PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wniosek o przywrocenie ub. chorobowego

  • 1. Data: 2004-06-26 20:05:03
    Temat: Wniosek o przywrocenie ub. chorobowego
    Od: "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl>

    Witam!

    Z tego co dowiedzialem sie w Zus-ie, z powodu opoznienia w oplaceniu
    skladki na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe (zaplacilem 19, a nie
    10), musze zlozyc wniosek do Naczelnika mojego Zus-u, z prosba o
    ponowne objecie tym ubezpieczeniem. Wie ktos moze jak powinien wygladac
    taki wniosek? Przegooglalem, ale nie znalazlem.

    Ps. Dzieki temu, ze to bylo tylko 9 dni spoznienia, zmiescilem sie w
    kwocie 2zl odsetek karnych, ktorej to kwoty Zus nie dochodzi :) A
    przede mna byli ludzie, ktorzy tez chcieli zaplacic odsetki - tyle
    tylko, ze za 4 albo 6 miesiecy zwloki. Im juz nie jest wesolo...

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

    Odpowiadajšc na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

  • 2. Data: 2004-06-26 21:00:37
    Temat: Re: Wniosek o przywrocenie ub. chorobowego
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Rafał Wawrzycki] - 2004-06-26 22:05:

> [...]
    > ponowne objecie tym ubezpieczeniem. Wie ktos moze jak powinien wygladac
    > taki wniosek? Przegooglalem, ale nie znalazlem.

    To nie wniosek o ponowne objęcie ubezpieczeniem bo takiej możliwości nie
    ma. Wniosek się składa o przywrócenie terminu płatności opóźnionej
    składki. Przy 9 dniach możesz mieć problem. Ja walczyłem z ZUS za
    jednodniowe opóźnienie składki. O tym, że się spóźniłem dowiedziałem się
    po ponad pół roku kiedy poszedłem na zwolnienie i złożyłem papiery o
    wypłatę zasiłku.
    Wojna trwała ponad miesiąc i wygrałem tylko dlatego że winny był bank a
    nie ja. Złożyłem przelew 10 a bank puścił dopiero 11. Inaczej bym pewnie
    nic nie wskórał.
    Przy okazji dowiedziałem się że wszystkie składki za ub. chorobowe,
    które płaciłem po tym spóźnieniu ZUS sobie zabierał gdyż nie byłem
    objęty tym ubezpieczeniem (w momencie nie wpłynięcia składki ZUS przyjął
    że zrezygnowałem z dobrowolnego ubezpieczenia). Tzn. zabierał to może
    trochę za dużo napisane. Po prostu powstała mi nadpłata na koncie.
    Dopiero po przywróceniu terminu płatności składki wszystko się poustawiało.
    Co do wzoru to ja napisałem zwykłe pismo z prośbą o przywrócenie terminu
    płatności składki wynikającej z deklaracji numer xxx i w uzasadnieniu
    opisałem niezależne ode mnie przyczyny opóźnienia wpłynięcia pieniędzy
    do ZUS. I tu wracam do mojego pierwszego zdania bo jeśli przywrócą Ci
    termin to automatycznie jesteś cały czas objęty ub. chorobowym a jeśli
    nie to rejestrujesz się do ub. chorobowego całkiem od nowa.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 3. Data: 2004-06-26 21:36:25
    Od: "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl>

    W dniu 26 cze 2004 Pe.Ka <c...@t...cy> napisał(a):

> [...]
    > Wojna trwała ponad miesiąc i wygrałem tylko dlatego że winny był
    > bank a nie ja. Złożyłem przelew 10 a bank puścił dopiero 11.

    No, to akurat chyba w banku powinno byc umieszczone gdzies w
    regulaminie, albo chociaz w momencie dokonywania przelewu powinno sie
    pokazac. Tak przynajmniej jest w mBanku.

    > Po prostu powstała mi nadpłata na koncie. Dopiero po przywróceniu
    > terminu płatności składki wszystko się poustawiało.

    Tzn.? Co sie stalo z ta nadplata? Mogles ja sobie jakos potracic, czy
    przepadla? Nie lapie.

> [...]
    > zdania bo jeśli przywrócą Ci termin to automatycznie jesteś cały
    > czas objęty ub. chorobowym a jeśli nie to rejestrujesz się do ub.

    To wiem. Wtedy w przypadku choroby moge domagac sie zasilku chorobowego
    dopiero po 180 dniach terminowego placenia skladek.

    Mi wlasciwie chodzilo glownie o tresc takiego pisma (co juz podales).

    Tylko jaka date wpisac w tym pismie. Od jakiego dnia prosze o
    przywrocenie terminu? Od dnia wyslania pisma, czy od dnia uregulowania
    zaleglosci (u mnie 19 marca albo kwietnia - musze sprawdzic)?

