PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wygrzebane na innym forumie: o WARCIE

  • 71. Data: 2005-07-12 16:38:10
    Temat: Re: Wygrzebane na innym forumie: o WARCIE
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia 12-07-2005 o 18:17:34 Stanislaw Chmielarz
    <s...@u...com.PL> napisał:

    > To oni sami musieliby sobie to przeniesc. Przypominam, ze dyskusja
    > zaczela sie od opisu watpliwego uzasadnienia decyzji
    > nieprzedluzenia umowy na czas okreslony w pewnej firmie.

    Umowa na czas okreslony nie podlega przedłużeniu.
    To, że ktoś zechciał poinformować o zamiarze braku kontynuacji współpracy
    z wyprzedzeniem trzytygodniowym, jest moim zdaniem uprzejmością ze strony
    firmy. W moim odczuciu, wystarczyłby tydzień (w przypadku 3-miesięcznego
    okresu próbnego). Jeśli chodzi o mętność zeznań co do powodów - tu firma
    zachowała się po prostu głupio. Moim zdaniem mozna spokojnie pisemnie
    wyjasnic powody tej decyzji w eufemistycznych niekłamliwych słowach - np.
    "praca niedokładnie zgodna z naszymi oczekiwaniami" (gdy pracownik leniwy
    lub niekompetentny) lub "trudności z adaptacją do reguł naszej kultury
    korporacyjnej" (gdy kłopoty w relacjach miedzyludzkich).

    Oczywiście, decyzję tę powinien przedstawić bezpośredni przełożony,
    odpowiednio poinstruowany w wypadku, gdyby to nie on zadecydował. W
    przypadku dużych problemów z akceptacją decyzji przez pracownika, nalezy
    mu po prostu odebrać plakietkę, wypłacić całą należność i pożegnać
    (koperta przygotowana uprzednio na wszelki wypadek).

  • 72. Data: 2005-07-12 16:39:03
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia 12-07-2005 o 18:31:21 Stanislaw Chmielarz
    <s...@u...com.PL> napisał:

    > A Tobie sie wydaje, ze wszystkie rozumy zjadles. Typowe w pewnym
    > wieku ale z tego sie podobno wyrasta.

    Niektórzy tak, inni nie dorastają nigdy do pewnego poziomu argumentacji,
    czego przykład zaprezentowałes w poście, który mnie sprowokował do ostrej
    repliki.

  • 73. Data: 2005-07-12 16:49:35
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.pl> wrote:

    > A Tobie sie wydaje, ze wszystkie rozumy zjadles. Typowe w pewnym
    > wieku ale z tego sie podobno wyrasta.

    Czy mógłbyś już łaskawie przestać obrażać swoich rozmówców?
    Po raz kolejny sugerujesz, że wszyscy Twoi 'oponenci', to gówniarze, nic nie
    wiedzą o życiu i powinni cicho siedzieć. A Ty jesteś doświadczony mastah, co
    wszystko wie o życiu.
    Jeszcze chwila i nie będziesz miał z kim dyskutować na tej grupie...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 74. Data: 2005-07-12 16:50:33
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    wiadomości news:db0qje$bi7$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Podaj jakies przyklady.

    Przyklady ludzi z 3k po studiach?
    Nie bede mowic po nazwiskach, ktorych i tak nie znasz, ale np. u mnie na AE
    byla na roku grupka osob od III, IV roku intensywnie pchajaca sie na
    praktyki, konkursy i inne wydarzenia wielkich koncernow, takich jak PWC,
    P&G, E&Y etc. Niektorzy z nich zostali w tych miejscach zatrudnieni i ich
    pierwsza placa byla powyzej sredniej krajowej plus pakiety socjalne.
    Rowniez absolwentow IT posiadajacych znajomosc popularnych dzis technologii,
    podparta certyfikatami, sukcesami w konkursach lub sukcesami naukowymi
    bierze sie w duzych osrodkach IT "na pniu". Niektore firmy juz na IV roku
    wlaza na uczelnie i staraja sie wychwycic najlepszych i przywiazac ich do
    siebie, rowniez wysokimi placami.
    Inny przyklad to tlumacze - wobec rozwoju kontaktow miedzynarodowych,
    zwlaszcza biznesowych, po wejsciu do EU bardzo wzroslo zapotrzebowanie na
    tlumaczy konsekutywnych i symultanicznych. Juz studenci nizszych lat, ktorzy
    sobie z tymi trudnymi rodzajami tlumaczen radza, dostaja zlecenia, a jak
    jeszcze znaja jakies branzowe slownictwo, np. prawnicze czy finansowe, to
    maja swietlana przyszlosc.
    Oczywiscie zaden z ww. kierunkow nie gwarantuje sukcesu, odnosi go garstka
    tych, ktorzy sa pracowici, zdolni albo jedno i drugie, choc pracowitosc ma
    tu wieksze znaczenie.

    > To wiemy a szkoda :-)))

    Szkoda? Znaczy sie chcialbys dostawac cos za nic?

    > Sa prace, ktore nie wymagaja "doktoratow" czy ludzie ktorzy je
    > wykonuja sa "gorsi" czy tylko mniej wykwalifikowani?

