PracaGrupypl.praca.dyskusje › Symfonia program....

  • 1. Data: 2002-04-21 21:18:49
    Temat: Symfonia program....
    Od: freDZiK <f...@i...com.pl>

    Chcialem poznac programik zarzadzania firma symfonia....

    ....zawsze moze sie przydac w przyszlej pracy...

    moze moglby ktos udostepnic jakas kopie, evaluation version czy cos
    takiegio?

  • 2. Data: 2002-04-22 00:04:01
    Temat: Re: Symfonia program....
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    freDZiK napisał(a):

    > Chcialem poznac programik zarzadzania firma symfonia....
    >
    > ....zawsze moze sie przydac w przyszlej pracy...
    >
    > moze moglby ktos udostepnic jakas kopie, evaluation version czy cos
    > takiegio?

    http://www.matrix.com.pl
    a może bez "com".

    Kaja

  • 3. Data: 2002-04-23 10:58:49
    Od: TeXXaS <m...@e...pw.edu.pl>

    freDZiK wrote:

    > Chcialem poznac programik zarzadzania firma symfonia....
    >
    > ....zawsze moze sie przydac w przyszlej pracy...
    >
    > moze moglby ktos udostepnic jakas kopie, evaluation version czy cos
    > takiegio?

    Jest wersja 30-dni za free.
    Potem trzeba się zarejestrować i
    uwaga nr 1 to kosztuje i to sporo.
    Jak się program odpali to jednocześnie odpala się MiniKernel - mniejsza
    o to co to jest, ale jak się to zamknie to system się wykłada i tu
    uwaga nr 2 - przyjazd serwisu kosztuje (~200PLN/h).
    Ostatnio przechodzą na serwer SQL - i
    uwaga nr 3 - to kosztuje ~7000PLN oprogramowanie + ~2000 PLN instalacja,
    bo oczywiście _musi_ to zrobić serwis...

    Podsumowanie: Nie czepiam się tego produktu, ba są firmy, które na
    niego stać, bo ma sporo bardzo przydatnych funkcji - analiza danych jest
    na najwyższym poziomie. Są za to sttrasznie drodzy. Jeżeli szuka się pracy
    to warto poznać Symfonię, ale od strony bebechów - poto, żeby pracodawcy
    powiedzieć, że: "jak nas zatrudni to będzie miał serwis na miejscu a co do
    ceny to na 100% się dogadamy :))".
    Naturalnie zdaję sobie sprawę, że nie jest to proste, ale jeżeli ktoś siedzi
    w domu i jest bez pracy to może przysiąść do Windowsów i Symfonii oraz -
    ewentualnie Linuxa, jeszcze tylko trochę o sieciach i ma się naprawdę spore
    szanse na pracę ...
    ________________________
    Michał Zaborowski ( TeXXaS )
    ICQ# 48130462

  • 4. Data: 2002-04-23 11:57:47
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl> wrote in message

    > Jest wersja 30-dni za free.
    > Potem trzeba się zarejestrować i
    > uwaga nr 1 to kosztuje i to sporo.

    Znaczy sie kosztuje zakupienie produktu, nie rejestracja - rejestracja i
    cwiczenie produktu przez 30 dni jest za free...

    > Jak się program odpali to jednocześnie odpala się MiniKernel - mniejsza
    > o to co to jest, ale jak się to zamknie to system się wykłada i tu

    Mam wrazeinie, ze chodzi Ci o btrievie'a produkt pervasive'a. To jest
    manager bazy danych, jesli sie wywala to raczej z powodu zlej konfiguracji -
    tak czy owak, problem lezy nie w symfonii a w btrieve. No chyba, ze pisze o
    jakims innym microkernelu...

    > uwaga nr 2 - przyjazd serwisu kosztuje (~200PLN/h).
    > Ostatnio przechodzą na serwer SQL - i

    Ten produkt od dawna jest na MS SQL - nazywa sie symfonia forte i jest
    przeznaczony dla wiekszych firm bo sam MS SQL kosztuje, a trzeba tez miec
    dla niego odpowiedni server.

> [...]
    > powiedzieć, że: "jak nas zatrudni to będzie miał serwis na miejscu a co do

    Servisowanie na wlasna reke moze byc trudne :-), ale do odwazych swiat
    nalezy...

