PracaGrupypl.praca.dyskusjeWażność zarządzenia wywieszonego na tablicy w firmie. › Re: Ważność zarządzenia wywieszonego na tablicy w firmie.
    From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ważność zarządzenia wywieszonego na tablicy w firmie.
    Date: Wed, 18 May 2011 21:15:33 +0200

    Użytkownik "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iqunia$eki$1@inews.gazeta.pl...

    > Mam pewne pytanie dotyczące zarządzenia, które wywiesił na tablicy
    > kierownik
    > w pracy. Treść zarządzenia informuje, że niby to od dnia X (w niedalekiej
    > przyszłości) wynagrodzenie nie będzie wypłacane za pracę w godzinach spoza
    > zakresu 7:00-17:00. Intencja jest taka, aby ludzie przychodzili nie
    > wcześniej niż o 7:00 i nie później niż o 9:00.
    >
    > Moje pytanie jest takie: czy tego typu "zarządzenie" wiszące na tablicy,
    > lub
    > leżące na stole, z punktu widzenia prawa (prawa pracy) ma jakąkolwiek
> [...]
    Jeżeli w umowie o pracę masz zapis o godzinach pracy to musi być dla każdego
    wypowiedzenie zmieniające albo porozumienie zmieniające.
    Jeśli określa je regulamin pracy czy też obwieszczenie (w przypadku
    pracodawcy nieobjętego obowiązkiem tworzenia regulaminu) - to wystarczy ich
    zmiana i ogłoszenie jej w sposób przyjęty u danego pracodawcy (co najmniej
    na 2 tyg. przed). Zgoda pracownika nie jest wówczas potrzebna.
    W lepszej sytuacji są pracownicy objęci układem zbiorowym pracy, bo wówczas
    pracodawca musi najpierw dogadać się ze stroną związkową.

    --
    Jotte