PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie, co dalej (ZUS,ciąża) ? › Re: Wypowiedzenie, co dalej (ZUS,ciąża) ?
    From: "" <s...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wypowiedzenie, co dalej (ZUS,ciąża) ?
    Date: 18 Aug 2003 10:52:53 +0200

    > Witam,
    >

    > ..."Mam kilka pytań odnośnie procedury wypowiedzenia umowy o prace na czas
    > nie określony.
    >
    > Okres wypowiedzenia mija 30 września:
    > 1. Czy jesli pójde na zwolnienie lekarskie przed 30 wrzesnia to czy okres
    > wypowiedzenia konczy sie normlanie 30 wrzesnia czy dopiero wtedy kiedy wroce
    > ze zwolniena lekarskiego?
    > 2. Czy jesli bede na zwolnieniu lekarskim np. 2,5 miesiaca po 30 wrzesnia i
    > okaze sie ze jestem w ciazy to co? Czy bedzie to traktowane tak jakbym
    > przedstawila zaswiadczenie o ciazy przed dniem wypowedzenia?
> [...]
    Ad. 1 kończy się z dniem 30.09. ale jeżeli będziesz nadal chora otrzymasz
    zasiłek chorobowy
    Ad. 2 z art.177 par.1 kp wyraźnie wynika ,ze w momencie wypowiedzenia lub
    rozwiązania umowy o pracę musisz być w ciąży aby te zdarzenia nie nastąpiły po
    prostu pracodawca musi o tym wiedzieć. Przypadek omawiany przez Ciebie nie
    kwalifikuje się.
    Ad 3 nic się nie dzieje chyba ,że będziesz chora to będziesz otrzymywała
    zasiłek chorobowy do wyczerpania okresu zasiłkowego jak urodzisz dziecko w
    okresie zasiłkowym wtedy otrzymasz zasiłek macierzyński- zapytaj jeszcze w ZUS.
    A tak całkiem na marginesie nie kombinuj ,tylko jak jesteś w ciąży to
    przedstawiaj zaświadczenie i wtedy jest wszystko prosta. Pozdrawiam.