PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wrażenia z rekrutacji

  • 151. Data: 2006-04-02 19:42:48
    Temat: Re: Buractwo pracodawców
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Apr 2006 20:47:42 +0200, "Greg"
    <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> zakodował:

    >Pozwól, że odpowiem pytaniem na pytanie

    Nie pozwalam ;)

    > - a kto domaga się aby to druga
    >strona podawała pierwsza ceny?

    Ja - jako kandydat na pracownika.

    >"Spróbuj nie podać pracodawcy wynagrodzenia a zobaczysz, co ta słabsza
    >pozycja oznacza..."

    Robiłem to niejednokrotnie i co z tego wynika? Ze dwa razy poszło
    prawie na noże - ale nie podałem kwoty. Próbowałeś?

    >Jeśli byłbym jedynym sensownym kandydatem to możesz mi wierzyć, że albo od
    >razu rzuci kwotę która w jego mniemaniu na pewno mnie skusi, albo zrobi to
    >po pierwszym odbiciu piłeczki z mojej strony.

    Chyba nie masz zbytnich sukcesów w negocjacjach.

    >Jeśli mam fundusze, wiem ile zarabiają średnio specjaliści których
    >poszukuję,

    Nie powiedziałeś "20 % ponad średnią" tylko coś innego. To, że jeden
    konsultant zarabia 1K PLN a inny 10K pln - średnia wychodzi 5K. Jeden
    Cię wyśmieje inny popatrzy jak na wariata.
    Średania (BTW skąd masz takie dane) niewiele mówi o zarobkach
    konkretnego człowieka którego chcesz skusić.

    >można na różne sposoby. Ktoś tutaj już jeden ze sposobów podał - 10 dni
    >urlopu ekstra. Możliwośi masz nieograniczone. Chcesz o tym porozmawiać?

    Tak. Zwłaszcza że te 10 dni urlopu ekstra to ja podałem. Co chcesz
    powiedzieć na ten temat?

    >Na takie stanowiska i w takich branżach, w których potencjalny pracodawca
    >nie podaje pierwszy kwoty.

    A konkretnie? Na jakie stanowiska szukałeś pracowników? Również z
    wypowiedzi na tym forum wynika, że z punktu widzenia pracodawcy
    bezrobocie w Polsce to fikcja. Z doświadczenia moich znajomych (którym
    to zdażało mi się pomagać w szukaniu pracowników - więc są to również
    moje doświadczenia) wynika, że to prawda. to, że pracodawca nie
    podaje kwoty to Polski zwyczaj - looknij na anglojęzyczne grupy z
    pracą oferowaną - tam kwota jest w temacie postów.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 152. Data: 2006-04-02 19:44:05
    Temat: Re: Wrażenia z rekrutacji
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Apr 2006 20:52:18 +0200, "Nixe" <n...@f...peel>
    zakodował:

    >Ejże. Za circa 800 zł brutto czy może opacznie Cię zrozumiałam?
    >Jeśli to pierwsze, to wytłumacz mi swoją motywację :)

    AFAIR 890PLN brutto.
    Motywacja - cheć rozwoju i nawiązywania kontaktów.

  • 153. Data: 2006-04-02 19:48:12
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Nixe [Sun, 2 Apr 2006 20:05:47 +0200]:

    > Chodzi o to, że jeśli ktoś nie ma czasu/możliwości czekać
    > na odpowiedź, to może po prostu sam się o nią upomnieć
    > dzwoniąc do ogłoszeniodawcy.

    Jak najbardziej. Sądzę jednak, że spokojnie da się w pierwszym
    etapie określić ramy czasowe - tzn. odezwiemy się w ciągu 4 dni
    albo wcale - i wtedy dzwonić będą tylko ci, którym faktycznie
    bardzo się spieszy. A reszta po 4 dniach wie czy dalej się w tą
    zabawę bawi czy już nie.

    Kira

  • 154. Data: 2006-04-02 19:49:40
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Kaizen [Sun, 02 Apr 2006 20:36:29 +0200]:

    > I jakie ma to znaczenie? Jak wyślesz jedno CV to czekasz,
    > aż cały proces rekrutacji się zakończy, żeby wysłać następne?

    Nie mam bladego pojęcia, nigdy na poważnie CVek nie wysyłałam.
    Mogę sobie jednak wyobrazić dość łatwo sytuację, kiedy czekam
    na odpowiedź z firmy na której mi zależy, a w tym samym czasie
    mam zdecydować czy podpisuję coś z inną firmą. Wtedy akurat ten
    czas zaczyna mieć solidne znaczenie.

    Kira

  • 155. Data: 2006-04-02 19:59:24
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:4ba032hoa9d4etrkv7fs7vbkei76aikpn8@4ax.com>
    Kaizen <x...@c...sz> pisze:

    > AFAIR 890PLN brutto.

    No tak, rzuciłam tą kwotą z głowy mając w pamięci minimalną z końca roku.
    Zresztą w przeliczeniu na netto, to niezauważalna różnica ;-)

    > Motywacja - cheć rozwoju i nawiązywania kontaktów.

    Rozumiem.

    --
    Nixe

  • 156. Data: 2006-04-02 20:18:12
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    <x...@c...sz> pisze:

    > AFAIR 890PLN brutto.
    899 zł

    Jotte

    Zanim napiszesz - zrób to samo.

  • 157. Data: 2006-04-02 20:19:03
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kaizen w news:nr903256n5mmsr7ogh3qgfn8gq8htiiaur@4ax.com napisał(a):

    > Nie pozwalam ;)

    OK :-)

    > Robiłem to niejednokrotnie i co z tego wynika?

    Ty mi to powiedz - robiłeś to niejednokrotnie ;-)

    > Próbowałeś?

    Tak.

    > Chyba nie masz zbytnich sukcesów w negocjacjach.

    Dlaczego tak uważasz?

    > Nie powiedziałeś "20 % ponad średnią" tylko coś innego. To,
    > że jeden konsultant zarabia 1K PLN a inny 10K pln - średnia
    > wychodzi 5K. Jeden Cię wyśmieje inny popatrzy jak na wariata.

    Skoro uważasz, że nie da się absolutnie określić przybliżonej pensji to OK.

    > Co chcesz powiedzieć na ten temat?

    Ja nic.. Jak pisałem lubię upraszczać - łatwiej utrzymać się głównego
    tematu.

    > A konkretnie? Na jakie stanowiska szukałeś pracowników?

    Nie jestem pracodawcą.

    > to, że pracodawca nie podaje kwoty to Polski zwyczaj

    Przedsiębiorcy nie kierują się (nie powinni się kierować) zwyczajami tylko
    własnym interesem.

    > - looknij na anglojęzyczne grupy z pracą oferowaną
    > - tam kwota jest w temacie postów.

    Dlaczego tak bardzo zależy Ci na tym, aby pracodawcy podawali w ogłoszeniu
    proponowane zarobki?

    pozdrawiam
    Greg

  • 158. Data: 2006-04-02 20:44:29
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Kaizen napisal:

    >Pięknego dnia Sun, 02 Apr 2006 11:36:10 +0200, "Immona"
    ><c...@n...gmailu> zakodował:

    >sytuacji
    >
    >No, to z tego wywnioskować można prostą radę - "Nie chcesz pokazać, że
    >jesteś na słabszej pozycji, nie podawaj ceny (niezależnie czy jesteś
    >pracodawcą, czy pracownikiem)."
    >
    >Dla mnie bzdura.

    Pomijasz jedna rzecz: nie zawsze umiejscawianie sie na wyzszej pozycji jest
    tym, do czego nalezy dazyc. Np. handlowiec, ktory by stosowal zagrywki
    dominacyjne w stosunku do klienta, niewiele by sprzedal, chyba ze by na
    jakiegos zatraszonego trafil :). Handlowiec pokazuje klientowi, ze chce mu

    luzyc i rozumiem, ze sprzedajacy jest na slabszej pozycji od tego, kto moze kupi.

    To zaden wstyd byc na slabszej pozycji i wcale nie musi to prowadzic do wyniku
    niesatysfakcjonujacego dla tego, kto jest na slabszej pozycji. Sila pozycji to
    po prostu fakt na wejsciu, wplywajacy na dobor strategii negocjacyjnej.

    I.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 159. Data: 2006-04-02 21:05:06
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):
> [...]
    > po prostu fakt na wejsciu, wplywajacy na dobor strategii negocjacyjnej.
    Na tej zasadzie, deprecjonowania swojej pozycji w oczach oponenta, jest
    opartych kilka technik negocjacji pozycyjnych. Ograniczone
    pełnomocnictwo - sugerujące niemożliwość podjęcia decyzji co do warunków
    proponowanych przez drugą stronę, "porucznik Colombo" mający na celu
    osłabienie uwagi przeciwnika.

    Kilka razy negocjowalem w ten sposob cenę z nieuczciwymi kotrahentami,
    którzy nie wiedząc, że szkolenia są zwolnione z VAT, próbowali uzyskać
    22% rabat, twierdząc, że podana w ofercie cena ich zdaniem była ceną
    brutto. Faktycznie była, ale grana przeze mnie rola zmartwionego idioty
    - "ojej, co to będzie proszę pana" skutecznie pozwalała na dopasowanie
    rabatu gdzieś na poziomie 7%, co było wliczone w widełki :)

    pozdr.
    m.

  • 160. Data: 2006-04-03 01:47:24
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >nie zadaje sobie trudu, by sprawdzić, czym się zajmujemy i wysyła swoje
    >cefałki z automatu do wszystkich firm jak leci począwszy od zakładów
    >miesnych na galerii sztuki skończywszy, to_ja_[1] nie widzę powodu, bym
    >miała zadawać sobie trud i odpisywać jej, że przykro nam, ale nie spełnia
    >naszych oczekiwać. I - kolokwialnie mówiąc - wisi mi, co taka - konkretnie
    >taka - osoba opowie znajomym ze swojej ... ekhm ... branży. Nie interesują
    >mnie opinie osób średnio rozgarniętych i nie widzę powodu, bym miała nie
    >olewać kogoś, kto na starcie olewa mnie.

    Jest imho troszeczke inaczej. Potencjalnie, osoba aplikujaca na specjalistyczne
    stanowisko, robi w Internecie i na usenecie search po odpowiedniej firmie. W
    danym przypadku po firmie Dracon. I znajduje grupe PPD, na ktorej wlascielka
    owej firmy wyraza swoje poglady na biznes, proces rekruracyjny itd. Ze
    zwracanie kosztow podrozy to nie ma sensu, ze autoresponder na emaile to za
    drogo, a tak wogole to ZYSKI, ZYSKI, ZYSKI. No i moze dojsc do wniosku, ze nie
    bardzo chce pracowac w takiej firmie. A i jeszcze kolegom link wysle z
    komentarzem: prosze popatrzec na drapiezny polski kapitalizm, omal tam nie
    aplikowalem!.

    A.