PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymiar urlopu w nowym roku ...

  • 1. Data: 2004-02-03 10:38:42
    Temat: Wymiar urlopu w nowym roku ...
    Od: "Incasmin" <i...@p...onet.pl>

    Mam taką sprawę: zatrudniłem sie w firmie od wrzesnia 2003.
    Teraz jest styczen 2004 i pytanie: ile mogę wziąść urlopu?
    Załóżmy że wraz z początkiem 2004 nabyłem prawo do 20 dni.
    I teraz czy jest tak że mam prawo wybrać w styczniu tylko 20/12 * 1 dnia
    (zaokrąglając w górę) czy też mam prawo pójść na 20 dniowy urlop?
    Byłbym wdzięczny za podanie paragrafu, który to ustala - sam się wczytywałem
    w ten najnowszy kodeks pracy i jest to jasno i wyraźnie określone tylko dla
    tego roku w którym przyjąłem się do pracy. Na temat następnego roku jest
    tylko informacja ze nabywam prawo do pełnego urlopu, ale nigdzie nie ma
    jasnej
    odpowiedzi na powyższe pytanie.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź.

    I.

  • 2. Data: 2004-02-03 13:13:39
    Temat: Re: Wymiar urlopu w nowym roku ...
    Od: "xrosta" <x...@i...pl>

    Użytkownik "Incasmin" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I.
    >
    > Miałam podobny problem, i pani od Praw Pracy mi wyjaśniła że za każdy
    przepracowany miesiąc należy się 1/12 urlopu, czyli za zeszły rok 4/12, a za
    ten chyba 1/12

    polcia

  • 3. Data: 2004-02-03 19:53:06
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Incasmin" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam taką sprawę: zatrudniłem sie w firmie od wrzesnia 2003.
    > Teraz jest styczen 2004 i pytanie: ile mogę wziąść urlopu?

    To zależy jaki masz staż? Jeżeli jest to pierwsza praca, to od 1.03.2004
    masz 1/2 urlopu, a resztę od 1.09.2004.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl