PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wrażenia z rekrutacji

  • 61. Data: 2006-04-01 22:44:21
    Temat: Re: Buractwo pracodawców
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Brodek [1 Apr 2006 14:23:00 -0800]:

    > Jeżeli jest to np. orinoco gold (tak się składa, że używam
    > już chyba ze 4 lata) to nie ma takich problemów.

    No, do AP-2000 to oczywiście że Gold... I owszem, nie ma
    takich problemów - to cholerstwo jeśli nie ma się pecha
    i nie kupi od razu walniętej to działa jak marzenie.

    > I zupełnie podobnie jest z setką innych produktów.
    > A zbyt wysoka cena zabija.

    Dokładnie. Jeśli mam komputer DELLa to jest to komputer DELLa.
    Jak mam laptopa HPka to jest to laptop HPka. Niezależnie od
    sprzedawcy, a już na pewno niezależnie od marży tego sprzedawcy.

    > Innymi słowy metoda poszukiwań musi być elastyczna.
    > Nie ma jednej metody, jednej - idealnej.

    Amen.

    Kira

  • 62. Data: 2006-04-01 23:27:37
    Temat: Re: Wrażenia z rekrutacji
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Brodek napisal:

    >oze
    >ych
    >yczne
    >one
    >
    >Pięknie napisałaś i to i to wyżej..
    >Naprawdę pięknie.
    >Ale z rzeczywistością ma to niewiele wspólnego.
    >Korporacje które m.in. zgodnie ze swoimi wewnętrznymi procedurami
    >odsyłają listy najczęściej zgodnie z tymi samymi bezosobowymi
    >procedurami wbijają nóż w plecy. Albo kradną, albo oszukują.

    Jeszcze nie slyszalam o korporacyjnej procedurze wbijania noza w plecy, wiec

    ardzo chetnie o niej uslysze i powieksze swoja wiedze nt. procedur korporacyjnych.

> [...]
    >ma czas na odsyłanie dziękczynnych listów do wszystkich aplikacji.
    >
    >Twoje podejście jest zaczerpnięte z książek o kulturze
    >korporacyjnej z początku, no może z połowy lat 90. Dziś nadmiar
    >zatrudnienia, o którym piszesz, jest postrzegany jako znak, że firma
    >nie potrafi elastycznie podchodzić do stojących przed nią zadań.
    >Jej management popełńia więc dość istotne błędy w zarządzan
    >iu.
    >A ktoś, kto takie błędy popełńia nie może być wiarygodnym
    >partnerem - koszty zjedzą go bowiem wcześniej, czy później.
    >Upadnie, zostanie przejęty lub podzielony..

    Mam smialosc twierdzic, ze jestem na biezaco. Mialam w ostatnim czasie znacznie
    wiecej kontaktu z firmami zagranicznymi z obszaru starej UE niz z polskimi i
    choc wiadomo, ze stara UE jest dotknieta redukcja miejsc pracy, ktore odplywaja
    do krajow taniej sily roboczej - to tam odpowiadaja na aplikacje. Jest tam po
    prostu kultura robienia tego, co sie robi, porzadnie i nie zabierania sie za
    to, na co nie ma sie zasobow, zeby to zrobic porzadnie. I to nie w
    korporacjach, ale w malych i srednich firmach. No, jak jest jednosobowa czy
    rodzinna dzialanosc gospodarcza, to zdarza sie dzialanie metodami
    partyzanckimi, ale to jest margines rynku, a nie glowny nurt, jak u nas.

    W Polsce popularna jest minimalizacja wysilku i nie robienia niczego, co nie
    przynosi natychmiatowych i namacalnycyh zyskow - zarowno wsrod pracownikow, jak
    wsrod przedsiebiorcow (w obu przypadkach: nie wszystkich). Mentalnosc "czy ja

    ede z tego cos mial natychmiast - nie albo to niepewne - nie warto sie meczyc"

    jest IMHO jedna z przyczyn nie wykorzystywania pelnego potencjalu waszej
    gospodarki.

    >U nas się jeszcze czasem podejście takie jak Twoje trzyma, ale coraz
    >bardziej konkurencyjny rynek wymusza zmiany.
    >Czas się więc przestawić..

