PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyłudzanie projektów – bezczelny proceder trwa › Wyłudzanie projektów – bezczelny proceder trwa
    From: "Tom" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Wyłudzanie projektów &#8211; bezczelny proceder trwa
    Date: 24 Jun 2004 13:36:43 +0200

    Ostatnio wiele firm pod pozorem przyjęcia grafika do pracy ogłasza konkurs,
    który polega na wykonaniu konkretnego projektu (np. designu strony www, okładki
    do książki, loga itp.). Później okazuje się że pracy nie ma, a za wykonany
    projekt nie dostajesz pieniędzy. Firmom graficznym chodzi po prostu o
    wyłudzenie jak największej ilości projektów, które później po drobnej
    modyfikacji odsprzedają klientom. Często też bezpłodny twórczo grafik
    zatrudniony na stałe w jakiejś agencji reklamowej nie umiejąc wykonać swojej
    pracy sam daje ogłoszenie np. na grupach dyskusyjnych o treści: firma x zleci
    projekt strony, banneru, loga , etc. Oczywiście po to, by jakiś frajer podsunął
    mu pomysł lub nawet odwalił całą robotę i to za darmo. W Krakowie jest to tak
    rozpowszechnione zjawisko, że już naprawdę nie można nikomu zaufać. Sam
    wykonałem projekt loga w ramach konkursu o pracę dla agencji reklamowej, po
    czym otrzymałem wiadomość emailem, że pracy nie dostanę. Po kilku miesiącach
    mój projekt zobaczyłem w lokalnej prasie. Zabawne prawda?

    Ciekawe czy np. od lekarzy też wymaga się by w drodze konkursu i to za darmo
    operowali ludzi, lub by dentyści również za darmo wyrywali zęby?!

    Co o tym sądzicie?