PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyłudzanie projektów – bezczelny proceder trwa

  • 11. Data: 2004-06-24 15:41:52
    Temat: Re: Wyłudzanie projektów – bezczelny proceder trwa
    Od: "Fm" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Fm" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cbesmo$74j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "chinol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > tam
    > pedofile

    > Ok, prawda jest taka ze narzekac mozesz ale u siebie w domu. Uzywajac
    > nielegalnego softu chyba nikt nie poleci na skarge ze cos mu nie
    > dziala/dziala niestabilnie/skopcilo mu komputer etc.
    > IMHO, majac nielegala mozesz sie (czasem) tylko cieszyc ze nie wydales
    > (najczesciej) kupy kasy na soft ktory nie dziala u siebie stabilnie.
    >
    > pzdr
    > fm

    Ale to chyba nieco nie na temat.
    Moze pora aby zainteresowani dobrali sie faktycznie do zadkow oszustow i
    pozglaszali ewidentne sprawy na policje tudziez innych organow?
    Chociaz znajac zycie w naszym pieknym kraju trudno bedzie wygrac taka
    sprawe.

    pzdr
    fm

  • 12. Data: 2004-06-24 21:55:44
    Temat: Re: Wyłudzanie projektów &#8211; bezczelny proceder trwa
    Od: DT <d...@A...pl>

    On 24 Jun 2004 13:36:43 +0200, "Tom" <a...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >pracy sam daje ogłoszenie np. na grupach dyskusyjnych o treści: firma x zleci
    >projekt strony, banneru, loga , etc. Oczywiście po to, by jakiś frajer podsunął
    >mu pomysł lub nawet odwalił całą robotę i to za darmo. W Krakowie jest to tak
    >rozpowszechnione zjawisko, że już naprawdę nie można nikomu zaufać. Sam
    >wykonałem projekt loga w ramach konkursu o pracę dla agencji reklamowej, po
    >czym otrzymałem wiadomość emailem, że pracy nie dostanę. Po kilku miesiącach
    >mój projekt zobaczyłem w lokalnej prasie. Zabawne prawda?

    No właśnie. Bardzo się cieszę, że poruszyłeś ten watek, bo od tygodnia
    zastanawiam się nad ogłoszeniem takiego konkursu i dalej nie do końca
    wiem, jako to przeprowadzić, żeby nikogo nie skrzywdzić.

    Idea jest dość prosta - jest do wykonania zadanie umożliwiające
    grafikowi dość swobodne podejście do projektu (nie ma szablonu,
    sztampy - projekt ma być zrobiony od zera). Mam kilka wzorcow do
    podrzucenia, ale tylko na zasadzie pokazania w czym "gustuje"
    zleceniodawca.

    Zlecenie / Ogłoszenie widzę tak:
    - składać się ma z informacji dot. wymogów projektu, czemu ma służyc,
    kilku wzorców "jak to robią inni" i loga - cała reszta zależy od
    Wykonawcy.
    - określenia budżetu
    - określenia jakie przyszłe projekty i w jakim czasie będą zlecane
    - określenia kryteriów oceny (subiektywna ocena Zleceniodawcy)
    Zlecenie w postaci umowy o dzieło z autorem najlepszego (subiektywnie)
    projektu.

    - W tym układzie rzeczywiście wymagam, aby 90% roboty zostało
    wykonane bez gwarancji zapłaty (konkurs - wygrywa jeden i nie ma
    nagród pocieszenia)

    Postaw się w sytuacji drugiej srony i poradź jak mam to zrobić, żeby
    było w porządku, żeby zleceniem (realna i rzeczywista dalsza stała
    współpraca) zainteresować fachowców, a nie dzieci, a i inne swoje cele
    też osiągnąć, a mianowicie:
    - Projekt na poziomie, trafiający w gusta inwestora
    - Wykonany w sposób fachowy
    - Szybko
    - Za rozsądną kwotę.

    >Ciekawe czy np. od lekarzy też wymaga się by w drodze konkursu i to za darmo
    >operowali ludzi, lub by dentyści również za darmo wyrywali zęby?!

    No w zasadzie tak - studenci "Ćwiczą" na rzeczywistych pacjentach - np
    w poradniach AM - co najmniej diagnostykę, z tymi operacjami to może
    bez przesady (asysta ? widownia ?) ale o reszcie wiem na pewno.