    Wlasnie zyje na konkurencyjnym rynku i widze, ze on strasznie kosi bylejakosc,
    nawet jesli ktos dzieki niej tnie koszty. Jak ktos tnie koszty zachowujac
    jakosc, to chwala mu. Po prostu, poza niektorymi galeziami branzy spozywczej i
    chemicznej, lepiej, latwiej i przyjemniej zarabia sie na tych klientach, ktorzy
    chca miec najpierw porzadnie, a dopiero potem w rozsadnej cenie, a nie jak
    najtaniej i byle bylo.
    Mam w promieniu 20 minut spaceru od siebie hipermarket wielkosci podobnej jak
    typowy hipermarket w Polsce i dziala on 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobe,
    nie ma w nim kolejek, a ludzie przy kasie nie wygladaja na zmeczonych i
    sfrustrowanych. Jakos siec sie trzyma i ma sie doskonale i konkurencyjny rynek
    nie wymusil na niej zmian prowadzacycyh do ciecia kosztow w sposob
    zmniejszajacy komfort klienta. No ale ja nie zyje w socjalistycznej Europie,
    gdzie pantwo tak naprawde wykancza biznesy znacznie bardziej niz rynek.

    I.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 63. Data: 2006-04-02 00:16:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 02 Apr 2006 00:44:21 +0200, Kira
    <c...@e...wytnij.pl> zakodował:

    >Dokładnie. Jeśli mam komputer DELLa to jest to komputer DELLa.
    >Jak mam laptopa HPka to jest to laptop HPka. Niezależnie od
    >sprzedawcy, a już na pewno niezależnie od marży tego sprzedawcy.

    I tu się mylisz. Kup serwer Suna (bo taki przykład znam z autopsji) w
    USA i serwisuj go w PL. Powodzenia.

    Kup macierz dyskową w USA - ciekawe, kto Ci w PL zamontuje (a jak nie
    zrobi tego autoryzowany specjalista, to zapomnij o gwarancji).

    Tak się składa, że nie tylko marka sprzętu, ale i dostawca jest ważny.

    Pomijam tu już oczywiście kwestię nielegalnych źródeł towaru.

    Ale na tym z mojej strony koniec tego offtopica.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 64. Data: 2006-04-02 00:17:42
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:rkrt22dlb6o2o0k6jhd47hebeuprvamrg2@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Przepraszam - to pracodawca daje ogłoszenie, że szuka.
    (cut reszta, w pełni się zgadzam)
    Wiesz, mnie się też tak do niedawna wydawało i uważałem to za słuszne,
    naturalne i - przede wszystkim - uczciwe.
    Ale nie, tak nie jest - mylimy się obaj.
    Czemu? Bo oceniamy sytuację mimowolnie odnosząc się nie do rzeczywistości, a
    do jej nieistniejącej projekcji w naszych wyobrażeniach.
    Można wyobrazić rozsądnie uporządkowany świat, w którym większość
    zatrudniających to ludzie uczciwi i honorowi, pracownicy nie kradną,
    urzędnicy są życzliwi i kompetentni, a Nixe nie ma dostępu do internetu.
    Ale moc sprawcza wyobrażeń jest jaka jest.
    Wszystko przemawia za tym, aby jednak postrzegać rzeczywistość taką, jaką
    ona jest, a nie jaką byśmy chcieli aby ona była, umieć się z tym pogodzić
    pozostając sobą i zachowując swoje zasady.

    Jotte

  • 65. Data: 2006-04-02 00:17:57
    Od: "Brodek" <G...@B...pl>

    Immona napisał(a):
    > Jeszcze nie slyszalam o korporacyjnej procedurze wbijania noza w plecy, wiec
    > ardzo chetnie o niej uslysze i powieksze swoja wiedze nt. procedur korporacyjnych.

    :-)))
    Oczywiście procedury o takiej nazwie nie znajdziesz.
    Ale działania o dokładnie takim charakterze korporacjom wychodzą
    nadzwyczajnie gładko.

> [...]
    > rodzinna dzialanosc gospodarcza, to zdarza sie dzialanie metodami
    > partyzanckimi, ale to jest margines rynku, a nie glowny nurt, jak u nas.

    Widać zwalniają zbyt mało jeśli mogą jeszcze wysyłać :-)))
    I tylko potwierdzasz moje argumenty, że na odpowiadanie stać tylko
    tych, którzy utrzymują nadzatrudnienie a więc są nieefektywni i w
    długim okresie zbyt drodzy.

    I ma się to nijak do robienia czegoś porządnie!!
    Umiejętność mobilizacji oraz pozyskiwania sił i środków jest
    znacznie bardziej efektywna niż utrzymywanie sił i zasobów w danym
    momęcie niepotrzebnych.

> [...]
    > jest IMHO jedna z przyczyn nie wykorzystywania pelnego potencjalu waszej

    Tak rzeczywiście było. Jest to zresztą oczywiste, że tak _musiało_
    być, bo nie było kapitału. Teraz ten model odchodzi już do
    przeszłości.
    Widać, że nie znasz swoich rodaków. I bardzo, bardzo ich nie
    doceniasz.

> [...]
    > chca miec najpierw porzadnie, a dopiero potem w rozsadnej cenie, a nie jak

    Bzdurki piszesz..
    Jeśli ktoś tnie koszty przy zachowaniu jakości to nie należy go
    chwalić - to standard. Chwalić trzeba kogoś, kto obcinając koszty
    jakość podwyższa.

    Za to ktoś, kto nie tnie kosztów przy zachowaniu jakości - idzie w
    dół.

    A jeśli idzie o klientów to standardem jest, że te duże korporacje,
    o których piszesz, ogłaszają dla swoich podwykonawców,
    usługodawców przetargi z klauzulką 'nie do negocjacji'. Ustalają
    tam standardy jakości i żądają podania ceny. Kto jej nie potrafi
    ściąć - nie zagra..

> [...]
    > gdzie pantwo tak naprawde wykancza biznesy znacznie bardziej niz rynek.

    I czego dowodzi ten hipermarket?..
    Że jesteś w stanie zapłacić za spożywkę więcej niż w Biedronce
    żądając, by kobitki przy kasie nie były zmęczone?.. Spróbowałyby
    wyglądać na zmęczone...

    Generalnie:
    W zupełnie nieuzasadniony sposób łączysz cięcie niepotrzebnych i
    zbędnych kosztów z obniżeniem jakości oferowanych przez firmę
    produktów / usług. W zupełnie nieuzasadniony sposób łączysz też
    zachowania dinozaurów a la Ludwik XVI z zachowaniem się rosnących
    obecnie organizacji.

    Pzdr
    Brodek

  • 66. Data: 2006-04-02 00:19:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Apr 2006 14:23:00 -0800, "Brodek" <G...@B...pl>
    zakodował:

    >Święte słowa, święte.. Masz 100% racji. Naprawdę!
    >Tyle, że jak mi już ten towar się dopasuje to chcę go możliwe
    >najtaniej!!

    I tu się nie zgadzam - nie chciałbym mieć (jako pracodawca) pracy jak
    najtaniej. Chciałbym ją mieć tak, żeby i pracownikowi się opłacało dla
    mnie pracować (i nie myśleć o chałturach i dorabianiu) i mi.

    >Jak szukałem chłopaków do kopania rowów to też podjechałem pod
    >pośredniak i po 10 minutach miałem czterech ładnych mięćniaków za
    >rozsądną cenę.

    Serio? Gdzie? Bo znajomy potrzebuje mięśniaków do noszenia pudeł z
    klepkami i glazurą. Jakby jeszcze umieli je układać to byłby ideał.

    >Jak potrzebuję supereksperta z mojej branży to otwieram wizytownik,
    >by przejrzeć, kogo może udałoby mi się skusić..

    Tylko pogratulować znajomości branży i wizytownika.

  • 67. Data: 2006-04-02 00:26:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Apr 2006 14:04:48 -0800, "Brodek" <G...@B...pl>
    zakodował:

    >Nie, to nieprawda.
    >Popatrz na duże firmy - standardowo na wiele produktów / usług
    >robią pośród potencjalnych dostawców przetargi. i bardzo często
    >szacunkowa cena bynajmniej nie jest podana..

    Dokładnie. Ten kto ogłasza przetarg - czy to na kupno, czy na
    sprzedaż. Ale to działa na zasadzie licytacji (gdzie licytuje się nie
    tylko ceną ale i innymi warunkami). Nie mniej to ogłaszający przetarg
    ustala warunki i wagi dla poszczególnych kryteriów decyzyjnych.

    >NIe ma i nie będzie równości.
    >Tak jak w praktyce nie ma dwóch takich samych pracowników.

    W wielu firmach jest - widełki są jasno określone i podane do
    wiadomości pracowników.

    >Dlatego rozsądny pracodawca od razu prosi o podanie wymagań
    >płacowych. By oszczędzić czas i sobie i kandydatowi.

    I dlatego ja podaję jak napisałem.

    >I dlaczego uważasz, że 6 cyferek to koniecznie roczne zarobki i

    Gdzie przeczytałeś, że koniecznie?

    >dlaczego uważasz, że to max? Warto stawiać sobie ambitne cele..

    Powiedz mi zatem, jaki najemny pracownik zarabia (albo chociaż w
    jakiej firmie) milion polskich złotych (albo więcej) miesięcznie.

  • 68. Data: 2006-04-02 00:30:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Apr 2006 00:24:20 +0200, "Nixe" <n...@f...peel>
    zakodował:

    >No dobrze, ale to niczego nie zmienia.
    >Cenę zazwyczaj podaje ten, kto oferuje - usługę, towar, wiedzę/umiejętności.

    Jak się nudzi to i owszem. I wtedy do firmy "krzak" startują dostawcy
    np oprogramowania za grube setki tysięcy albo i miliony - a kupujący
    ma na to skromne kilka(naście)tysięcy. Albo odwrotnie - oferenci
    zgadują, że firmy nie stać i nie startują.

    >Określenie danej kwoty powoduje, że nigdy nie dowiem się, czy ktoś
    >przypadkiem nie chciałby sprzedać tego roweru taniej, ale widząc, że ja
    >jestem skłonna dać więcej, po prostu się do tego nie przyzna. Zwłaszcza, gdy
    >nie będzie miał konkurencji :)

    Dlaczego tak sądzisz? Myślisz, że jak jest określona kwota maksymalna,
    to nikt nie zechce "zalicytować" mniej? Za to wiadomo, że ktoś, kto
    musi dopłacić do interesu nie wystartuje? Co tu zmienia podanie kwoty
    max/min?

    >Tyle, że nie uchroni to pracodawcy przed napływem aplikacji od osób, które
    >wprawdzie chętnie zarobiłyby te cztery cyferki, ale umiejętności starcza im
    >co najwyżej na trzy :)

    Ale przynajmniej odsieje te, na które pracodawcy nie stać. Więc
    znacząca część odpada.

  • 69. Data: 2006-04-02 00:33:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Apr 2006 14:09:28 -0800, "Brodek" <G...@B...pl>
    zakodował:

    >Lepsze to niż nic choć tak duży rozstrzał świadczy o tobie nie
    >najlepiej. 10-20% widełek jest OK. Ale prawie 70%?...

    O, to mnie rozwaliłeś. Naprawdę sądzisz, że pensja minimalna w Polsce
    to 15K PLN?
    ROTFL

    >No, chyba, że w ogłoszeniu nie podano istotnych informacji takich jak
    >gdzie ta robota ma być, ile ma zajmować czasu, czy czego dokładnie
    >dotyczyć.. Wtedy to zrozumiałe..

    Zależy od 9164 różnych czynników.

  • 70. Data: 2006-04-02 00:44:52
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    >W wiadomości <news:06040122562960@polnews.pl>

    >A dla mnie ważniejsza jest oszczędność czasu i środków, niż pokazanie
    >swojego wizerunku i kultury korporacyjnej osobie, która na starcie nie jest
    >dla mnie obiektem godnym zainteresowania, ponieważ nie potrafi przeczytać ze

    W ocenie, komu warto pokazywac, mozna sie bardzo pomylic.
    Oczywiscie nie na kazdego warto wydawac duze sumy pieniedzy na zaszpanowanie
    nie wiadomo czym, ale to malo kosztowne minimum porzadnego zachowania nalezy
    sie kazdemu. Nawet jesli on sam sie wydaje nieodpowiednia osoba, z ludzi potem
    wyrastaja rozne rzeczy i ludzie znaja sie nawzajem w bardzo nieprzewidzianych
    konfiguracjach.

    >Owszem, ale zależy_komu_i jakim kosztem.

    Tu akurat rozmawiamy o minimalnych kosztach, nie o fundowaniu komus SPA w
    miejscu, ktore juz przestalo byc modne :)

    >A co ma jedno do drugiego czyli robienie czynności zbędnych i nie
    >przynoszących żadnego zysku (bo tak je postrzegam wg własnych kalkulacji) do
    >czegoś, co zysk przynieść może albo co_trzeba_wykonać, żeby nie popaść w
    >tarapaty?

    Jesli pracownicy siedza bezczynnie w sytuacji, gdy mozna, choc nie trzeba,
    zrobic cos, co ma szanse zrobic dobrze firmie, to tez nie wydaje mi sie to
    dobra praktyka.

    >Ależ Immono - ten czas jest, ale poświęca się go na przynoszenie firmie
    >wymiernych zysków, a nie na pierdółki, których nikt nie zauważy, a nawet
    >jeśli zauważy, to niczego to nie zmieni.

    Niezrozumienie tego, ze to cos zmienia, jest typowa cecha zwierzaka nazywanego
    "mlody drapiezny polski kapitalizm, ktory wyskoczyl z krzakow i patrzy, kogo
    ugryzc". ;)
    Jesli Twoje inicjaly to M.P., masz ok. 23-34 lata, a ta firma to pewna mala
    agencja interaktywna, to jestem w stanie zrozumiec uwarunkowania niektorych
    Twoich postaw. Pozostane jednak przy swojej ocenie, poniewaz wole sie uczyc od

    ych, ktorzy maja wieksze doswiadczenie z robiacymi wrazenie sukcesami po drodze.