PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wytlumaczcie mi dwie rzeczy.

  • 11. Data: 2002-04-23 13:38:31
    Temat: Re: Wytlumaczcie mi dwie rzeczy.
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

    > nie przejmuj sie. w innych dziedzinach zycia takze jestem beznadziejny.
    > jedynie co robie dobrze to dtp i www, i to jest wlasnie moj podstawowy
    > problem.

    To mniej czasu na robienie w wiecej na marketing trzeba poswiecic :)
    Zapewniam Cie ze mozna zarobic 2 x 1400 w Polsce, jesli oczywiscie to, ze w
    czyms jestes dobry nie jest tylko Twoim przeswiadczeniem wewnetrznym .

    Wojtek

  • 12. Data: 2002-04-23 14:40:24
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > 1. dlaczego bardzo czesto pojawia sie ogloszenie "praca w Holandii dla
    > ludzi z niemieckim paszportem" - nie rozumiem tego. po co ludziom z
    > niemieckim paszportem wyjezdzac do holandii skoro w niemczech spokojnie
    > mogliby znalezc prace???
    Chodzilo im raczej o paszport UE

    > 2. drugie pytanie: dlaczego do holandii potrzebuja ludzi przy zbiorze
    > owocow, warzyw, przy tasmie produkcyjnej, a nie chca informatyka z duzym
    > doswiadczeniem i umiejetnosciami??? pojechalbym nawet za niewiele
    > wieksza stawke niz ci, ktorzy zbieraja tam owoce...
    Polakow potrzebuja do prac sezonowych a swoich do pracy na stale. Poza tym to
    jak sie bardzo bardzo postarasz, to dostaniesz w Holandi tez prace jako
    informatyk.

    Pozdrawiam
    Auck

  • 13. Data: 2002-04-25 20:20:55
    Od: "Wojtek" <k...@w...pl>

    Użytkownik Axel D. <a...@f...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@f...com.pl...
> [...]
    > ludzi z niemieckim paszportem" - nie rozumiem tego. po co ludziom z
    > niemieckim paszportem wyjezdzac do holandii skoro w niemczech spokojnie

    ~Pyt. 1 przeważnie dotyczy ludzi, których dziadkowie mieszkali przed 1937r.
    na terenach pogranicza polsko-niemieckiego po stronie niemieckiej, np. na
    Śląsku lub Pomorzu. Niemiecka konstytucja uznaje takie osoby za swoich
    obywateli, jeżeli zgłoszą się do konsulatu z papierami np. aktem urodzin
    dziadka przed 1937r. na tych terenach. Można wtety mieć podwójne
    obywatelstwo. Dla Holendrów jesteś Niemcem i nie potrzebujesz specjalnych
    pozwoleń na pracę

  • 14. Data: 2002-04-26 13:13:56
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisal:

    > ~Pyt. 1 przeważnie dotyczy ludzi, których dziadkowie
    > mieszkali przed 1937r. na terenach pogranicza
    > polsko-niemieckiego po stronie niemieckiej, np. na
    > Śląsku lub Pomorzu.

    Mieszkam na Slasku. Rodzina ze strony ojca pochodzi z tych terenow.
    Mieszkali praktycznie o rzut beretem od granicy, ale po stronie polskiej.
    Dziadek jest rodowitym niemcem. Moj ojciec tez zostal ochrzczony imieniem
    i nazwiskiem niemieckim. Jednak komuna wymusila na nim zmiane imienia i
    spolszczenie nazwiska (ktorym sie obecnie posluguje). Czy na tej podstawie
    mialbym szanse na podwojne obywatelstwo?

    pozdrawiam
    Greg