PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak najlepeij sie zwolnic z pracy ?

  • 1. Data: 2005-12-30 07:45:29
    Temat: Jak najlepeij sie zwolnic z pracy ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Jestem zwalniany czy tez sam sie zwlaniam z aktualnej pracy gdzie jestem na
    pelen etat. No i teraz pytanko : co miec najlepiej napisane na swiadectwie
    pracy ? Ze z jakiego powodu jest zwolnienie ? Z winy mojej to raczej odpada,
    ale raczej napisac, ze porozumienie stron, czy ze np likwidacja stanowiska ?
    Z szefem jestem dogadany tak, ze napisze mi co chce. Kilka dni pozniej i tak
    zamierzam zalozyc dzialalnosc gospodarcza. Ale chcialbym np moc korzystac z
    tego obnizonego zusu (do ok 250 zl) czy starac sie o bezzwrotna dotacje na
    rozwoj dzialalnosci.

    Fantom

  • 2. Data: 2005-12-30 08:11:10
    Temat: Re: Jak najlepeij sie zwolnic z pracy ?
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Fantom napisał(a):

    > pracy ? Ze z jakiego powodu jest zwolnienie ? Z winy mojej to raczej odpada,

    nie dostaniesz zasiłku, jesli z Twojej winy

    > ale raczej napisac, ze porozumienie stron, czy ze np likwidacja stanowiska ?

    w tym przypadku zasilek sie nalezy

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 3. Data: 2005-12-30 08:15:48
    Od: Piotr <s...@r...com>

    czarny napisał(a):

    > w tym przypadku zasilek sie nalezy

    Z tego co wiem jeśli będzie miał w świadectwie pracy porozumienie stron
    to dostanie zasiłek po 3 miesiącach, jeśli likwidację stanowiska albo
    inną przyczynę leżącą po stronie pracodawcy to od razu.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2005-12-30 09:21:47
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Piotr napisał(a):

    > Z tego co wiem jeśli będzie miał w świadectwie pracy porozumienie stron
    > to dostanie zasiłek po 3 miesiącach, jeśli likwidację stanowiska albo
    > inną przyczynę leżącą po stronie pracodawcy to od razu.

    Niewykluczone, ze masz rację, warto to sprawdzić.

  • 5. Data: 2005-12-31 17:26:28
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    czarny wrote:

    > Niewykluczone, ze masz rację, warto to sprawdzić.

    jakbyscie poguglali po grupie byscie mieli gotową odpowiedź. osobą pracującą
    w PUPie którymś tam jest kolega waldemar "jakac", nazwiska nie pomnę i
    czesto wyczerpująco podawał odpowiedź własnie o warunki przyznania zasiłku
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-01-02 20:19:11
    Od: "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego obnizonego zusu (do ok 250 zl) czy starac sie o bezzwrotna dotacje na

    najlepiej zeby bylo to wypowiedzenie dane przez pracodawce z powodu
    likwidacji stanowiska pracy.

    Zyski:
    - bezrobocie wyplacane od razu przez 6 miesiecy
    - na rozmowach kwalifikacyjnych mozesz mowic prawde, a nie musisz sciemniac
    o brakach rozwoju, czy braku mozliwosci awansu

  • 7. Data: 2006-01-02 20:44:50
    Od: "Psychol" <t...@o...pl>

> [...]
    > tego obnizonego zusu (do ok 250 zl) czy starac sie o bezzwrotna dotacje na

    Zażartuj sobie, jeśli masz z nim tak dobre układy i skoro twój szef nie zna
    Kodeksu Pracy, żeby ci napisał w świadectwie pracy, że zwalniasz się z jego
    winy (art. 55 par. 1/1) bez wypowiedzenia i winien ci odszkodowanie za 3
    miechy. :)))) Zasiłek dostajesz od razu. :)

  • 8. Data: 2006-01-02 21:20:06
    Od: "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Psychol" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > winy (art. 55 par. 1/1) bez wypowiedzenia i winien ci odszkodowanie za 3
    > miechy. :)))) Zasiłek dostajesz od razu. :)

    nie wiem czy to takie dobre by bylo - jeszcze jakis niedouczony pracodawca
    (a jest takich calkiem sporo - np: moj szef) pomyli art. 55 z art. 52 i
    bedzie mial problemy ze znalezieniem pracy.

    A tak calkiem powaznie - zatrudnil bys kogos kto ma w swiadectwie pracy
    napisane ze zwolnil sie z winy pracodawcy (wspomniany art. 55) ? - ja na
    pewno nie - nie potrzebuje nieposlusznych buntownikow - tak mysli wielu
    pracodawcow

  • 9. Data: 2006-01-02 22:17:30
    Od: "Psychol" <t...@o...pl>

> [...]
    > napisane ze zwolnil sie z winy pracodawcy (wspomniany art. 55) ? - ja na
    > pewno nie - nie potrzebuje nieposlusznych buntownikow - tak mysli wielu

    Zastrzeglem sobie, ze chodzi o zarty. Art. 55 raczej nie uzywa sie majac dobre
    kontakty z szefem.
    Pytanie bylo o odejscie do wlasnej dzialalnosci gospodarczej. Do tego
    swiadectwo pracy nie jest potrzebne, albo inaczej - nie gra roli.
    Ktos moze miec zreszta taki charakter, ze ciezko znosi jakichkolwiek szefow i
    najlepiej jest by sam byl sobie szefem. W takim razie jesli zdarzylo mu sie
    miec szefa to bedzie to pierwsze i ostatnie swiadectwo pracy jakie uzyska.
    Zatrudnilbym, pod warunkiem, ze dodatkiem do takiego swiadectwa pracy bedzie
    wyrok sadowy na korzysc pracownika. Jesli rozwiazuje sie umowe z winy
    pracodawcy to ktos musi byc winien, albo pracodawca albo pracownik. Pracodawca
    tez ma prawo podac do sadu pracownika, jesli uwaza, ze bezprawnie rozwiazal
    umowe o prace.

  • 10. Data: 2006-01-03 20:59:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dpc59n$ch1$1@nemesis.news.tpi.pl Andrzej Nowacki
    <a...@N...wp.pl> pisze:

> [...]
    > napisane ze zwolnil sie z winy pracodawcy (wspomniany art. 55) ? - ja na
    > pewno nie - nie potrzebuje nieposlusznych buntownikow - tak mysli wielu
    A spójrzmy na to inaczej - skoro pracodawca nie zatrudnia kandydata gdyż ten
    rozwiązał z poprzednim umowę w trybie art. 55 to znaczy, że nie chce mieć
    takiego, który zna swoje prawa i z nich korzysta. Można domniemywać, że
    powodem jest to, iż on sam łamie prawa pracownicze. Chciałbyś trafić na
    takiego?

    Jotte