  • 5. Data: 2002-04-23 12:08:18
    Od: TeXXaS <m...@e...pw.edu.pl>

    Mariusz Jankowicz wrote:

    > "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl> wrote in message

    > Znaczy sie kosztuje zakupienie produktu, nie rejestracja - rejestracja i
    > cwiczenie produktu przez 30 dni jest za free...

    Może rzeczywiście jestem mało precyzyjny.
    Procedura wygląda tak, że wprowadza się kod do programu a on (program) generuje
    drugi kod - z tym kodem dzwoni się (jeden numer dostępowy na cały kraj) i
    dostaje
    się trzeci kod aktywujący program. Reinstalacja => dzwonienie.

> [...]
    > tak czy owak, problem lezy nie w symfonii a w btrieve. No chyba, ze pisze o

    No nie do końca - MiniKernel serwuje dane do aplikacji, która przez
    odpowiednie modyfikowanie danych udaje tranzakcyjność - jak się wyłączy
    najpierw MK to program nie posprząta po sobie i całość leży...

    > Ten produkt od dawna jest na MS SQL - nazywa sie symfonia forte i jest
    > przeznaczony dla wiekszych firm bo sam MS SQL kosztuje, a trzeba tez miec
    > dla niego odpowiedni server.

    Oj nie wiem od kiedy jest na rynku - z całą Symfonią spotkałem się jakieś
    dwa miesiące temu i wtedy podano mi to jako informację o nowości - tak czy
    owak ponoć są spore problemy z przesiatką... I działaniem nowej wersji -
    tyle słyszałem, ale jeżeli ktoś ma inne doświadczenia to chętnie się czegoś
    dowiem.

    > Servisowanie na wlasna reke moze byc trudne :-), ale do odwazych swiat
    > nalezy...

    Oj, wszystko zależy od tego jak się do tego człowiek zabiera - na 100% trzeba
    mieć program, którym można przeglądać dane bezpośrednio w plikach... Dalej to
    już tylko analiza tego co jest zmieniane w poszczególnych momentach...

    BTW: Jeżeli byłoby to łatwe to by tyle nie kosztowało - już tak ten świat jest
    ułożony, że im coś jest trudniejsze tym mniej ludzi się na tym zna - czyli jest
    mała podaż - a co do popytu to jest na dość wysokim poziomie.

    Może np.: "zmienię bilans otwarcia na obecny rok" - cena XXXXX (liczbą 'X'ów
    proszę się nie sugerować ;-).

    Bardziej chodziło mi o zwrócenie uwagi na pewną niszę ekonomiczną, niż na
    radzenie co i jak... - ale zawsze strasznie mieszam, więc można się było nie
    połapać :)))

    Michał Zaborowski ( TeXXaS )
    ICQ# 48130462

  • 6. Data: 2002-04-23 12:20:22
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czyli jest
    > mała podaż - a co do popytu to jest na dość wysokim poziomie.

    [...]

> [...]
    na
    > radzenie co i jak... - ale zawsze strasznie mieszam, więc można się

    Rozumiem, że miałeś na myśli sytuację na rynku specjalistów?

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 7. Data: 2002-04-23 12:23:32
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl> wrote in message

    > No nie do końca - MiniKernel serwuje dane do aplikacji, która przez

    MicroKernel nie MiniKernel (chyba, ze sie cos zmienilo, ale nie sadze)

    > odpowiednie modyfikowanie danych udaje tranzakcyjność - jak się wyłączy

    Nie udaje tranzakcyjnosci, ale daje faktyczna tranzakcyjnosc.

    > najpierw MK to program nie posprząta po sobie i całość leży...

    Zamykaniem tranzakcji zajmuje sie symfonia, ale jesli wyrabiesz microkernela
    w czasie pracy symfonii to nie dziw sie, ze Ci sie robi qq.

> [...]
    > owak ponoć są spore problemy z przesiatką... I działaniem nowej wersji -
    > tyle słyszałem, ale jeżeli ktoś ma inne doświadczenia to chętnie się

    Dziala calkiem spoko, przesiadek nie widzialem...

> [...]
    > mieć program, którym można przeglądać dane bezpośrednio w plikach... Dalej
    > już tylko analiza tego co jest zmieniane w poszczególnych momentach...

