PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polskie wykształcenie za granicą [pilne !!!]

  • 1. Data: 2005-07-09 16:26:06
    Temat: Polskie wykształcenie za granicą [pilne !!!]
    Od: "Securis" <s...@a...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów !

    Moja przyjaciółka potrzebuje wiedzieć koniecznie, jakie są perspektywy pracy
    w Kanadzie po ukończeniu polskiej szkoły: a) średniej, b) wyższej. Czy
    Kanadyjczycy uznają polskie dyplomy ? W jej imieniu ślicznie proszę o jak
    najszybszą odpowiedź.

    Sec

  • 2. Data: 2005-07-10 07:56:35
    Temat: Re: Polskie wykształcenie za granicą [pilne !!!]
    Od: " " <n...@g...pl>

    Securis <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > w Kanadzie po ukończeniu polskiej szkoły: a) średniej, b) wyższej. Czy
    > Kanadyjczycy uznają polskie dyplomy ? W jej imieniu ślicznie proszę o jak

    Pytanie wyjsciowe, od ktorego nalezy zaczac, to:

    "Jaki status w Kanadzie ma Twoja kolzezanka, na jakiej podstawie bedzie
    miala/juz ma prawo do pracy w Kanadzie? (ma prawo stalego pobytu, czyli jest
    tzw. LANDED IMMIGRANT)."

    Nie ma problemu z uznawaniem polskiej matury w celu podjecia ksztalcenia
    wyzszego, czy innego, ktore matury wymaga.

  • 3. Data: 2005-07-10 08:01:56
    Od: "nica" <n...@g...pl>

    nie bylam wiec nie wiem na peweno, po prostu przekazuje moje przypsuzczenia:

    > Moja przyjaciółka potrzebuje wiedzieć koniecznie, jakie są perspektywy pracy
    > w Kanadzie po ukończeniu polskiej szkoły: a) średniej, b) wyższej.
    mysle, ze niewiele mniejsze niz w stanach, zatem dobre i bardzo dobre. jesli
    brakuje im ludzi w jakims zawodzie, to byly chyba jakies ulatwienia wizowe[na
    przyklad afera z wizami dla prostytutek i tancerek z Europy Wschodniej].
    informtycy nie mieli problemu z dostaniem sie tam, ale to bylo juz jakis czas
    temu.
    pewnie zalezy gdzie by miala mieszkac - w duzych miastach pewnie latwiej. w
    stanach prace mozna spokojnie znalesc majac juz 15 lat i ludzie tam nie maja z
    tym problemu. chociaz wszystko zalezy od aspiracji ;)

    Czy
    > Kanadyjczycy uznają polskie dyplomy ?
    wystarczy zadwonic do ambasady, ewentualnie zajrzec na ich strone. mysle ze
    maja najswiezsze inforamcje.

    W jej imieniu ślicznie proszę o jak
    > najszybszą odpowiedź.

    zajrzyj jeszcze na forum praca/praca zagranica na gazecie.pl i tam zapytaj,
    jesli nikt z grupy nie da ci lepszych inforamcji.

  • 4. Data: 2005-07-10 13:50:50
    Od: "Securis" <s...@a...pl>

    Użytkownik <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "Jaki status w Kanadzie ma Twoja kolzezanka, na jakiej podstawie bedzie
    > miala/juz ma prawo do pracy w Kanadzie? (ma prawo stalego pobytu, czyli
    > jest tzw. LANDED IMMIGRANT)."

    Chyba tak, ale jeszcze się dopytam.

    > Nie ma problemu z uznawaniem polskiej matury w celu podjecia ksztalcenia
    > wyzszego, czy innego, ktore matury wymaga.

    A czy lepiej jest studiować za granicą, czy najpierw skończyć
    szkołę wyższą w Polsce ?

    pozdrawiam
    Sec

  • 5. Data: 2005-07-11 07:18:00
    Od: " " <n...@g...pl>

    Securis <s...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba tak, ale jeszcze się dopytam.

    > A czy lepiej jest studiować za granicą, czy najpierw skończyć
    > szkołę wyższą w Polsce ?

    ZDECYDOWANIE LEPIEJ JEST STUDIOWAC W KANDZIE NIZ W POLSCE! Z WIELU, WIELU
    POWODOW! JEDEN, KTORY PRZYCHODZI MI DO GLOWY TO TEN, ZE KADRA JEST DLA
    STUDENTOW, A NIE STUDENCI DLA KADRY, DO ROBIENIA "KARIERY" NAUKOWEJ.
    Poza tym zdobywasz od razu miejscowe doswiadczenie!

    Ale Kanada, to kraj ogromnych mozliwosci i jezeli sie chce, to bedziesz
    robic to, czego nauczylas sie np. na studiach w Polsce. Trzeba byc tylko
    upartym i przec do celu.