PracaGrupypl.praca.dyskusjeWybor specjalizacji J2EE czy .NET ? › Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    From: "Michal Talaga" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Date: Wed, 27 Aug 2003 08:22:08 +0200

    > Microsoft Windows jest najpopularniejszym DESKTOPEM natomiast w klasie
    > serwerow do internetu procent udzialow jest NIEWIELKI.

    mowie o WSZYSTKICH serwerach, nie tylko tych do internetu.
    W Polsce serwery Unixowe stanowia mniejszosc. Maja je tylko albo korporacje
    (najczesciej zagraniczne), albo duze firmy.
    Jednak, jak zapewne wiesz, to nie duze firmy napedzaja rynek, a malych i
    srednich raczej nie stac, zeby placic za sprzet 4x wiecej.
    Przykladowo jeszcze pare lat temu, dysk do serwera Unixowego HP kosztowal
    15000 zl NETTO za 18GB podczas gdy ten sam dysk - sprawdzane po numerze
    produktu, w sklepie komputerowym, byl za 2000 zl BRUTTO, a 18GB do Inteli
    kosztowaly w granicach 3000-4000zl.
    Jasne. Pewnie w stanach male firemki (zgodnie z ich definicja to i tak jest
    calkiem spora firma jak na polskie realia - afaik) stac na takie wydatki,
    ale rynek swiatowy to nie tylko bogate kraje.

    > Tutaj kroluja Unixy i ostatnio Linux wdarl sie szturmem.

    i chwala im za to :-)

    > Oracle nie bez powodu coraz mniej srodkow przeznacza na swoje serwery
    > baz danych pod windows, a coraz wiecej pakuje kasy w zintegrowana z
    > OSem (opartym na linuxie a podrasowanym przez nich) baze danych.

    a jak to sie skonczy?
    Ja jak zwykle mam czarne wizje i widze to tak, ze Oracle tym samym straci
    duza czesc rynku jaka byly Windowsy.
    U wielu naszych klientow jest wlasnie taka konfiguracja NT/Oracle, ale kto
    teraz kupi takie rozwiazanie, skoro SQL jest bardziej zintegrowany?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM