PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?

  • 31. Data: 2003-08-26 13:54:37
    Temat: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Microsoft do monopolista, firma której główną działalnością jest
    > marketing a nie tworzenie oprogramowania, nie posiada produktów
    > przewyższających jakością produkty konkurencji.

    tiaaa, widze tu jakies uprzedzenie.
    Niektore produkty MS przewyzszaja konkurencje i to o bardzo duzo.
    (nie wspominajac o tych, gdzie konkurencja wogole nie istnieje i nie
    istniala, a nie zostala wycieta).

    Np MsAccess. Gdzie jest konkurencja dla tego produktu?
    A nikt mi nie powie ze ten produkt jest zly i slaby jakosciowo.

    No i nie moge sie zgodzic z ogolnym twierdzeniem, ze produkty MS sa gorsze
    od konkurencji.
    Jezeli tak, to czemu "wszyscy" ich uzywaja?
    Z powodu marketingu?
    Chyba mi teraz nie powiesz, ze to wszystko przez marketing?
    Nawet zajebisty marketing nie sprawi, ze normalny czlowiek, kupi, za
    przeproszeniem, gowno, nawet jak bedzie ladnie zapakowane.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 32. Data: 2003-08-26 13:54:46
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

  • 33. Data: 2003-08-26 15:35:14
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Michal Talaga napisał(a):
    : > Pewnie chodzi o MS SQL Server. Ale to sobie mozna postawic tylko pod
    : > systemem operacyjnym Microsoftu. A w przypadku, gdy serwery sa unixowe,
    : > to Microsoft mozna sobie schowac gleboko.
    :
    : A jaki jest najpopularnieszy system operacyjny na swiecie?
    : Dodam, ze tendencja wcale nie jest spadkowa.

    A w jakim sektorze ? :->

    Wiesz, że fanatyzm jest zły, a fanatycy z definicji mało wiarygodni ?

    Tak patrząc po tym, co wyprodukowałeś w tym wątku, to jesteś ślicznym
    produktem marketingu firmy z Redmond. Szkoda tylko że inne rozwiązania
    znasz tylko z opowiadań.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... Into the distance, a ribbon of black

  • 34. Data: 2003-08-26 17:04:08
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Tak patrząc po tym, co wyprodukowałeś w tym wątku, to jesteś ślicznym
    > produktem marketingu firmy z Redmond.

    tiaaa.
    Otworz oczy i popatrz czy przypadkiem to nie inni sa MS fobami?

    > Szkoda tylko że inne rozwiązania
    > znasz tylko z opowiadań.

    Szkoda raczej, ze nie wiedzac o mnie praktycznie nic, wypowiadasz sie na
    temat mojej znajomosci popularnosci roznych systemow.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 35. Data: 2003-08-26 18:50:46
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Michal Talaga napisał(a):

    : Szkoda raczej, ze nie wiedzac o mnie praktycznie nic, wypowiadasz sie na
    : temat mojej znajomosci popularnosci roznych systemow.

    Bo widzisz, jak publicznie robisz z siebie nawiedzonego fanatycznego oszołoma
    z klapkami na oczach gadającego jak żywa reklama Microsoftu, to nie dziw się,
    że tak jesteś postrzegany.

    Jak mówi przysłowie - "jak cię widzą, tak cię piszą"

    I żeby była jasność - czepiam się Twojej postwy a nie "reklamowanych" przez
    Ciebie produktów i technologii.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... One dream, one soul, one prize,

  • 36. Data: 2003-08-26 23:25:09
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michal Talaga" <m...@i...pl> writes:

    > "wymiata" - nie znaczy ze sa lepsze, chodzi o spychanie z rynku.

    kiedy oni NIE spychaja oracla z rynku, bo w okreslonej klasie baz
    danych i serwerow po prostu nie maja konkurencyjnych produktow.

    > Tak podaja wszelkie znane mi notowania pokazujace zmiany udzialu w rynku
    > roznych systemow baz danych. (a widzialem jeden ;-), tylko ze juz drugi rok
    > z rzedu :-P )
    >
    > I MS ciagle zyskuje.

    Co zyskuje? pieniadze? rynek? jesli rynek - w jakim segmencie?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 37. Data: 2003-08-26 23:27:49
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michal Talaga" <m...@i...pl> writes:

    > A jaki jest najpopularnieszy system operacyjny na swiecie?
    > Dodam, ze tendencja wcale nie jest spadkowa.

    Microsoft Windows jest najpopularniejszym DESKTOPEM natomiast w klasie
    serwerow do internetu procent udzialow jest NIEWIELKI.

    Tutaj kroluja Unixy i ostatnio Linux wdarl sie szturmem.

    Oracle nie bez powodu coraz mniej srodkow przeznacza na swoje serwery
    baz danych pod windows, a coraz wiecej pakuje kasy w zintegrowana z
    OSem (opartym na linuxie a podrasowanym przez nich) baze danych.

  • 38. Data: 2003-08-27 06:11:58
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

> [...]
    oszołoma
    > z klapkami na oczach gadającego jak żywa reklama Microsoftu, to nie dziw

    W ktorej reklami MS mowi takie rzeczy jak ja?
    Nie widzialem/nie slyszalem o zadnej ktora mowilaby np.: za kilka lat,
    oracle'a nie bedzie

    > Jak mówi przysłowie - "jak cię widzą, tak cię piszą"

    ja bym to nazwal raczej wrozbami.

    > I żeby była jasność - czepiam się Twojej postwy a nie "reklamowanych"
    przez
    > Ciebie produktów i technologii.

    A co Tobie nie pasuje w mojej postawie?
    Chyba moge powiedziec co mysle.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 39. Data: 2003-08-27 06:22:08
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Microsoft Windows jest najpopularniejszym DESKTOPEM natomiast w klasie
    > serwerow do internetu procent udzialow jest NIEWIELKI.

    mowie o WSZYSTKICH serwerach, nie tylko tych do internetu.
    W Polsce serwery Unixowe stanowia mniejszosc. Maja je tylko albo korporacje
    (najczesciej zagraniczne), albo duze firmy.
    Jednak, jak zapewne wiesz, to nie duze firmy napedzaja rynek, a malych i
    srednich raczej nie stac, zeby placic za sprzet 4x wiecej.
    Przykladowo jeszcze pare lat temu, dysk do serwera Unixowego HP kosztowal
    15000 zl NETTO za 18GB podczas gdy ten sam dysk - sprawdzane po numerze
    produktu, w sklepie komputerowym, byl za 2000 zl BRUTTO, a 18GB do Inteli
    kosztowaly w granicach 3000-4000zl.
    Jasne. Pewnie w stanach male firemki (zgodnie z ich definicja to i tak jest
    calkiem spora firma jak na polskie realia - afaik) stac na takie wydatki,
    ale rynek swiatowy to nie tylko bogate kraje.

    > Tutaj kroluja Unixy i ostatnio Linux wdarl sie szturmem.

    i chwala im za to :-)

    > Oracle nie bez powodu coraz mniej srodkow przeznacza na swoje serwery
    > baz danych pod windows, a coraz wiecej pakuje kasy w zintegrowana z
    > OSem (opartym na linuxie a podrasowanym przez nich) baze danych.

    a jak to sie skonczy?
    Ja jak zwykle mam czarne wizje i widze to tak, ze Oracle tym samym straci
    duza czesc rynku jaka byly Windowsy.
    U wielu naszych klientow jest wlasnie taka konfiguracja NT/Oracle, ale kto
    teraz kupi takie rozwiazanie, skoro SQL jest bardziej zintegrowany?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 40. Data: 2003-08-27 06:32:11
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > kiedy oni NIE spychaja oracla z rynku, bo w okreslonej klasie baz
    > danych i serwerow po prostu nie maja konkurencyjnych produktow.

    tam gdzie nie maja, tam beda miec. Tak jak w przypadku IE i Netscape i wielu
    innych.
    Zreszta nie widze przeszkod, za to widze wiele mozliwosci, by dogonic
    konkurencje w tej "okreslonej klasie" baz danych.
    Wszystko jest kwestia pieniedzy.

    > Co zyskuje? pieniadze? rynek? jesli rynek - w jakim segmencie?

    Artykulu z CW nie pamietam, chyba dotyczyl calego rynku.
    Moge jednak z cala pewnoscia okreslic, ze sytuacja taka ma mioejsce w
    przypadku systemu SAP w Polsce gdzie przez ostatnie lata najbardziej
    sprzedaje sie NT/MSSQL. A trudno o bardziej powazne rozwiazania.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM