PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za i przeciw , stały zasiłek dla bezrobotnych 450zł na miesiąc .

  • 1. Data: 2004-05-17 10:15:59
    Temat: Za i przeciw , stały zasiłek dla bezrobotnych 450zł na miesiąc .
    Od: "ps29" <p...@p...onet.pl>

    Witam , Interesują mnie opinie na temat
    stałego zasiłku dla bezrobotnych .
    Wpływ na Społeczeństwo , przestępczość , budżet państwa itp.
    Także porównania i opinie na temat funkcjonowania
    stałego zasiłku dla bezrobotnych w innych krajach .
    Dziękuję .

    ---

  • 2. Data: 2004-05-17 17:15:12
    Od: Fabio <f...@a...inetsolutions.pl>

    In article <c8a30e$ti$1@inews.gazeta.pl>, p...@p...onet.pl says...

    > Witam , Interesuj? mnie opinie na temat
    > stałego zasiłku dla bezrobotnych .

    Moja opinie sa takie, ze jakikolwiek staly zasilek dla bezrobotnych nie
    bedzie motywowal do szukania pracy, a jedynie przedluzal moment, kiedy
    bezrobotny do roboty sie wezmie.

    Gdyby bezrobotny zamiast zasilku dostawal nagrode, ze prace sobie
    znajdzie w krotkim okresie, np. 3-6 miesiecy, to liczba bezrobotnych z
    pewnoscia by spadla.

    ..;: fabio

  • 3. Data: 2004-05-17 17:21:06
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Mon, 17 May 2004 19:15:12 +0200, Fabio
    <f...@a...inetsolutions.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Gdyby bezrobotny zamiast zasilku dostawal nagrode, ze prace sobie
    > znajdzie w krotkim okresie, np. 3-6 miesiecy, to liczba bezrobotnych z

    Spadłaby, gdyby pracodawca, mając 2 tys. zł miesięcznie na zatrudnienie
    pracownika, mógł mu dać do kieszeni 1200 - 1300 zł, a nie 600

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 4. Data: 2004-05-17 19:05:32
    Od: "Isztar" <a...@o...pl>

    > Spadłaby, gdyby pracodawca, mając 2 tys. zł miesięcznie na zatrudnienie
    > pracownika, mógł mu dać do kieszeni 1200 - 1300 zł, a nie 600

    jak najbardziej popieram;)
    tym bardziej ze wiekszosc pracodawcow wyzyskuje ludzi karzac im robic
    nadgodziny za 600 zl netto grrrr

  • 5. Data: 2004-05-17 23:16:38
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    ps29; <c8a30e$ti$1@inews.gazeta.pl> :

    > Witam , Interesują mnie opinie na temat
    > stałego zasiłku dla bezrobotnych .
    > Wpływ na Społeczeństwo , przestępczość , budżet państwa itp.

    Temat rzeka. Fragmentarycznie:

    - przynajmniej w W-wie instytucja zasiłku dla bezrobotnych nie wpływa
    znacząco na ich "pociąg" do najmniej płatnych i najgorszych zajęć [czyli
    do większości z oferowanych ;)] - wg. UP zasiłek pobiera tylko 11,5%
    bezrobotnych [posiada prawo do zasiłku - nie wiem jak liczyli, bo mogli
    też wrzucić osoby "oczekujące"] - to nie jest jeszcze bardzo widoczne,
    ale będzie;

    - ten kto będzie wolał zasiłek od lepiej płatnej pracy i tak na tym
    zasiłku pozostanie - z punktu widzenia pracodawcy takie osoby i tak nie
    będą zdatne do jego celów;

    - przestępczość pozostanei na tym samym poziomie - oferowane pieniądze
    można spokojnie przebalować w jeden dzień;

    Itd. Chcesz gotowca? ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 6. Data: 2004-05-17 23:16:56
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Fabio; <M...@n...astercity.net> :

> [...]
    >
    > Gdyby bezrobotny zamiast zasilku dostawal nagrode, ze prace sobie
    > znajdzie w krotkim okresie, np. 3-6 miesiecy, to liczba bezrobotnych z

    Może już bez takich - zaraz by się pojawiły jednodniowe zatrudnienia, a
    zatrudniający i zatrudniany dzilili by się kasą. Ja wiem, że to
    czarnowidztwo, ale ... tak już u nas jest - patrz zakłady pracy
    chronionej.

  • 7. Data: 2004-05-18 11:16:48
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Fabio <f...@a...inetsolutions.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Moja opinie sa takie, ze jakikolwiek staly zasilek dla bezrobotnych nie
    > bedzie motywowal do szukania pracy, a jedynie przedluzal moment, kiedy

    Teoretycznie masz rację, ale stały zasiłek pomogłby ludziom, którzy nie
    dostaną pracy( np. postpegeerowcy) lub mają dostęp do rynku pracy prawie
    zamknięty ze względu na dyskryminację np. bezrobotni 40+.

    > Gdyby bezrobotny zamiast zasilku dostawal nagrode, ze prace sobie
    > znajdzie w krotkim okresie, np. 3-6 miesiecy, to liczba bezrobotnych z
    > pewnoscia by spadla.

    Nie sądzę. Może dotyczyłoby to bezrobotnych 40-, ale napewno nie bezrobotnych
    40+, bo dla nich w większości przypadków pracy naprawdę nie ma. Jak gdzieś
    jest wakat, to przyjmują w pierwszej kolejności nawet "zielonego" absolwenta
    niż niż 40+, nawet gdy piszą w ogłoszeniu o możliwości bezpłatnego
    przyuczenia.

    Marek