  • 13. Data: 2004-06-24 23:38:59
    Od: g...@p...onet.pl

    > No w zasadzie tak - studenci "Ćwiczą" na rzeczywistych pacjentach - np
    > w poradniach AM - co najmniej diagnostykę, z tymi operacjami to może
    > bez przesady (asysta ? widownia ?) ale o reszcie wiem na pewno.

    to chyba nienajlepiej wiesz - krakowska Uniwersytecka Klinika Stomatologiczna
    za takie "leczenie" pobiera od pacjentow oplaty. To nie zart - osobiscie mialem
    nieprzyjemnosc byc tam "leczonym" przez studentow, oplacajac za to rachunek w
    kasie.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 14. Data: 2004-06-25 06:30:20
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > zart - osobiscie mialem nieprzyjemnosc byc tam "leczonym" przez studentow,

    Ale studenci nie dostają z tego ani grosza.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2004-06-25 09:08:23
    Od: "Dzi Dzia" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    do sadu ze zlodziejami, ok. 2 latka i bedzisz mial ich na widelcu.
    taka jest polska rzeczywistosc. postkomuna jest w ludziach i trzeba to ciac
    skalpelem i kremowac ... innej drogi nie ma.
    jak ty tego nie zrobisz to kto?
    taka jest prawda, ze rozmowy kwalifikacyjne to przewaznie badanie rynku i
    szukanie inspiracji, okres probny to przewaznie "wyskakuj z adresow i
    kontaktow" a potem pa, jak ktos zostanie w robocie to potem musi sie meczyc
    ze sfrustrowanymi bialoskarpetkowacami przebranymi w czarne. ale glowa do
    gory czasami jest DOBRZE.
    dzi

  • 16. Data: 2004-06-25 09:13:27
    Od: DT <d...@A...pl>

    On 25 Jun 2004 01:38:59 +0200, g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >nieprzyjemnosc byc tam "leczonym" przez studentow, oplacajac za to rachunek w

    "Gratuluję" - chyba zwiałbym z fotela :-)))
    Miejmy nadzieję, że ten wspaniały pomysł nie przyjmie się poza
    Krakowem :-)

    Piszę, co wiem - sam podczas badania w jednej z poradni AM zostałem
    zaskoczony w sposób taki, że wparowała do gabinetu chmara studentów z
    Prowadzącym i wysiłkiem zbiorowym zaczęli mnie diagnozować... Od tego
    czasu leczę się tylko prywatnie :-/

  • 17. Data: 2004-06-25 09:14:46
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Fri, 25 Jun 2004 08:30:20 +0200, Piotr <p...@n...spamuj.com>
    wrote:

    >Ale studenci nie dostają z tego ani grosza.

    A ciekawe jak z "wypadkami przy pracy" ?
    Moglibyście łaskawie nie upubliczniać takich pomysłów ? Jeszcze się w
    innych miastach przyjmą i będzie kłopot ;-)))

  • 18. Data: 2004-06-26 09:47:05
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > Ale studenci nie dostają z tego ani grosza.

    A co ?? Jeszcze maja dostawac kase za to ze sa studentami ?? Czlowieku,
    zdaj sobie sprawe ze zyjesz w kraju, w ktorym za darmo zostajesz wyedukowany
    na stomatologa (czyli za nasze pieniadze) a potem odwracasz sie na piecie i
    idziesz na prywatna praktyke kasujac po 100 zeta za zagladniecie komus w
    paszcze. Pokaz mi kraj, w ktorym istnieje taki proceder. Wszyscy marudza o
    nauce za darmo itp, ale jak chcesz isc do dentysty to bez 100 w kieszeni
    lepiej nie isc. Zyjemy w chorym kraju chorych ludzi.

    Tomek

  • 19. Data: 2004-06-26 10:30:00
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    chinol wrote:

    > A co ?? Jeszcze maja dostawac kase za to ze sa studentami ??

    Wcale nie twierdzę że powinni, to było tylko uzupełnienie informacji jak
    wygląda sprawa praktyk studentów i odpłatności za ich usługi.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2004-06-26 13:47:47
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Sat, 26 Jun 2004 12:30:00 +0200, Piotr <p...@n...spamuj.com>
    wrote:

    >Wcale nie twierdzę że powinni, to było tylko uzupełnienie informacji jak
    >wygląda sprawa praktyk studentów i odpłatności za ich usługi.

    Słuchajcie, wszystkim tak bardzo się spodobał wątek z ćwiczeniami na
    żywych organizmach, a kompletnie nic nie piszecie na temat główny - ja
    bardzo poważnie pytałem jak tą sprawę zorganizować, aby obie strony
    były w miarę możliwości zabezpieczone... Do tego jak dotąd nikt z Was
    się nie odniósł - wróćcie na chwilę do początku dyskusji...