 lat nie miałem kłopotów z pracą i nie miałem przerw w pracy. Dlaczego
    miałbym skamlać o pracę u debili pokoju tych do których dzwoniłem [testując
    sprawę]... Na pewno żadnemu z licznych znajomych nie doradzę tych palantów,
    a wręcz zasugeruję, że tylko wariat do nich się zgłosi

    A tak na marginesie..jeszcze mi nie odpisali do jakiego wieku preferują
    tokarzy ;} Może 25 lat życia i 30 lat praktyki? ;}
    Skorek

  • 18. Data: 2011-11-01 16:48:42
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    > A tak na marginesie..jeszcze mi nie odpisali do jakiego wieku preferują
    > tokarzy ;} Może 25 lat życia i 30 lat praktyki? ;}
    > Skorek

    Pewnie jakbys znal niemiecki to dostal bys prace z pocalowaniem w reke w
    szkoplandii i to nie za jakies smieszne 10 EUR a 15-20 jak nie wiecej.

  • 19. Data: 2011-11-01 23:14:05
    Od: ktos <k...@n...pl>

    W dniu 2011-11-01 17:48, Jerzy Dombczak pisze:

    > Pewnie jakbys znal niemiecki to dostal bys prace z pocalowaniem w reke w
    > szkoplandii i to nie za jakies smieszne 10 EUR a 15-20 jak nie wiecej.

    Znasz niemiecki czy też sytuację na niemieckim rynku pracy?
    Bo ja tylko to pierwsze i jak czytam ich fora to wiele wypowiedzi jest
    takich samych jak u nas. Firmy poszukują np. inżynierów a na forach
    ludzie wkurzeni, że to g.prawda. Poszukują taniej siły roboczej, młodych
    w wieku 25 lat z 10 latami dośw.,itp, itd, podają przykłady różnych
    znajomych (albo własnej osoby), którzy nie mogą znaleźć pracy, bo wiek >
    50. Dobrzy specjaliści żeby zarobić to emigrują do Szwajcarii,
    Skandynawii...
    Wypowiedzi w taki samym tonie jakie u nas zamieszczają ludzie mający
    kłopoty z pracą. No tam jeszcze powszechne jest narzekanie, że muszą
    finansować Grecję z rozbuchanymi przywilejami, Turków i innych u siebie..

    O Polsce też czasami piszą (ale rzadziej niż o Grecji czy o Turkach) w
    kontekście takim np., że przemysł liczył na napływ Polaków po otwarciu
    rynku pracy w maju a tu patrzcie Polaków nie ma, bo nawet już Polacy nie
    chcą pracować za tak niskie stawki. Oczywiście są tez krytyczne
    komentarze w stylu: nic dziwnego, że Polakom dobrze skoro dostają z UE
    (czyli praktycznie z DE) 9 mld rocznie.

  • 20. Data: 2011-11-01 23:29:48
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    W dniu 2011-11-02 00:14, ktos pisze:

> [...]
    > chcą pracować za tak niskie stawki. Oczywiście są tez krytyczne
    > komentarze w stylu: nic dziwnego, że Polakom dobrze skoro dostają z UE

    Z doswiadczenia, wiek nie gra roli wazne jest doswiadczenie i znajomosc
    jezyka. Z tym ze ja mowie o starej czesci niemiec, nie DDRach.

    W takim BMW w Monachium np to pol slaska pracuje