PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyjazd do USA

  • 1. Data: 2005-12-30 12:27:09
    Temat: Wyjazd do USA
    Od: "Taki Jeden" <s...@a...pl>

    Witam serdecznie.

    W przyszłym roku chciałbym wyjechać do USA do pracy (jako programista). Mógłbym
    Was, szanowni grupowicze, prosić o radę jak wszystko najlepiej załatwić? Czy
    szukać sobie najpierw pracy przez internet czy jechać "w ciemno" i szukać na
    miejscu? Jak wygląda sprawa załatwienia wizy pracowniczej? Kogo ewentualnie
    pytać i prosić o pomoc?

    Z góry dzięki za informacje
    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku!

  • 2. Data: 2005-12-30 13:18:57
    Temat: Re: Wyjazd do USA
    Od: "Marek" <w...@w...wik>

    Z tego co sie orientuje to wize mozna wylosowac na loterii, albo moze Ci ja
    zapewnic amerykanski pracodawca. Ta druga opcje mozesz rozwazac jesli jestes
    wybitnym specjalista w danej dziedzinie, z duzym stazem. Tylko wtedy
    pracodawcy bedzie sie oplacalo sprowadzic pracownika az z Polski. Zwyklych
    programistow w Stanach, a tymbardziej w Indiach czy Chinach jest dostatek.

  • 3. Data: 2005-12-30 13:24:43
    Od: "Taki Jeden" <s...@a...pl>

> [...]
    > programistow w Stanach, a tymbardziej w Indiach czy Chinach jest dostatek.

    Aż tak wybitnym specjalistą nie jestem ;) Mam 3 lata doświadczenia i znam sporo
    technologii ale nie wiem czy to wystarczy, żeby być konkurencyjnym na rynku
    pracy w USA. Będę pewnie musiał przed wyjazdem zrobić parę certyfikatów...
    Mówisz, że może być ciężko znaleźć pracę? Zastanawiam się, czy nie było by
    jakimś tam moim "atutem" gdybym zgodził się na niższe wynagrodzenie na początku...

  • 4. Data: 2005-12-30 13:48:22
    Od: "Marek" <w...@w...wik>

    Użytkownik "Taki Jeden" <s...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:1259.000000d7.43b5351a@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > Mówisz, że może być ciężko znaleźć pracę? Zastanawiam się, czy nie było by
    > jakimś tam moim "atutem" gdybym zgodził się na niższe wynagrodzenie na

    Teraz Stany kładą duży nacisk na outsourcing. Przenoszą miejsca pracy, w tym
    również z sektora IT do Azji. Z takimi Chinczykami trudno konkurować cenowo.
    Nie wiem czemu nastawiasz się na Stany. Sporo ciekawej roboty jest w
    Wielkiej Brytani i Irlandii. Po pierwsze blisko, po drugie żadnych
    formalności, po trzecie dolar teraz nie stoi zbyt wysoko.

  • 5. Data: 2005-12-30 14:04:47
    Od: "Taki Jeden" <s...@a...pl>

> [...]
    > Wielkiej Brytani i Irlandii. Po pierwsze blisko, po drugie żadnych
    > formalności, po trzecie dolar teraz nie stoi zbyt wysoko.

    Chciałbym wyjechać do słonecznej Kaliforni :) Jedną z denerwujących mnie w
    Polsce rzeczy jest właśnie pogoda a w GB czy Irlandii to samo... Może łatwiej
    jest w jakimś innym ciepłym kraju - Australii czy Nowej Zelandii?

  • 6. Data: 2005-12-30 14:16:04
    Od: "Maciej Rachwaniec" <b...@w...net.pl>

    Witam

> [...]
    na
    > miejscu? Jak wygląda sprawa załatwienia wizy pracowniczej? Kogo

    Polecam to: http://www.dtp.pl/felietony/index.asp?id=1

    Co prawda nieco inna branza ale mysle ze moze ci sie przydac.

    --
    Z poważaniem
    Maciej Rachwaniec

    Grupa web4you - Twoja firma w internecie
    [ www.web4you.net.pl ]
    [ b...@w...net.pl ]
    [ mobile: +48 694-469-391 ]

  • 7. Data: 2005-12-30 16:02:21
    Od: Michał <m...@s...net>

    Marek wrote:

    > Z tego co sie orientuje to wize mozna wylosowac na loterii, albo moze Ci
    > ja zapewnic amerykanski pracodawca. Ta druga opcje mozesz rozwazac jesli
    > jestes wybitnym specjalista w danej dziedzinie, z duzym stazem.

    Microsoft co roku ściąga do Redmond setki świeżych absolwentów, więc nie
    jest tak elite ;)

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 8. Data: 2005-12-30 16:25:11
    Od: "Marek" <w...@w...wik>

    Użytkownik "Michał" <m...@s...net> napisał w wiadomości

    > Microsoft co roku ściąga do Redmond setki świeżych absolwentów, więc nie
    > jest tak elite ;)

    Nie no faktycznie, tak robi wiekszosc duzych koncernow: google, ibm itd.
    Tylko ze konkurencja jest globalna - najlepszy narybek sciagaja z calego
    swiata,a ilosc chetnych na miejsce czesto liczy sie w tysiacach.

  • 9. Data: 2005-12-30 16:31:20
    Od: Michał <m...@s...net>

    Marek wrote:
    > Nie no faktycznie, tak robi wiekszosc duzych koncernow: google, ibm itd.
    > Tylko ze konkurencja jest globalna - najlepszy narybek sciagaja z calego
    > swiata,a ilosc chetnych na miejsce czesto liczy sie w tysiacach.

    W przypadku Polski i Microsoft ten stosunek nie przekraczał do tej pory
    pi-razy-drzwi 5:1.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 10. Data: 2005-12-30 21:03:35
    Od: "kiesiewicz" <k...@g...pl>

    W artykule news:dp3c40$bja$1@julia.coi.pw.edu.pl,
    niejaki(a): Marek z adresu <w...@w...wik> napisał(a):

    > Z tego co sie orientuje to wize mozna wylosowac na loterii

    juz nie, Polacy ze wzgledu na zbyt duza milosc do USA sa odsunieci od
    losowania na dluzszy czas

    leszek