    :-)))
    Ile naprawde duzych programow finansowo-ksiegowych w ten sposob rozbroiles?

  • 8. Data: 2002-04-24 07:58:47
    Od: TeXXaS <m...@e...pw.edu.pl>

    Mariusz Jankowicz wrote:

    > "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl> wrote in message

    > konfiguracji -
    > pisze o

    > MicroKernel nie MiniKernel (chyba, ze sie cos zmienilo, ale nie sadze)

    Może i Micro - dla mnie to jeden pies :)) Rzecz poprostu w nazwie.

    > Nie udaje tranzakcyjnosci, ale daje faktyczna tranzakcyjnosc.

    No to mamy różne pojęcie o tranzakcyjności. Po mojemu to cudo gwarantuje
    spójność danych. W szczególności - pada połączenie i wykonywana jest domyślna
    akcja - Commi lub Rollback....

    > Zamykaniem tranzakcji zajmuje sie symfonia, ale jesli wyrabiesz microkernela
    > w czasie pracy symfonii to nie dziw sie, ze Ci sie robi qq.

    Rewelacja - chodzi o to, że zarządzaniem tranzakcją powinien zajmować się
    serwer - a tu jest to niemożliwe, bo on zajmuje się tylko serwowaniem plików...

    > miec

    > czegoś
    >
    > Dziala calkiem spoko, przesiadek nie widzialem...

    O to fajnie... Z drugiej strony za taką kasę...

> [...]
    >
    > :-)))
    > Ile naprawde duzych programow finansowo-ksiegowych w ten sposob rozbroiles?

    :-))
    Nie chodzi o rozbrajanie a o dostęp do danych.
    Następna sprawa to słowo "duży" - kiedyś musiałem pogrzebać w paru programach
    DOSowych i tam można było zrobić wszystko co się chciało... Wiadomo, że pod
    okiem księgowego, który mógł się doszukać jakiejś logiki w cyferkach
    prezentowanych na ekranie....

    Mogę obiecać, że jak coś zrobię to dam znać - np. na priv.

    Tak czy owak - dla mnie to EOT.

    Michał Zaborowski ( TeXXaS )
    ICQ# 48130462

  • 9. Data: 2002-04-24 08:22:35
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    > Może i Micro - dla mnie to jeden pies :)) Rzecz poprostu w nazwie.

    Tyle, ze fakt mylenia nazw sugeruje iz sie malo orientujesz :-)

    > No to mamy różne pojęcie o tranzakcyjności. Po mojemu to cudo gwarantuje
    > spójność danych.
    No trakzakcyjnosc to troche wiecej, ale przyjmijmy Twoja uproszczona
    definicje.

    >W szczególności - pada połączenie i wykonywana jest domyślna
    > akcja - Commi lub Rollback....

    PO PADZIE ZAWSZE ROLLBACK!! ZAWSZE ROLLBACK!!
    I microkernel to wlasnie robi...
    Czyzbys znalazl niedokonczona tranzakcje? I skad wiesz, ze to co
    "niedokonczone" szlo w tranzakcji?

    > Rewelacja - chodzi o to, że zarządzaniem tranzakcją powinien zajmować się
    > serwer - a tu jest to niemożliwe, bo on zajmuje się tylko serwowaniem
    plików...

    Mysle, ze jestes w bledzie :-) Otoz jest wersja btrieve'a dla instalacji
    lokalnych (standalone) i wowczas tranzakcjami zajmuje sie lokalny
    microkernel. Ale jest tez wersja btrieve'a serverowa, wowczas microkernel
    pracuje na serverze :-), a na lokalnej maszynie masz tylko moduly
    komunikacyjen.

    > O to fajnie... Z drugiej strony za taką kasę...

    Jaka klientela taka kasa - to nie jest prosty system dla jednoosobowej
    hurtowni zeszytow :-)

> [...]
    pod
    > okiem księgowego, który mógł się doszukać jakiejś logiki w cyferkach

    Nie zycze nikomu reverse engineering'u danych ksiegowych jakiegokolwiek
    rozbudowanego systemu ksiegowego - to naprawde boli :-)

    > Tak czy owak - dla mnie to EOT.

    Ok, EOT