PracaGrupypl.praca.dyskusje › WYPOWIEDZENIE MIEJSCA ZATRUDNIENIA

  • 1. Data: 2005-01-14 15:31:57
    Temat: WYPOWIEDZENIE MIEJSCA ZATRUDNIENIA
    Od: "OLA" <s...@o...pl>

    Moją firmę wykupiła inna firma, która ma swoją siedzibę w zupełnie innym
    mieście 300 dalej. Mam umowę na czas nieokreślony i pracuję w tej firmie od 5
    lat. Jeśli nie przystanę na nowe miejsce pracy / a nie przeniosę się na pewno/
    to jak moja odmowa bedzie potraktowana, czy będzie mi się należała odprawa tak
    jak przy zwykłym wypowiedzeniu umowy o pracę, co pracodawca musi mi zapewnić na
    nowym miejscu pracy / zakwaterowanie/- jakie warunki musi mi zapewnić i jak
    mogę się od tego odwoływać. Pracodawca jednym słowem chce nas wywalić bez
    świadcze. Jak mamy się bronić proszę o wszelkie informację.
    Z góry dziękuję i proszę o pomoc.
    Ola

  • 2. Data: 2005-01-14 17:41:52
    Temat: Re: WYPOWIEDZENIE MIEJSCA ZATRUDNIENIA
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia OLA <s...@o...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > tej firmie od 5 lat. Jeśli nie przystanę na nowe miejsce pracy / a
    > nie przeniosę się na pewno/ to jak moja odmowa bedzie potraktowana,

    Pracodawca zmieniając miejsce pracy powinien wręczyć tzw. wypowiedzenie
    zmieniające /gdyż zmienia istotne warunki umowy o pracę - miejsce
    świadczenia jej/. Jeżeli nie przyjmniesz jego to ono automatycznie
    zmienia się w wypowiedzenie. Terminy takiego wypowiedzenia są takie same
    jak przy zwykłym wypowiedzeniu. Tzn. jeżeli staż pracy masz taki, że
    należy ci się 3-mies wypowiedzenie, to wypowiedzenie zmieniające jest
    właśnie na 3-mies - czyli nawet jak je podpiszesz to pracę w innym
    miejscu powinnaś rozpocząć za 3 mies. A jak nie podpiszesz to za te 3
    mies kończysz pracę.

    Co do odprawy. To zależy czy normalnie by ci przysługiwała. Ile zakład
    pracy osób liczy? Mniej niż 20 - odprawa ci się nie należy, więcej niż
    20? - wtedy powinna, gdyż takie wypowiedzenie powinno być potraktowane
    conajmniej jako 'zwolnienie indywidualne' - gdyż było by z przyczyn
    leżących po stronie pracodawcy /likwidacja stanowiska pracy-w danym
    miejscu/ - ale tego nie jestem pewna, spytaj się w PIP.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-01-14 18:15:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 14 Jan 2005 18:41:52 +0100, "Nikiel ;-\)"
    <n...@p...fm> zakodował:

    >Tzn. jeżeli staż pracy masz taki, że
    >należy ci się 3-mies wypowiedzenie, to wypowiedzenie zmieniaj?ce jest
    >wła?nie na 3-mies - czyli nawet jak je podpiszesz to pracę w innym
    >miejscu powinna? rozpocz?ć za 3 mies. A jak nie podpiszesz to za te 3
    >mies kończysz pracę.

    Olu, nie słuchaj tego, bo może boleć.

    Do połowy okresu wypowiedzenia (i musi być o tym pouczenie na
    wypowiedzeniu zmieniającym - jak nie ma, to masz czas do ostatniego
    dnia okresu wypowiedzenia) masz prawo złożyć pismo, że nie przyjmujesz
    nowych warunków. Jeżeli tego nie zrobisz - to uznaje się, że nowe
    warunki zostały zaakceptowawane.

    Podpisy na samym wypowiedzeniu mogą co najwyżej świadczyć o tym, że
    pracownik się z nimi zapoznał (ale nie oznaczają ani akceptacji, ani
    odrzucenia) - ale jak będą naciskali na podpis, to zawsze warto
    dopisać "przyjmuję do wiadomości, data, podpis".