    I drugie pytanie, zeby nie rozpoczynac osobnego watku:
    chce wziac "urlop". Jako ze prowadze jednoosobowa dzialalnosc, to moge
    sie wyrejestowac z ubezpieczen i nie placic skladek przez tyle ile mi
    sie podoba. Warunek: nie moge wystawiac rachunkow/faktur, nic wrzucac w
    koszta. Wyczytalem tez, ze po 30 dniach takiego zawieszenia
    dzialalnosci "traci sie ciaglosc placenia skladek". Tylko co to oznacza
    dokladnie? Jakie sa tego konsekwencje? Chcialem urlop polaczyc ze
    zmiana nazwy firmy i wejsciem w Vat, jak rowniez z rozpoczeciem
    placenia podatku dochodowego (po 7 miechach przekroczylem magiczna
    kwote 26xx zl.). Chce to wszytko zrobic na spokojnie, zeby nie latac
    piec razy po Zus'ach, US'ach, UMiastach itp.

  • 4. Data: 2004-06-26 21:53:07
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Rafał Wawrzycki] - 2004-06-26 23:36:

    > No, to akurat chyba w banku powinno byc umieszczone gdzies w
    > regulaminie, albo chociaz w momencie dokonywania przelewu powinno sie
    > pokazac. Tak przynajmniej jest w mBanku.

    Było ale przyjęli do realizacji 10 i nawet stempel dostałem na swoim
    odcinku. To był generalnie bardzo dziwny bank jeśli chodzi o obrót
    pieniędzmi klientów i szybko z niego zrezygnowałem.

    > Tzn.? Co sie stalo z ta nadplata? Mogles ja sobie jakos potracic, czy
    > przepadla? Nie lapie.

    W momencie pozytywnie rozpatrzonego wniosku zastała zaliczona na składki
    za poszczególne miesiące tak jak wpłacałem. Gdybym przegrał to mógłbym
    sobie potrącić ją z bieżących składek na ubezp. społeczne. Tak mi wtedy
    wyjaśnili.

    > Tylko jaka date wpisac w tym pismie. Od jakiego dnia prosze o
    > przywrocenie terminu? Od dnia wyslania pisma, czy od dnia uregulowania
    > zaleglosci (u mnie 19 marca albo kwietnia - musze sprawdzic)?

    Ja żadnej daty nie podałem. Poprosiłem o przywrócenie terminu płatności
    składki za m-c wrzesień. Efektem całej sprawy było tylko to że pani w
    ZUS wstukała w programie że składka wpłynęła 10 pażdziernika a nie 11
    (czyli przywróciła właściwy termin płatności stąd chyba nazwa operacji).

  • 5. Data: 2004-06-26 23:46:09
    Od: "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl>

> [...]

    > to że pani w ZUS wstukała w programie że składka wpłynęła 10
    > pażdziernika a nie 11 (czyli przywróciła właściwy termin płatności

    Czyli byles przy tym jak wstukiwala? Ja chcialem wyslac poczta i
    zapewne nie dowiem sie od jakiego dnia bede mial przywrocone
    ubezpieczenie. Jak pisalem bylo to 9 dni. I nie wiem czy pisac o
    przywrocenie od kwietnia czy od lipca/sierpnia. Wstecz to i tak chyba
    bez sensu skoro nie chorowalem.

    Tak sie zastanawiam, po co w ogole mi to ubezpieczenie. W sumie nawet
    jak choruje to nie zglaszam tego do zus'u. Ale moze kiedys sie
    przytrafic jakas dluzsza choroba i klops.

  • 6. Data: 2004-06-27 08:30:01
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Rafał Wawrzycki] - 2004-06-27 01:46:

    > Czyli byles przy tym jak wstukiwala? Ja chcialem wyslac poczta i

    Przy tym to akurat nie. Przyszedł mi po kilkunastu dniach od złożenia
    ostatniego pisma zasiłek więc uznali. Wysłać pocztą możesz ale tylko
    "poleconym zpo" żeby się potem nie tłumaczyli że nie doszło.

> [...]
    > ubezpieczenie. Jak pisalem bylo to 9 dni. I nie wiem czy pisac o
    > przywrocenie od kwietnia czy od lipca/sierpnia. Wstecz to i tak chyba

    Przywrócą Ci termin raty, którą spóźniłeś.

    > Tak sie zastanawiam, po co w ogole mi to ubezpieczenie. W sumie nawet
    > jak choruje to nie zglaszam tego do zus'u. Ale moze kiedys sie
    > przytrafic jakas dluzsza choroba i klops.

    Ja po tej zabawie zrezygnowałem :)

  • 7. Data: 2004-06-27 11:31:21
    Od: "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl>

    W dniu 27 cze 2004 Pe.Ka <c...@t...cy> napisał(a):

    > Wysłać pocztą
    > możesz ale tylko "poleconym zpo" żeby się potem nie tłumaczyli że
    > nie doszło.

    Tak robie zawsze w kontaktach z wszystkimi urzedami.

    > Przywrócą Ci termin raty, którą spóźniłeś.

    I to chcialem wiedziec.

    > Ja po tej zabawie zrezygnowałem :)

    Z drugiej strony to tylko ok. 35zl w moim przypadku, a moze sie nagle
    przydac ubezpieczenie.
    Pomysle jeszcze...