    Nie gorsi, a bardziej wymienni. Jesli jakas prace jest w stanie dobrze
    wykonywac duza ilosc osob, jej cena na rynku spada, bo dziala prawo popytu i
    podazy. Jesli bys byl przedsiebiorca i potrzebowal dajmy na to sekretarki
    (pilnowanie terminarza spotkan, przyjmowanie zlecen, korespondencja firmowa
    via mail, snail, fax i splawianie akwizytorow) to jesli ktos by sie zgodzil
    dobrze wykonywac te prace za 900 zl, czy z poczucia sprawiedliwosci
    spolecznej wydalbys na to 2k? Nie, zwlaszcza jesli roznica miedzy tymi
    sumami w Twojej niewielkiej firmie bylaby znaczaca i oznaczala lepsze
    wakacje dla twojej rodziny lub inwestycje, ktora powoli w przyszlosci wiecej
    zarabiac.

    > Ale czy to jest mozliwe dla wszystkich? Oczywiscie teoretyzujac

    Nie. I nie powinno byc. Ale w duzej mierze zalezy to od wlasnego
    postepowania danej osoby, a nie losowych przypadkow. Jak ktos sobie
    przeimprezowal studia, to niech potem nie jeczy. Jedyna losowosc, jaka tu
    istnieje, jest na etapie urodzenia i rodziny - wielkomiejska rodzina
    inteligencka a bezrobotna rodzina w odleglym od cywilizacji bylym PGRze daja
    bardzo rozne punkty startowe i jedno z tych dzieci bedzie musialo dac z
    siebie wiecej wysilku, zeby osiagnac to samo, ale sa przyklady na to, ze to
    jest mozliwe. (Problemem w przypadku urodzenia sie w nie najlepszym miejscu
    jest motywacja, ale to temat na inny watek).

    > wynagrodzenie powinno byc proporcjonalne do kwalifikacji ale
    > niestety znam wiele przykladow z zycia gdzie to nie ma znaczenia.

    Wynagrodzenie powinno byc proporcjonalne nie do kwalifikacji, ale do tego,
    co dana osoba wykonuje, jak dobrze to wykonuje i jaka odpowiedzialnosc sie z
    tym wiaze. Kwalifikacje powinny wystarczac do pelnienia roli na danym
    stanowisku, ale jesli sa wyzsze, niz ono wymaga, nie placi sie wiecej za
    "niewykorzystywany potencjal". Placi sie za ten towar, ktory jest
    rzeczywiscie sprzedawany.

    I.

  • 75. Data: 2005-07-12 16:53:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    p...@o...pl wrote:

    > Nie wierzę, że by zaczynali bez znajomości

    A co - tak trudno uwierzyć, że ktoś może mieć umiejętności lepiej cenione na
    rynku pracy od innych? Może najwyższy czas, aby przetrzeć oczy i się
    obudzić.
    I przestać zwalać różne niepowodzenia na Żydów i cyklistów (o księżach nie
    wspominając).

    Notabene - obserwuję ten wątek i nie mogę wyjść z podziwu - jak to
    niektórych dziwi fakt, że ma się taką pracę na jaką się... zapracowało.
    Że są tysiące, a raczej setki tysiące ludzi, którym się żyje dostatnio,
    tylko dlatego że dążyli do tego przez X lat. Że doskonalili swoje
    umiejętności, szukali firm w których mogą się rozwijać i zdobywać nowe
    doświadczenia.
    To niby rzeczy oczywiste, ale jak widać niektórym się tęskni do czasów,
    kiedy Państwo gwarantowało dach nad głową, jedzenie w talerzu i pieniądze na
    butelkę wódki/paczkę papierosów...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 76. Data: 2005-07-12 16:57:43
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Tue, 12 Jul 2005 18:29:27 +0200, Stanislaw Chmielarz wrote:

    > W to nie watpie :-(((

    A to wada?

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    qualtagh - The first person you see after leaving your house

  • 77. Data: 2005-07-12 16:59:54
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jarek Hirny [Tue, 12 Jul 2005 18:57:43 +0200]:

    > A to wada?

    No, tak, bo ci zaradni maja dobra prace i zarabiaja duzo,
    przez co taki Stanislaw zarabia malo, i, o zgrozo! musi sie
    _starac_ zeby w ogole cos zarobic...

    A powinni mu za friko dawac przeciez, a nie tam wysilku
    jakiegos wymagac czy nie daj Boze pracy...

    Kira

  • 78. Data: 2005-07-12 17:54:46
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    stokrotka; <3...@n...onet.pl> :

    > Tego chyba nie byo w poście. NIe doczytałam się.
    > Czytał pan tę część dyskusji na forum wyborczej której ja nie przecztałam,
    > prosze o przesłąnie. ?

    Dla mnie zdarzeniem jest również "x zakazał mówić", a to akurat w poście
    było itd. Tekstów na forum GW nie czytałem, a pracuję w zdecydowanie
    innej branży.

    Flyer

  • 79. Data: 2005-07-12 18:37:50
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <db0sbu$8ed$1@atlantis.news.tpi.pl> Immona napisał(a):

> [...]
    > jest mozliwe. (Problemem w przypadku urodzenia sie w nie najlepszym miejscu
    > jest motywacja, ale to temat na inny watek).

    No to też nie do końca. Tzn zależy przez co rozumiesz 'osiągnąć to samo'.
    Bo można mieć zły start na wsi, skończyć wykształcenie na zawodówce i mieć
    porządną kasę. Wystarczy być pracowitym i wiedzieć na czym można na tej
    wsi zarobić, a nie gdzie najtańszy browar.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 80. Data: 2005-07-12 18:42:20
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kira napisał(a):

    > Kira (nie nie podam bo nie ma. nie podam bo nie.)

    rotfl :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl