PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyłudzanie projektów – bezczelny proceder trwa

  • 1. Data: 2004-06-24 11:36:43
    Temat: Wyłudzanie projektów – bezczelny proceder trwa
    Od: "Tom" <a...@a...pl>

    Ostatnio wiele firm pod pozorem przyjęcia grafika do pracy ogłasza konkurs,
    który polega na wykonaniu konkretnego projektu (np. designu strony www, okładki
    do książki, loga itp.). Później okazuje się że pracy nie ma, a za wykonany
    projekt nie dostajesz pieniędzy. Firmom graficznym chodzi po prostu o
    wyłudzenie jak największej ilości projektów, które później po drobnej
    modyfikacji odsprzedają klientom. Często też bezpłodny twórczo grafik
    zatrudniony na stałe w jakiejś agencji reklamowej nie umiejąc wykonać swojej
    pracy sam daje ogłoszenie np. na grupach dyskusyjnych o treści: firma x zleci
    projekt strony, banneru, loga , etc. Oczywiście po to, by jakiś frajer podsunął
    mu pomysł lub nawet odwalił całą robotę i to za darmo. W Krakowie jest to tak
    rozpowszechnione zjawisko, że już naprawdę nie można nikomu zaufać. Sam
    wykonałem projekt loga w ramach konkursu o pracę dla agencji reklamowej, po
    czym otrzymałem wiadomość emailem, że pracy nie dostanę. Po kilku miesiącach
    mój projekt zobaczyłem w lokalnej prasie. Zabawne prawda?

    Ciekawe czy np. od lekarzy też wymaga się by w drodze konkursu i to za darmo
    operowali ludzi, lub by dentyści również za darmo wyrywali zęby?!

    Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2004-06-24 11:46:25
    Temat: Re: Wyłudzanie projektów &#8211; bezczelny proceder trwa
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    Tom [24 Jun 2004 13:36:43 +0200]:

> [...]
    > reklamowej, po czym otrzymałem wiadomość emailem, że pracy nie
    > dostanę. Po kilku miesiącach mój projekt zobaczyłem w lokalnej

    Nie zabawne tylko karalne.

    Wysylajac taki projekt rob go tak, zeby dla odbiorcy byl jak
    najbardziej bezuzyteczny: jakosc ponizej sredniej, wielgachny
    napis przez sam srodek, cokolwiek. I zawsze dopisuj informacje
    ze nie zgadzasz sie na jego wykorzystanie bez Twojej osobistej
    zgody a w razie wykorzystania sprawa trafi do prokuratury.

    Jesli potrafisz dowiesc ze to Twoj projekt to wyslij do tej
    agencji poleconym zadanie zadoscuczynienia za wykorzystanie
    projektu z informacja ze w razie braku reakcji nastepny list
    bedzie juz wezwaniem do sadu.

    Swoja droga, swinski proceder...

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl
    [odpowiadajac usun "." z "e.portal"]

  • 3. Data: 2004-06-24 11:53:03
    Od: "Janek" <sqnx@(wytnij)op.pl>

    ja sie nacialem wiele razy na probne tlumaczenia np. newsow albo artykulow
    technicznych z/na obcy jezyk

    zdarzalo mi sie takze robic projekt sieci niby na probę, a potem
    przychodzilem za dwa tygodnie a tu już jakas inna ekipa realizuje
    zgodnie z moim projektem :-D powielonym z pliku w ktorym go poslalem

    oczywiscie pracy tam nie dostalem

    niby madry burak po szkodzie ale dalej raz na jakiś czas mi sie zdarza
    powtorzyc ten blad

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-24 12:35:55
    Od: "Fm" <b...@o...pl>

    Postaraj sie zastosowac cyfrowy znak wodny. Jesli to projekt dla firmy
    stricte graficznej to nawet prostego znaku moga nie znalezc (nie
    przypuszczac ze obraz go zawiera) a bedziesz mogl pozniej udowodnic ze twoja
    praca jest wykorzystywana niezgodnie z prawem.

    pzdr
    fm

  • 5. Data: 2004-06-24 13:05:53
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    twoja
    > praca jest wykorzystywana niezgodnie z prawem.

    Nie do konca. Problem tkwi gdzie indziej (i to jest baza dla tych co po
    chamsku kradna cudza robote). 90% projektow graficznych robionych jest
    Corelem albo Photoshopem. 90% projektow www wykonywanych przez prywatnych
    ludzi w zaciszu domowym robionych jest na DW. I smiem twierdzic ze 99% tego
    softu jest niestety nielegalna. Firmy (nawet te jednoosobowe) maja legalny
    soft i ich raczej nikt nie okrada. Co ci z tego przyjdzie ze dasz 100 znakow
    wodnych - i tak do prokuratora nie pojdziesz bo masz nielegalny photoshop.
    I na tej zasadzie to wlasnie dziala - ktos, kto wyludza robote ma w dupie
    wykonawce bo on statystycznie rzecz biorac jest takim samym zlodziejaszkiem.

