PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wytlumaczcie mi dwie rzeczy.

  • 1. Data: 2002-04-22 07:23:11
    Temat: Wytlumaczcie mi dwie rzeczy.
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    Chodzi o to, ze interesowalem sie praca w Holandii i nie rozumiem dwoch
    rzeczy:

    1. dlaczego bardzo czesto pojawia sie ogloszenie "praca w Holandii dla
    ludzi z niemieckim paszportem" - nie rozumiem tego. po co ludziom z
    niemieckim paszportem wyjezdzac do holandii skoro w niemczech spokojnie
    mogliby znalezc prace???

    2. drugie pytanie: dlaczego do holandii potrzebuja ludzi przy zbiorze
    owocow, warzyw, przy tasmie produkcyjnej, a nie chca informatyka z duzym
    doswiadczeniem i umiejetnosciami??? pojechalbym nawet za niewiele
    wieksza stawke niz ci, ktorzy zbieraja tam owoce...

    to tyle

    pozdrawiam grupe

    axel d.

  • 2. Data: 2002-04-22 07:35:16
    Temat: Re: Wytlumaczcie mi dwie rzeczy.
    Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń)

    On Mon, 22 Apr 2002 09:23:11 +0200, Axel D. <a...@f...com.pl> wrote:

> [...]
    >doswiadczeniem i umiejetnosciami??? pojechalbym nawet za niewiele
    >wieksza stawke niz ci, ktorzy zbieraja tam owoce...

    Bo potrzebują ludzi do takiej pracy, której sami nie chcą wykonywać. A do
    lepszej pracy wolą zatrudnić "swojego", zwłaszcza teraz, jak jest recesja i
    można sobie przebierać.

    Paweł

  • 3. Data: 2002-04-22 12:13:41
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    MerlinXP wrote:

    > jesteś dobry i doświadczony i nie zarobisz tu tyle co w Holandii przy
    > zbiorze owoców ? - dziwne
    >
    > M.

    nie wiem co cie tak dziwi.
    po podliczeniu stawek wyszlo mi, ze w Holandii w przeliczeniu na
    zlotowki zarobilbym ponad 4.500 zl a tutaj zarabiam 1.400.
    myslisz, ze jak ktos jest dobry to w polsce zarobi? obudz sie, ale to
    nie ten kraj...

    adam

  • 4. Data: 2002-04-22 12:47:36
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2002-04-22 12:50:09
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > owocow, warzyw, przy tasmie produkcyjnej, a nie chca informatyka z duzym
    > doswiadczeniem i umiejetnosciami??? pojechalbym nawet za niewiele
    > wieksza stawke niz ci, ktorzy zbieraja tam owoce...

    jesteś dobry i doświadczony a nie zarubisz tu tyle co w H. przy zbiorze
    owoców ? - dziwne, to jeszcze się tu na tobie nie poznali.
    M.

  • 6. Data: 2002-04-22 18:53:18
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

> [...]
    > zlotowki zarobilbym ponad 4.500 zl a tutaj zarabiam 1.400.
    > myslisz, ze jak ktos jest dobry to w polsce zarobi? obudz sie, ale to

    Szczerze, to jestes beznadziejny, przynajmniej jako poszukiwacz pracy.

    Wojtek

  • 7. Data: 2002-04-23 07:28:13
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    fotech wrote:

    > Szczerze, to jestes beznadziejny, przynajmniej jako poszukiwacz pracy.
    >
    > Wojtek

    nie przejmuj sie. w innych dziedzinach zycia takze jestem beznadziejny.
    jedynie co robie dobrze to dtp i www, i to jest wlasnie moj podstawowy
    problem.

    axel d.

  • 8. Data: 2002-04-23 07:40:40
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    MerlinXP wrote:

    > ten sam - dobry informatyk moze zarobic tyle w wiekszym miescie ( >300K) w
    > stolicy mysle ze nawet 2x.
    > albo mieszkasz w jakims strasznie niedoinwestowanym regionie, albo nie
    > jestes dobry,

    To takze wlasciwie jest problem, poniewaz w stolicy wynajecie mieszkania
    kosztuje ponad 1000 zl (dla porownania teraz place 120 zl za mieszkanie)
    i nawet gdyby dali mi 2500 to zostaloby mi polowe z tego. zycie w
    Warszawie jest bardzo drogie dlatego ludzie proporcjonalnie wiecej
    zarabiaja. czy naprawde warto przenoscic sie na stale?

    > albo calkowicie zdolowany i boisz sie poszukac czegos
    > lepszego.

    zdolowany jestem obecna sytuacja w Polsce. pracuje w reklamie a ta
    branza teraz strasznie kuleje. zreszta wystarczy zobaczyc sobie kilka
    wiadomosci telewizyjnych czy programow "fakty, ludzie, pieniadze" i od
    razu chce sie stad uciekac jak najdalej.

    jesli chodzi o "szukanie czegos lepszego" to caly czas interesuje sie
    praca za granica.
    chcialbym jednak aby byla to praca w mojej branzy, a z tym juz jest
    trudniej, zwlaszcza, ze mam wyksztalcenie srednie (policealne) a wielu
    pracodawcow wymaga wyzszego, nie zwracajac uwagi na posiadane wiadomosci
    i doswiadczenie potencjalnego pracownika.

    > jezeli przypadek 1 dotyczy Ciebie, to zamiast jechac do H. zbierac
    > owoce i cofac w rozwoju (zawodowym), przenies sie do wiekszego miasta - to
    > znacznie blizej.

    i na koniec jeszcze takie male wytlumaczenie.
    moja siostra szukala po policealnej (turystyka) pracy w Polsce i
    zaproponowali jej 600 zl.
    pojechala na miesiac do znajomych do Niemiec i tam kilka razy w tygodniu
    chodzila sprzatac mieszkania Niemcom - przywiozla do Polski ponad 4.000
    zl (po wymianie).
    i sami powiedzcie jaka wartosc ma cala moja wiedza i doswiadczenie
    informatyczne...

    mam nadzieje, ze przynajmniej niektorzy zrozumieja skad pochodzi moja
    frustracja.

    pozdrawiam

    axel d.

  • 9. Data: 2002-04-23 08:07:37
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

> [...]

    stolicy mysle ze nawet 2x.
    albo mieszkasz w jakims strasznie niedoinwestowanym regionie, albo nie
    jestes dobry, albo calkowicie zdolowany i boisz sie poszukac czegos
    lepszego. jezeli przypadek 1 dotyczy Ciebie, to zamiast jechac do H. zbierac

  • 10. Data: 2002-04-23 10:26:36
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >wielu
    >pracodawcow wymaga wyzszego, nie zwracajac uwagi na posiadane wiadomosci
    >i doswiadczenie potencjalnego pracownika.

    Jestes pewien??

> [...]
    >pojechala na miesiac do znajomych do Niemiec i tam kilka razy w tygodniu
    >chodzila sprzatac mieszkania Niemcom - przywiozla do Polski ponad 4.000

    Chlopie, jezeli tylko czujesz, ze tu kapucha, a na saksach zarobisz o wiele
    wiecej
    to jedz tam. Wszak IMO zadna praca nie hanbi. Pomeczysz sie przez jakis czas
    i dzieki temu bedziesz mogl po powrocie inwestowac w siebie i dalszy
    doksztalt.