PracaGrupypl.praca.dyskusjeWrażenia z rekrutacji › Re: [OT] Re: Wrażenia z rekrutacji
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [OT] Re: Wrażenia z rekrutacji
    Date: Wed, 5 Apr 2006 00:26:08 +0200

    W wiadomości <news:06040423224252@polnews.pl>
    Aleksander Galicki <n...@n...com> pisze:

    > I sadzisz, ze cokolwiek ambitny specjalista, ktory moze wybierac
    > miedzy jedna a druga firma, bedzie chcial pracowac w firmie, w ktorej
    > decyzje o zredukowaniu podejmuje dzial _logistyki_,

    Owszem, sądzę. A wręcz stwierdzam fakty :)
    Kilkunastoletnie doświadczenie współwłaścicieli, znajomości w branży,
    solidna baza klientów, przedstawicielstwo kilkunastu zachodnich firm
    produkcyjnych, rosnąca liczba zamówień, a w związku z tym wszystkim
    dynamiczny rozwój firmy, nienajgorsze zarobki i perspektywy to bardzo duży
    atut. Zwłaszcza, że konkurencja w tym rejonie (z małymi wyjątkami) może się
    w zamian pochwalić jedynie ... profesjonalnie funkcjonującym działem HR, a i
    to niekoniecznie ;-)

    > logistyki rowniez decyduje o zatrudnieniu i prowadzi najwyrazniej
    > proces rekrutacyjny, a to wszystko dlatego, ze w owym dziale pracuje
    > zona wlasciciela? Przeciez to niepowazna amatorszczyzna...

    Czy wg Ciebie wszystkie firmy, jakie istnieją na rynku, powinny posiadać
    wszystkie możliwe i wyodrębnione działy, by mogły zyskać miano "poważnych" i
    "nieamatorskich"? A co z jednoosobowymi DG? Też niepoważna amatorszczyzna,
    jeśli nie ma oddzielnego działu HR?
    Zajmuję się logistyką i to są moje główne obowiązki. Z kolei jako
    współwłaścicielka firmy zajmuję się też jej prowadzeniem (w tym m.in.
    rekrutacją, ale wcześniej także miliardem spraw, którymi w chwili obecnej
    zajmują się już inne, specjalnie w tym celu zatrudnione osoby lub firmy).
    Nie widzę jednak potrzeby, by do sporadycznych zadań, z którymi daję sobie
    radę sama (czy też z pomocą prawnika i księgowej) miała zatrudniać
    dodatkowych ludzi. Nie stać mnie teraz na to. Tak samo, jak 2-3 lata temu,
    gdy w trzy osoby rozkręcaliśmy interes, nie stać nas było na własną halę
    biurowo-produkcyjną, firmę ochroniarską, porządne serwery i sieć,
    outsourcingową księgowość, kilka samochodów, 15 pracowników, w miarę
    przyzwoity serwis www i wiele innych rzeczy.
    Wszystko robiliśmy sami - w 2 wynajmowanych pokojach, na starych PC'tach, z
    magazynem "za szafą" i pożyczonymi biurkami. To dopiero była niepoważna
    amatorszczyzna. A jednak z 3 osób zrobiło się nas 15 - niesamowite prawda?
    I zapewniam Cię, że nikt nie był brany na siłę z łapanki ;-)

    A wracając do tematu - jeśli taka potrzeba nastąpi - rozbudujemy dział HR do
    tego stopnia, że inni będą zajmować się rekrutacją. Pojawią się być może
    inne działy. Na razie nie jest to konieczne. Nie widzę też konieczności, bym
    miała rezygnować ze swoich zawodowych obowiązków i poświęcić się tylko i
    wyłącznie "kadrowaniu". I naprawdę nie rozumiem, co jest w tym wszystkim
    niepoważnego.

    Gwoli wyjaśnień - moja firma jest małym przedsiębiorstwem, nigdzie nie
    pisałam, że prowadzę Bóg wie co, więc nie rozumiem, dlaczego wypowiedzi
    odnoszące się do moich postów brzmią niemal tak, jakbym opisywała
    prowadzenie co najmniej koncernu paliwowego.

    A na sam koniec proszę - zaprezentuj mi swoją firmę i swoje osiągnięcia w
    dziedzinie.
    Chętnie poznam Twoje doświadczenia, jeśli zechcesz się nimi podzielić.

    --
    Nixe