    Tomek

  • 6. Data: 2004-06-24 13:11:32
    Od: a...@a...pl

> [...]
    > wykonawce bo on statystycznie rzecz biorac jest takim samym zlodziejaszkiem.

    A jeśli pracuję na legalnym oprogramowaniu - czy więc wtedy też zasługuję na
    kradzież? Lub jeśli firma zamawia u mnie kilkadziesiąt zdjęć do katalogu i ja
    je wykonuję i zanoszę do redakcji po czym firma dzowni do mnie, że zdjęcia są
    świetne jednak zmieniają ramówkę więc nie będą im potrzebne - zatem miza nie
    nie zapłacą. Czy to też frajerstwo z mojej strony? Przecież zrobiłem to co
    chcieli - i co mnie to obchodzi, że w ostatniej chwili zmieniają zawartość
    swojego numeru.

  • 7. Data: 2004-06-24 13:47:23
    Od: "Fm" <b...@o...pl>

    Użytkownik "chinol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > I na tej zasadzie to wlasnie dziala - ktos, kto wyludza robote ma w dupie
    > wykonawce bo on statystycznie rzecz biorac jest takim samym

    Jasne, ale tu sa dwie drogi - albo kradna bo wiedza za autor ukradl
    wczesniej soft i wtedy jak najbardziej masz racje, albo masz legalny soft
    ale sie bezczelnie okradaja. W drugim przypadku to co pisalem moze
    poskutkowac i warto poswiecic chwile zeby skorzystac ze znaku wodnego.
    Na prostym przykladzie - nie masz legalnego softu nie masz zadnych praw zeby
    na niego narzekac, jesli masz legalny to czesto nalezy narzekac na jego
    dzialanie (zabezpieczac sie na wypadek jego wadliwego dzialania).
    Zgadzam sie z toba ale logiczne chyba jest ze cos takiego jak znak mozesz
    zastosowac tylko wtedy gdy masz "legalna" podstawe do reklamowania czy
    oskarzania o kradziez.

    pzdr
    fm

  • 8. Data: 2004-06-24 15:11:51
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]

    > chcieli - i co mnie to obchodzi, że w ostatniej chwili zmieniają zawartość

    To prawda. Rynek w Polsce jest taki, jaki jest. W normalnym kraju nikt
    niczego bez umowy na pismie nie zrobi. W tym samym normalnym kraju nikt
    nikogo nie blaga o zaplate majac, czy nie majac umowe. Bo w normalnym kraju
    windykacja trwa dwa tygodnie a nie dwa lata. W normalnym kraju rowniez
    windykator dziala na korzysc i zysk swojego klienta a nie samego siebie.
    Masz stary pecha, ze sie urodziles w Polsce (jak my wszyscy) i mozesz walic
    glowa w mur - nic tego nie zmieni

    Tomek

  • 9. Data: 2004-06-24 15:17:37
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > Zgadzam sie z toba ale logiczne chyba jest ze cos takiego jak znak mozesz
    > zastosowac tylko wtedy gdy masz "legalna" podstawe do reklamowania czy

    Prawo zawsze masz (nawet jak robisz to na nielegalnym sofcie) to nie ulega
    zadnej watpliwosci. I fakt jest faktem, ze rozwiazania o ktorych mowisz
    stosuje wielu tworcow i sa one nad wyraz skuteczne. Wystarczy postraszyc
    delikwenta i czesto sie udaje (mam kilku znajomych photoshopowcow i oni tam
    robia jakies sygnatury - nie wiem technicznie jak bo sie nie znam na tym).
    Jak nie znasz www.templatemonster.com to wejdz tam i zobacz. Potem przelec
    po polskim internecie. Bez problemu znajdziesz gosci co sprzedaja te
    projekty na chama i bez zadnego krycia sie. Czy policja / prokuratura
    zainteresowala by sie czyms takim ? Wg nich w necie grozni sa tylko pedofile
    na chatach i tyle.

    Tomek

  • 10. Data: 2004-06-24 15:38:23
    Od: "Fm" <b...@o...pl>

> [...]
    > projekty na chama i bez zadnego krycia sie. Czy policja / prokuratura
    > zainteresowala by sie czyms takim ? Wg nich w necie grozni sa tylko

    Ok, prawda jest taka ze narzekac mozesz ale u siebie w domu. Uzywajac
    nielegalnego softu chyba nikt nie poleci na skarge ze cos mu nie
    dziala/dziala niestabilnie/skopcilo mu komputer etc.
    IMHO, majac nielegala mozesz sie (czasem) tylko cieszyc ze nie wydales
    (najczesciej) kupy kasy na soft ktory nie dziala u siebie stabilnie.

    pzdr
    fm