PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przerwa na obiad

  • 1. Data: 2005-12-30 09:22:08
    Temat: Przerwa na obiad
    Od: "Bartek Szafraniec" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy pracownikowi który ma w umowie zapisną półgodzinną przerwę w pracy na
    obiad przysługuje równiez przerwa 15 minutiowa?
    Pozdr.
    Bartek

  • 2. Data: 2005-12-30 09:45:30
    Temat: Re: Przerwa na obiad
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    Użytkownik "Bartek Szafraniec" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:dp2u80$e0a$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy pracownikowi który ma w umowie zapisną półgodzinną przerwę w pracy na
    > obiad przysługuje równiez przerwa 15 minutiowa?
    > Pozdr.
    > Bartek

    Tak. Jest to przerwa wliczana do czasu pracy i przysługuje każdemu
    etatowcowi. Ta półgodzinna jak sie domyslam wliczana do czasu pracy nie jest

  • 3. Data: 2005-12-30 09:53:22
    Od: "Bartek Szafraniec" <l...@W...gazeta.pl>

    jaQbek [z pracy] <j...@p...null> napisał(a):
> [...]
    > >
    > Tak. Jest to przerwa wliczana do czasu pracy i przysługuje każdemu
    > etatowcowi. Ta półgodzinna jak sie domyslam wliczana do czasu pracy nie jest
    Przerwa półgodzinna nie jest wliczana do czasu pracy.
    Wymiar pracy to 8,5 godziny. Czy zatem jeśli nie wykorzystam 15 minut w czasie
    pracy mogę wyjśc 15 minut wcześniej?
    Co z wychodzeniem do toalety? Czy jest to w jakiś sposób uregulowane w
    kodeksie pracy?
    Pozdr.
    Bartek

  • 4. Data: 2005-12-30 10:56:57
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    > Przerwa półgodzinna nie jest wliczana do czasu pracy.
    > Wymiar pracy to 8,5 godziny. Czy zatem jeśli nie wykorzystam 15 minut w
    > czasie
    > pracy mogę wyjśc 15 minut wcześniej?
    Wydaje mi się że tak.

    > Co z wychodzeniem do toalety? Czy jest to w jakiś sposób uregulowane w
    > kodeksie pracy?

    Nie wiem jak teraz, ale w poprzednim KP byl jeszcze zapis o tym, że co
    godzinę przysługuje 5 minut właśnie na "siusiu" ;). Tych 5 - cio minutówek
    łączyć nie można. No ale nie przesadzajmy - co innego chyba jest praca przy
    taśmie, a co innego w biurze. Chyba nikt nie rozlicza cię z czasu spędzonego
    w toalecie ?

  • 5. Data: 2005-12-30 11:18:11
    Od: "Bartek Szafraniec" <l...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > taśmie, a co innego w biurze. Chyba nikt nie rozlicza cię z czasu spędzonego
    Nie jeszce nie jest tak źle;-)
    Dzięki za odpowiedz.
    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 6. Data: 2005-12-30 11:48:49
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Użytkownik "Bartek Szafraniec" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Przerwa półgodzinna nie jest wliczana do czasu pracy.
    > Wymiar pracy to 8,5 godziny. Czy zatem jeśli nie wykorzystam 15 minut w
    > czasie
    > pracy mogę wyjśc 15 minut wcześniej?

    To chyba zależy od pracodawcy i zasad panujących w tym konkretnym miejscu
    pracy. Przyznam szczerze, że raczej nie słyszałam, żeby puszczano pracownika
    wcześniej, bo nie wykorzystał przerwy. U nas np kodeks BPH mówi, że po
    każdej godzinie pracy przy komputerze pracownik MUSI iść na 5 minut przerwy
    i faktycznie idzie bez względu na to, czy jest akurat potrzebny komuś, czy
    nie :). Podobnie jest z 15-tką - przysługuje Ci i masz obowiązek ją
    wykorzystać, żeby potem nie było, że niby ktoś Ci nie pozwolił iść itp. Co
    do wcześniejszego wypuszczania, to skoro ustalone jest, że pracujesz na
    etacie np do 16:00, to do tej godziny pracodawca jest za Ciebie niejako
    odpowiedzialny, bo jesteś (lub Cię nie ma, ale powinieneś być) na jego
    terenie. U nas można się wcześniej zwolnić tylko na pisemną prośbę i własną
    odpowiedzialność, ale nie ma to nic wspólnego z wykorzystanymi (lub nie)
    przerwami.

    D.

    PS. Dlaczego nie zapytasz pracodawcy, albo innych pracowników, jak sprawa
    wygląda w tej konkretnej firmie?

  • 7. Data: 2005-12-30 11:58:58
    Od: "Bartek Szafraniec" <l...@W...gazeta.pl>

    Dorota D. <d...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > D.
    >
    > PS. Dlaczego nie zapytasz pracodawcy, albo innych pracowników, jak sprawa
    Pracodawca to obcokrajowiec i nie zna się na naszych przepisach
    Pozdr.
    Bartek

  • 8. Data: 2005-12-30 12:30:56
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Pracodawca to obcokrajowiec i nie zna się na naszych przepisach

    On sądzi, że to go tłumaczy, czy ty sam go tak usprawiedliwiasz?

    --
    vertret

  • 9. Data: 2005-12-30 12:44:01
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Użytkownik "Bartek Szafraniec" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pracodawca to obcokrajowiec i nie zna się na naszych przepisach

    Dziwne, że w ogóle działalność umiał założyć ;->. No i może powinien
    zastanowić się, czy w ogóle powinien ją mieć, skoro nie zna przepisów...
    Z drugiej strony... fajny taki pracodawca, można mu na przykład wmówić, że
    należą się 2 godziny przerwy dziennie, oczywiście 100% płatne, wliczone w
    czas pracy ;-D

    D.

  • 10. Data: 2005-12-31 16:19:06
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    >. Czy zatem jeśli nie wykorzystam 15 minut w
    > czasie pracy mogę wyjśc 15 minut wcześniej?
    nie, piętnaście minut przed zakończeniem "dniówki" możesz juz nic nie robić
    (w zależności od wewnętrznej regulacji, rodzaju pracy itp). Ale przyjść do
    pracy/wyjść z niej powinieneś w ustalonych godzinach.

    > Co z wychodzeniem do toalety? Czy jest to w jakiś sposób uregulowane w
    > kodeksie pracy?
    nie ma przepisu typu "w kiblu możesz być co najwyżej 2 minuty na każdą
    przepracowaną godzinę", bo to by było niedorzeczne.
    zagwarantowane przerwy w pracy to 15-minutowa przerwa "posiłkowa" plus,
    jeżeli ktoś pracuje ciągle przy monitorze ekranowym (czyli de facto przy
    komputerze) to 5 minut przerwy na każda przepracowana godzinę

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---