    Inaczej rzecz będzie wyglądała, jeżeli przedstawią do podpisania
    aneks do umowy - wtedy działa natychmiast (jeżeli podpiszesz). A
    jeżeli nie podpiszesz, to nic się nie zmienia (pozostaje tylko czekać
    na wypowiedzenie - albo umowy, albo warunków).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-01-15 10:19:17
    Od: "OLA" <s...@o...pl>

    > Pięknego dnia Fri, 14 Jan 2005 18:41:52 +0100, "Nikiel ;-\)"
    > <n...@p...fm> zakodował:

    Czyli jesli dobrze zrozumiałam to takiego wypowiedzenia, jęsli nie chcę się
    przenosić do innego miasta nie muszę przyjąć - wtedy automatycznie zmienia się
    ono na wypowiedzenie o pracę z zachowaniem okresu wypowiedzenia i odraprawy i
    moim przypadku/firma ma około 200 pracowników we wszystkich oddziałach w Polsce/
    Tylko jak lepiej na wypowiedzeniu napisać "odmawiam przyjęcia i podpis" czy
    tylko słownie i niczego nie trzeba podpisywać. Ewentualnie podpisać i można do
    połowy okresu albo do końca jak pisałeś wystosować pismo nieprzyjmujące nowych
    warunków. Co lepiej zrobić jeśli decyzję juz podjęłam że nie przenoszę się.
    Chce tylko odprawy i żeby nie przekrecili tej mojej odmowy jako zerwanie
    stosunku pracy z mojej winy.
    Ola

  • 5. Data: 2005-01-15 15:21:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 15 Jan 2005 11:19:17 +0100, "OLA" <s...@o...pl>
    zakodował:

    >Czyli jesli dobrze zrozumiałam to takiego wypowiedzenia, jęsli nie chcę się
    >przenosić do innego miasta nie muszę przyjąć

    Cytat:"Do połowy okresu wypowiedzenia (i musi być o tym pouczenie na
    wypowiedzeniu zmieniaj?cym - jak nie ma, to masz czas do ostatniego
    dnia okresu wypowiedzenia) masz prawo złożyć pismo, że nie przyjmujesz
    nowych warunków. Jeżeli tego nie zrobisz - to uznaje się, że nowe
> [...]

    Dopiero jak złożysz pismo, że nie przyjmujesz nowych warunków.

    >Tylko jak lepiej na wypowiedzeniu napisać "odmawiam przyjęcia i podpis" czy

    Na wypowiedzeniu nie masz nic do napisania.

    Do połowy okresu wypowiedzenia za to składasz pismo "nie przyjmuję
    zaproponowanych mi warunków pracy" - albo coś w tym stylu.

  • 6. Data: 2005-01-15 18:33:26
    Od: s...@o...pl

> [...]
    >
    > Dopiero jak złożysz pismo, że nie przyjmujesz nowych warunków.
    >
    > Jaką formę ma mieć to pismo wystarczy jedno zdanie odmawiające/bez podawania
    przyczyny/ czy mam napisać w dwóch egzemplarzach i jedno zostawić sobie /na min
    pracodawca ma potwierdzić odbiór egzemplarza dla siebie/, żeby miała dowód że
    złożyłam odmowę /może potem się wykręcić, że nic nie złożyłam/ i co mam zrobić
    jeśli by mi nie chciał dać potwierdzenia, że złożyłam pismo odmowne?
    pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe informację
    Ola

  • 7. Data: 2005-01-15 19:58:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 15 Jan 2005 19:33:26 +0100, s...@o...pl
    zakodował:

> [...]
    >jeśli by mi nie chciał dać potwierdzenia, że złożyłam pismo odmowne?
    >pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe informację

    Wystarczy jedno zdanie - jak sformułujesz, nie ma większego znaczenia.
    Możesz podać jakieś namiary na pismo z wypowiedzeniem i umowę o pracę
    (daty, miejsca, osoby podpisujące itd).
    Ważne, żeby jasno wynikało z niego, że nie zgadzasz się na nowe
    warunki.
    Dowód złożenia jak najbardziej warto mieć - może to być zwrotne
    poświadczenie odbioru listu poleconego czy pięczątka "wpłynęło" z datą
    z sekretariatu na drugiej kopii.
    Jeżeli w firmie nie ma sekretariatu, który bez wnikania co to podbije
    Ci, że "wpłynęło" to wyślij poleconym za zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru.