PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawo wglądu do akt osobowych

  • 1. Data: 2004-05-17 09:54:15
    Temat: Prawo wglądu do akt osobowych
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Czy ktoś mógłby wskazać mi, jakie prawo stoi za pracownikiem, który chce
    zajrzeć do swoich akt osobowych? Wiem, że Konstytucja RP gwarantuje
    każdemu dostęp do dotyczących go urzędowych dokumentów i zbiorów
    danych (Art. 51 $ 3), ale może taki zapis jest także w Kodeksie pracy?
    Pozdrawiam
    Magda Gignal

  • 2. Data: 2004-05-18 07:05:20
    Temat: Re: Prawo wglądu do akt osobowych
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > każdemu dostęp do dotyczących go urzędowych dokumentów i zbiorów
    > danych (Art. 51 $ 3), ale może taki zapis jest także w Kodeksie pracy?

    Jeszcze raz proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Magda Gignal

  • 3. Data: 2004-05-18 09:56:45
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Magda; <5...@n...onet.pl> :

    > chce
    >
    > Jeszcze raz proszę o pomoc.

    W KP - art 5 Pracodawca, na żądanie pracownika, jest obowiązany
    udostępnić do wglądu
    dokumenty, na których podstawie zostało obliczone jego wynagrodzenie.

    Można to rozumieć, jako obowiązek pokazania również umowy o pracę. ;)

    Co do innych aktów - bliżej masz do Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.

    No dobra, a teraz do rzeczy - a o co chodzi - próbowałaś już "zaglądać",
    czy się "przygotowujesz", masz jakieś podejrzenia, czy zapomniałaś
    swojej daty urodzenia? ;) - podaj więcej szczegółów, to i odpowiedź może
    się znajdzie. Ogólnie KP nie daje wprost takiego prawa, bo nie jest
    potrzebne - dokumenty, które sama składasz znasz, a dokumenty generowane
    przez pracodawcę powinnaś dostawać w jednym egzemplarzu do ręki.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)